Ga naar inhoud
  • 0

Xenon met bochtenverlichting


ids30postma

Vraag

Ik heb net BI-Xenon met bochtenverlichting gekocht van marktplaats moest alleen even in s'heerenberg ophalen, nu moet ik nog opzoek gaan naar ballast voor de Xenon, iemand nog een setje liggen toevallig, maar mijn ander vraag is moet ik niet een stuurmodule hebben voor de bochtenverlichting hoe weet anders de xenon dat ik links af ga, om vervolgens naar links te schijnen.

Weet iemand of heeft iemand een gebruiksaanwijzing om Bi-xenon met bochtenverlichting te plaatsen.

 

gr ids

post-16747-1423828543,4471_thumb.jpg

post-16747-1423828543,5096_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Onder de lamp is de opening voor de balasten voor de xenon te ontbranden.

Het aansturen gebeurd door de AFS module die achter op de lamp zit.

Hoogte regeling is een aparte module die achter het handschoevak gemonteerd wordt en die door de assensoren worden aangstuurd.

 

Zie ook dat de kabel ontbreekt van je ballast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weet iemand of heeft iemand een gebruiksaanwijzing om Bi-xenon met bochtenverlichting te plaatsen.

 

gr ids

Ik wil niet lullig doen, maar dit is geen klusje waar je zonder goede voorbereiding zo maar aan begint...

Let goed op of je stuurdozen bij je lampen passen!

Er zijn leden die daar problemen mee hebben ondervonden :wink: .

En wil het helemaal werken, heb je ook as-sensoren nodig.

 

Nog even een detail het is geen bi-xenon.

Er zit maar 1 xenon lamp in, met shutter functie voor groot licht.

 

Dit kan je beetje op weg helpen;

http://www.passat3c.info/cms_neu/index.php?page=1094

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

3C heeft wel bi-Xenon. Niet alleen staat het zo in de VW-brochures, maar de term Bi-Xenon betekend niets anders dan dat de lamp twee functies in zich verenigd heeft. In dit geval dimlicht en grootlicht. Bij grootlicht wordt er een shutter verwijderd zodat een lichtbeeld wat hoort bij grootlicht geprojecteerd wordt.

 

Je kan het ook heel goed zien bij het omschakelen van dimlicht naar grootlicht. 'bovenaan' komt er dan licht bij, terwijl de 'onderkant' van het lichtbeeld ongewijzigd blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In de advertentie stond te koop Bi-xenon, en ik ben betreft een leek in die dingen dus ik denk dat ik een bi-xenon heb, ik zie ook maar een lamp erin en dat is de xenon lamp voor de rest zie ik geen lampen zitten, maar ik dacht dat de aansturing van de bochtenverlichting in de stuurdozen zaten maar nu blijkt dat je alle soorten sensoren moet plaatsen, ook niet erg als je maar een exacte omschrijving van aansluiting heb, maar die is ook moeilijk te vinden.

 

Wie heeft xenon met bochtenverlichting ingebouwd in zijn auto, en heeft nog de aansluitschema.

 

gr ids

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wie heeft xenon met bochtenverlichting ingebouwd in zijn auto, en heeft nog de aansluitschema...

Forumlid Unclassified heeft recent nog zijn lampen ingebouwd.

 

Ik heb inmiddels de K-versie lampen (2008- ). Daar zitten de ballasten aan de zijkant ipv onderkant ;-)

Wat al vaker is aangehaald, de modules moeten overeenkomen met de geschikte bouwjaren. Ik heb (schijnbaar) niets aan stuurdozen van <2008 icm de lampen.

 

Lampen plaatsen met adapters en aanleren is mogelijk, alleen werkt de bochtenverlichting en hoogteregeling niet. Daar heb je weer een aparte eenheid voor nodig met as-sensoren voor en achter. Maar ook een sponsor als VAGTechniek of forumleden zoals Guyke of Dreke kunnen je dit goed uitleggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De lampen die Postma heeft zijn het type t/m 2007.

Totaal bestaan er 3 type's waarvan deze weer onderverdeeld zijn onder 2 type's

De moeilijkste lampen zijn van het jaar 2007 is een overgangsjaar van de FSA. en net daar struikelt iedereen.

Want zolang deze niet juist zijn werken de bochtverlichting NIET, licht heb je wel.

 

Zoals iedereen weet werkt VW als engineering change met een letter A,B,C... maar niet met alles zoals de FSA module.

 

Ik heb inmiddels de K-versie lampen (2008- ). Daar zitten de ballasten aan de zijkant ipv onderkant

Dit hebben ze gedaan omdat er sommigen vocht in de lamp kregen en deze in de HID module terecht kwam, dus eigenlijk vanwege een fabrikage fout.

 

Heb de 3 generatie lampen al in mijn handen gehad en weet ondertussen wel wat kan en niet kan van de modulles en welke de gemakkelijkste zijn.

 

Zelf ben ik zelf opgelicht geweest door een forum lid die me een werkende set had verkocht en niets defect.

Bij ontvangst waren stukken afgebroken en bij inbouw werkte de bochtverlichting niet.

M.a.w er was geknoeit met deze set, uiteindelijk na 3sets xenon gekocht te hebben en 6m wekr hebben ik alle lampen aan het werk kunnen krijgen met uitzondering 1 die ik als spare parts gebruik.

Via PB een gedeeltelijke vergoeding was blijkbaar ook geen optie, gekocht is gekocht....maar wel op een slinkse manier.

Door deze reden weet ik wel alles over de stuurdozen van de Xenon's af.

Op marktplaats doe je wat je wil da's op eigen risico, maar niet hier op de forum hier ben je onder een soort van vrienden en help je elkaar met een enige vorm van garantie als je iets aanbied.

 

1x ingebouwd en werkend heb je wel veel plezier aan 's nachts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Respect voor je doorzettingsvermogen, maar lullig dat je zo door een forumlid genaaid wordt. Wist niet dat dat hier voorkwam, dacht eigenlijk dat dit forum daarvan verschoond was. Laten we hopen dat het eenmalig was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dus PASSAT MOTION jij heb ook die sensoren moeten inbouwen voor en achter, wat is jullie advies de xenon behouden en op zoek gaan naar juiste modules of het is te geingewikkeld, om alles werkend te krijgen, kijk mijn rekensom is dat alles bij elkaar met de sensoren en de kabelboom, zo 800 euro extra gaat kosten, is dat de moeite waard, heb je veel profijt van de bochtenverlichting, die afweging moet je maken, bij kufatec kun je een compleet setje kopen kosten 400 euro, twee ballasten in apeldoorn voor 220 euro en dan nog de AFS modules, de prijs weet ik nog niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wil je alles werkend en zonder probleem KUFATEC vermijden.

Een set lege koplampen vraagt kennis en losse stuurdozen is niet gemakkelijk zonder deze kennis.

Komlete lampen hebben hun voordeel dat de juiste stuurdozen bij zijn op 1 voorwaarde als deze nog verzegeld zijn aan de schroeven met orangje verf.

De 1ste generatie is de gemakkelijkste als je deze kent vergissen bijna onmogelijk.

2 en 3 generatie raad ik je zeker kompleet te kopen voor het gemak, zo niet moeten deze AFS door de dealer geherprogrammeerd worden

 

In 1ste instantie denk je WTF ben ik aan begonnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zijn de eerste generatie lampen op de grens welliswaar

 

Balasten 3D0 907 391 B

 

AFS Links 7L6 941 329

AFS Rechts 7L6 941 330

 

AFS xxx xxx 329A NIET nemen deze zijn de volgende generatie 11/2007

329A vindt je gemakkelijk op het net tegenover de andere.

 

Mijn AFS modules die ik liggen heb zijn niet geschikt voor jouw lampen.

Ik heb de 329A liggen voor na 11/2007.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden