Ga naar inhoud

1.8TSI verdwenen op de nieuwe Passat (3AA)?


Passat DSG driver

Aanbevolen berichten

Hi Passat-liefhebbers,

 

Ik heb zelf een Passat 1.8TSI DSG (160pk) uit 2012 (nieuw model, 3AA), maar merk dat VW deze 1.8TSI motor niet meer levert. Ik zie alleen nog de 1.4 TSI met 160pk, maar geen 1.8TSI als ik kijk op VW.nl.

Als ik Google zie ik ook geen nieuws hierover, dus blijkbaar is er stilletjes afscheid genomen van de 1.8 TSI motor. Wie heeft er iets gehoord of gelezen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

is in vag nieuws topic eens gepost.

:arrow:vagnieuws

 

Thanks Antoine, deze had ik inderdaad nog niet gezien of gelezen :?

 

Maar vreemd dat verder nergens duidelijk wordt aangegeven op het Internet. Wat me opvalt is dat deze 1.4 TSI exact dezelfde motoreigensachappen en overbrenging heeft t.o.v. de 1.8 TSI en ook binnen 8.5 sec. naar de 100 zou sprinten. Enige verschil zou dus op papier het verbruik moeten zijn. Dat laatste geloof ik best, maar prestaties exact hetzelfde?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het viel mij ook al op idd dat de 1.8TSI niet meer te configureren valt op VW.nl.

Ook op de Duitse site is de 1.8 niet meer te selecteren.

Ze zullen de motor inderdaad met stille trom uit het gamma gehaald hebben. Jammer !

Ik heb, destijds, best veel plezierige kilometers weg gecruised met m'n 3C 1.8TSI Highline.

Heerlijke motor !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij kon je de 1.8TSI alleen nog maar op de CC krijgen.

 

Edit: Klopt, de 1.8TSI kan je alleen nog op de CC krijgen icm een handbak. Als je een DSG wilt, moet je een 1.4TSI 160pk nemen. Vaag...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik niet snap is de reden van deze wijziging. Waarom gebeurt dit zo "stilletjes"?

Ik denk dat de 1.4 TSI nooit de souplesse van 1.8 TSI motor kan halen. Ook qua tuning heb je meer mogelijkheden met de 1.8 TSI.

 

Ik heb eens de standaard 1.4 TSI met 122 pk als leenauto meegekregen, maar deze motor valt echt in het niet tov de 1.8 TSI. Daarom heb ik een beetje moeite met de overeenkomsten van de 1.4TSI met 160 pk en 1.8 TSI 160 pk. Op papier hebben ze namelijk exacte dezelfde specificaties/prestaties.

 

De 1.8 TSI is inderdaad nog wel te krijgen op de CC als met handschakeling en op de Audi's zijn ze ook nog vollop te krijgen.

 

Ik heb dus net geluk gehad met mijn 1.8 TSI DSG en het rijdt nog steeds super soepel, echt een heerlijke motor :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom heb ik een beetje moeite met de overeenkomsten van de 1.4TSI met 160 pk en 1.8 TSI 160 pk. Op papier hebben ze namelijk exacte dezelfde specificaties/prestaties.

 

Alles voor de 'groene leugen'. Ik vind het erg spijtig dat VW onder dié druk andere merken (zoals b.v. Opel van de Vectra 2.2Direct naar de Insignia 1.6T) volgt.

Ik heb absoluut géén begrip voor al het motorisch downsizen wat een trend blijkt te zijn. Natuurlijk kan zo'n motor op papier de zelfde waardes produceren, maar qua -werkelijke- rijbeleving zijn dit twee totaal verschillende karakters. Mijn keuze zal het nooit zijn.

 

Ik snap wel dat mensen de keuze maken voor de kleinere motoren vanwege de bijtelling- en belasting-voordelen welke onze regering hier op geeft. Ik kan alleen geen begrip opbrengen voor het 'hosanna-hoezee' geroep over dit fenomeen. Ik ben zwaar benieuwd wie er nog een 1.4 zou kopen als de 1.8 exact hetzelfde zou kosten in aanschaf en gebruik. We weten allemaal het antwoord denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat dacht je van alle problemen met het nieuwe rijden... had het al bij wat vag specialisten gehoord, maar hoor het nu ook bij bv kia.

meeste mensen schakelen gewoon te laat terug, wat heerlijk is voor je auto...

 

Maar goed vele zullen toch naar hun portemonnee eerst kijken en dus een "groene" auto aanschaffen. deze rijden ook in de garantie. zullen zien hoe dit uitpakt.

In de fabriek in emden viel het mij op hoeveel 4 motion uitlaats er lagen voor de productie lijn, dus ergens kijken ze niet zo naar groene versie.

 

Maar ik ben blij met mijn 1.8je

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de fabriek in emden viel het mij op hoeveel 4 motion uitlaats er lagen voor de productie lijn, dus ergens kijken ze niet zo naar groene versie.

 

Natuurlijk, dat is puur Nederlands. Ik weet niet hoe het belasting technisch in b.v. België zit, maar 'wij Nederlanders' staan bekend om dit soort zuinigheid.

In het verleden werd de BMW 5-serie (E34) ook alleen als 518i voor Nederland gebouwd. In andere landen werd ook geprobeerd deze te slijten, maar zonder enig succes.

De 518i liep het langst hier, in ons eigen 'kikkerland'. Doe mij maar een paar ccm3 meer. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ook vreemd dat de 1.8TSI is vervallen. Audi heeft het blok juist opgefrist naar 170pk dacht ik en levert daarnaast de geknepen 120pk versie. Waarom bij VW downsizen en niet bij Audi? 1.4TSI past niet bij "premium"??

 

Audi staat bekend om 'hogere/betere/luxere/snellere klasse' dan Vw, daarom denk ik dat ze in grote auto's geen kleine motoren leveren. :roll:

 

Kortom, een 1.4TSI vinden zij niet premium genoeg waarschijnlijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden