Ga naar inhoud
  • 0

Handremknop indrukken bij 120km/u


Nick2803

Vraag

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb het laatst op de oprit van Matthijs ''per ongeluk'' uitgeprobeerd, toen ik wat geluid hoorde (ook gepiep van de teller) schrok ik wel effe, blijkbaar ging die dus in de noodrem, ik liet de handrem knop los en toen deed ie niks meer.

 

Ik heb ervaringen gelezen waarvan ik begrepen heb dat die dus HEEL ERG hard remt en als je je gordel niet draagt, je gegarandeerd zo door de voorruit vliegt.. :shock:

 

Een handrembochtje in de sneeuw zit er dus nog wel in.

 

Volgens mij niet hoor :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er wordt een noodrem met maximale vertraging uitgevoerd op de normale remmen, dus zowel op de voor- en achterremmen. Als de snelheid lager is dan iets van 3 of 5 km/u wordt overgegaan op de handrem. Kortom, niet doen en je zal inderdaad niet weten wat je meemaakt. Als je het in het verkeer doet heb je zo iemand achterop.

 

Zie het als een soort van back-up voor het rempedaal, mocht dat om een of andere reden weigeren.

 

En een handrembochtje kan dus niet meer. Kortom, nooit gebruiken om af te remmen dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Alleen gebruiken in nood situaties!Heb het uit nieuwsgierigheid 1 keer geprobeerd waarbij ik geen voor- of achterliggers in het visier had. De knop treedt bij "langer" indrukken, ca. 2 seconden, in werking. Ik kan je uit eigen ervaring vertellen: Lampjes op het dashbord beginnen te branden incl. waarschuwingstonen, de 4 waarschuwingslichten gaan knipperen, maximale remvertraging en je hart zit in je keel als je dit meemaakt. :shock:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb dit ook eens gedaan toen ik de auto net had, reed 's nachts op de snelweg met ca. 120km/u, en drukte de knop in. Geen idee waarom eigenlijk, maar ik was heilig overtuigd dat hier een beveiliging op zou zitten, niet dus. Inderdaad 4 wielen volledig geblokkeerd, voor een seconde of 2. Daarna sprong de rem er automatisch weer af.

 

Wat wel opmerkelijk is, is dat mijn auto laatst bij de dealer was voor onderhoud, waar ze ook een software update hebben uitgevoerd. Ik wou laatst bij lage snelheid aan iemand de handrem-bug demonstreren (hij geloofde het natuurlijk niet), maar het enige wat er nu gebeurd is dat hij gaat piepen als ik de knop indruk. Heb het natuurlijk ook weer even bij hogere snelheden getest, maar op geen enkele manier krijg ik de handrem er nu nog op tijdens het rijden.

Schijnbaar heeft VW dus iets aangepast in de software waardoor dit niet meer gebeurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik was ook nieuwsgierig, en heb de knop even ingedrukt op de snelweg bij 100 Km/u, het was goed dat ik mijn gordel omhad, anders had ik in tegen het voorraam gezeten. Hart in mijn keel !!! :-( hij klikte niet vast, hij stopte direct met remmen toen ik hem losliet

 

Maar goed het werkt wel !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb ik al met 60 gedaan, is volgens het boekje een noodrem. Je hoort dan een harde piep als waarschuwing, je lichaam hangt half in de gordel en zodra je geschrokken los laat en je snelheid is boven de 15km/u dan rijdt de auto gewoon weer verder. Het geeft overigens geen handrem feeling als met de oude handrem. voel me eerder een trambestuurder die een noodknop vasthoud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik ben een knopjesfreak en heb bij iedere knop zoiets van; wat zou er gebeuren als ik deze knop nu indruk? Maar meestal denkt mijn nuchtere verstand toch dat ik de knop dan beter niet kan indrukken.... Fijn dat jullie deze twijfel wegnemen :wink:

 

ah druk nouuuuu :twisted:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden