Ga naar inhoud
  • 0

passat 3c 2.0 TDI extreme trilingen op snelweg


fusuy_23

Vraag

Beste allemaal,

 

Ik kamp al een tijdje met dit probleem, ik heb mijn auto laatst laten chippen en nu is het alleen maar erger geworden als ik bij toerental : 2200 tot 2400 normaal gas dan krijg ik zulke hevige trillingen in de auto dat zelfs gister mijn versnelingspook uit de 6 is geschoten in zn 5 da was wel even schrikken op de snelweg. Het gebeurd ook in z'n 4 en 5 maar steeds bij dezelfde toerental als ik dan gas los laat of gas bij geef gaat het wel weg maar die trillingen zijn zo erg dat ik er nie eens normaal mee kan rijden. mijn plaatselijke monteur vertelde mij dat het misschien opgelost kan worden door de EGR klep te dichten, weet er iemand hoe ik software matisch mijn egr kan dichten(met vagcom uiteraard)?

 

*edit,

 

Ik heb gevonden hoe het moet maar vag-com accepteerd de logincode 12233(voor engine) niet voor de 2.0 TDI is het een ander code weet iemand die misschien toevalig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je op je auto de EGR dichtzet krijg je foutmelding in je display.

 

Weet je zeker dat je trilling uit de motor komt en niet uit het onderstel?

Als je het alleen op de snelweg hebt, vermoed ik dat het niet toerenafhankelijk is want deze toeren rij je ook in andere versnellingen.

 

Zijn je aandrijfassen recht? Heb je je velgen al gecontroleerd? Zijn zitten ze goed vast, zijn ze gebalanceerd en zijn ze niet krom?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Waar is de auto gechipt? Geef je vol gas als de auto gaat trillen?

Het zou namelijk het schudden van het vliegwiel kunnen zijn doordat de motor teveel koppel levert in dat toerengebied?

 

[edit] ik zie net in de tekst staan dat je geen vol gas geeft. Ik denk dat de koppeling dan uitgesloten kan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Beste allemaal,

 

Ik kamp al een tijdje met dit probleem, ik heb mijn auto laatst laten chippen en nu is het alleen maar erger geworden als ik bij toerental : 2200 tot 2400 normaal gas dan krijg ik zulke hevige trillingen in de auto dat zelfs gister mijn versnelingspook uit de 6 is geschoten in zn 5 da was wel even schrikken op de snelweg. Het gebeurd ook in z'n 4 en 5 maar steeds bij dezelfde toerental als ik dan gas los laat of gas bij geef gaat het wel weg maar die trillingen zijn zo erg dat ik er nie eens normaal mee kan rijden. mijn plaatselijke monteur vertelde mij dat het misschien opgelost kan worden door de EGR klep te dichten, weet er iemand hoe ik software matisch mijn egr kan dichten(met vagcom uiteraard)?

 

*edit,

 

Ik heb gevonden hoe het moet maar vag-com accepteerd de logincode 12233(voor engine) niet voor de 2.0 TDI is het een ander code weet iemand die misschien toevalig?

 

Oeps, hij trilde al voor dat je hem liet chippen?

 

Weet niet waar je hem hebt laten chippen maar bij JD maken ze eerst een proefrit om zeker te weten dat ze niet aan de elektronica van een gemankeerde motor gaan sleutelen.

Je bent nu de 1e op het forum met een semi DSG bak, automatisch van 6 naar 5....

 

Ik zou toch eerst aan de onderzijde alles goed controleren zoals hiervoor al gemeld, kan wat los zitten in motor/ bakophanging of 2M vliegwiel

 

Egr kun je bij de 3C niet met VCDS dichtzetten, bij JD doen ze het softwarematig met het chippen.

Bovendien wanneer je gas geeft zit de EGR al dicht dus betwijfel ook of het hier aan ligt.

 

En wat vond de tuner er zelf van???????????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb je ook je nokkenas-timing laten aanpassen? Bij mij haperde hij ook gigantisch na het aanpassen van de nokkenas. Dit schokken deed hij dan alleen als mijn auto regenereerde (DPF). Het schijnt dat de inspuiting dan veranderd en dat icm de scherpe nokkenas-timing en regenererende auto, dus heftig schokte. Ook heeft dit vermoedelijk te maken met een slijtend 2M vliegwiel.... maar voornamelijk de timing icm regenereren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ongeveer het zelfde probleem gehad.

Via joss in mijn software verandert door jeroen.

En het probleem was weg.

Ik trilde af en toe de stoel uit zo erg was het.

Dus ik zou zeggen ga eens bij jos langs en laat hem eens in je auto rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

de chipper zelf zegt komt door de aandrijfas de binneste kineet dat daar misschien iets met een lager niet klopt en dat die daarom bij een bepaalde koppel kracht uitoefent net op dat punt dat de lagers het misschien niet aan kunnen.

ik ga denk in deze dagen langs de garage en eventjes mechanisch alles laten controlleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hoeveel zouden ze ongeveer kosten ?

Ik heb op internet ook veel verhalen gelezen en hebben allemaal hetzelfde probleem en het komt ook allemaal door de binnenste homokineet nu ik er ook aan denk als ik op een hobbelige weg rijd hoor ik ook hele luide kloppende geluiden rechtsvoor en al deze dingen zijn pas gekomen nadat ik vorig jaar hard in een kuiltje terechtkwam op de snelweg waardoor ik ook al een klapband aan had over gehouden en ik denk dat door die harde klap er iets in de rechter homokineet ook kapot is gegaan en dat de kloppende geluid ook daarvan komt ik ga als ik tijd heb zo snel mogelijk even naar de garage.

iemand alvast enig idee wat een binnenste homokineet kan kosten??

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden