Ga naar inhoud
  • 0

auto zweeft en veert na op niet vlak snelwegdek


magnus

Vraag

Hallo , ik ben sinds kort de gelukkige eigenaar van een passat variant Bleu Motion 2liter tdi.uit 2009.

De wagen bevalt prima, alleen als ik op de snelweg rijdt vind ik dat de auto enigsins zweeft vooral op wegdek dat niet helemaal vlak is,

de wagen veert dan na,vooral voor. heb de schokbrekers laten testen en zijn voor 65% en achter 75% van hun kunnen.

Er zitten nieuwe banden onder Michelin energy save 205/55/r16.

Mijn vorige auto was een mondeo station en ik had verwacht, gedacht, dat een vw wat directer contact met het wegdek zou hebben maar dit blijkt dus niet.

heeft iemand een idee wat dit zou kunnen veroozaken?

De auto heeft 150000km gereden.

 

bij voorbaat dank Magnus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Doe er maar nieuwe set onder idd.

Als dit niet hoger is dan mis je gewoon bijna 40% van goede demping, oftewel, als 100 goed is.

En 0% lek is, dan is de tussen weg al redelijk slap. Dus vervangen en je zult genieten van een degelijke auto.

Want normaliter gezien, { weet niet of dit nog zo is } was Ford mondeo mooi hoekje slapper dan de Passat idd.

Nu is het wel dat het wel een auto die meer comfort geeft dan bv de Golf.

Die zijn zeker stugger dan de Passat. Maar daar heb je leuke verlaagsetje voor, en dan verbeter je enorm de rijcomfort.

Icm goede dempers.

Ik vind Passat heerlijk, enkel als die een 3/4 cm lager staat dan normaal. Dan heb je meer gevoel met de weg, ipv wat zweverig gevoel hebt.

Nu heb ik geen 3c, en kan daar niet heel veel over zeggen, maar op die dempers met 65% geloof ik gelijk dat hij slap is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo, Ik zal me even voorstellen; Ik ben Ruud S. en woon te Leeuwarden.

Ik heb sinds 6 weken een Passat type Bleu Motion 2 liter tdi, kleur zwart met 150000km op de teller. Ik heb voor de Bleu Motion gekozen

omdat deze volgens vw gemiddeld 1 op 20,4 gemiddeld zou rijden, dit is iets te hoog gegrepen van vw, maar kom toch nog op een nette 1 op 18,5 uit.

Ben aan deze site gekomen via een vriend, deze rijdt al tig jaar vw passat en vindt dat ik met de aanschaf van mijn passat eindelijk een "echtte" auto heb gekocht. Mijn vorige auto was een ford mondeo station,(auto zweeft en veert na op een niet vlak snelwegdek) komt van mijn hand.

Op de vraag hoe hebben ze de schokbrekers getest; de auto rijden ze met de wielen op een plaat en laten deze plaat dan trillen, eerst de voorwielen en dan de achterwielen. De monteur in de garage zij me dat de 75% achter goed was en de 65% voor redelijk, wel vond hij het opmerkelijk dat de schokbrekers achter beter waren dan die van voor, dit was volgens hem meestal andersom.

 

Groet Magnus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als de auto nadeint zijn je schokbrekers defect, je kan het ook zelf testen door de auto flink naar beneden te duwen en dan snel los te laten, de auto moet dan bijna direct stil staan als hij omhoog is geveerd. Dat de dempers voor slechter zijn dan achter is logisch bij een Variant, de voorkant wordt zwaarder belast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als de auto nadeint zijn je schokbrekers defect, je kan het ook zelf testen door de auto flink naar beneden te duwen en dan snel los te laten, de auto moet dan bijna direct stil staan als hij omhoog is geveerd. Dat de dempers voor slechter zijn dan achter is logisch bij een Variant, de voorkant wordt zwaarder belast.

 

 

Toch niet, de achterkant krijgt het echt bij bijna elke auto het zwaarst.

Ja ik weet niet wat je doen moet, ik vermoed dat je echt een ander rijgedrag krijgt bij nieuwe dempers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hallo , ik ben sinds kort de gelukkige eigenaar van een passat variant Bleu Motion 2liter tdi.uit 2009.

De wagen bevalt prima, alleen als ik op de snelweg rijdt vind ik dat de auto enigsins zweeft vooral op wegdek dat niet helemaal vlak is,

de wagen veert dan na,vooral voor. heb de schokbrekers laten testen en zijn voor 65% en achter 75% van hun kunnen.

Er zitten nieuwe banden onder Michelin energy save 205/55/r16.

Mijn vorige auto was een mondeo station en ik had verwacht, gedacht, dat een vw wat directer contact met het wegdek zou hebben maar dit blijkt dus niet.

heeft iemand een idee wat dit zou kunnen veroozaken?

De auto heeft 150000km gereden.

 

bij voorbaat dank Magnus.

Hallo, hier even een update, heb vandaag nieuwe schokbrekers gekregen +uitlijnen en dergelijke, rijdt inderdaad goed nu.

Daar het onder de garantie viel, is de beurs ook blij :D .

Het zijn monroe schokbrekers, maar vraag me niet wat voor type, zou het niet kunnen zeggen.......

Nog bedankt voor jullie visie en sugesties in deze.

 

gr Magnus

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden