Ga naar inhoud
  • 0

dubbele achteruitrijverlichting coderen 3C variant


Robl

Vraag

Mijn 3C (modeljaar 2007) heeft de volgende boordnet: 3C0 937 049 AE

Dit is volgens mij een 23 byte (highend)

 

Nu zie ik toevallig op byte 3, bit 3: Reverse Driving Lights (0 = 2 Reverse Driving Lights, 1 = 1 Reverse Driving Light)

 

Bij mij stond deze aangevinkt dus geen dubbele achteruitrijverlichting.

Als ik hem uitvink heb ik ook geen dubbele achteruitrijverlichting.

 

Heeft iemand dit al werkend gekregen?

Lijkt mij namelijk handig om bij het achteruitrijen extra licht te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Turbotaal :lol:

 

O zo,

Dus je verwacht niet dat die draad+stekker er al ligt en dan de kortste klap is om de stroom van de rechter achteruitrijverlichting af te tappen. Is eigenlijk ook maar een kleine moeite.

Zal eerst eens kijken of er links al een fitting met lamp zit want dat weet ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij is het kort en simpel.

 

Als je 2 achteruitrijlichten wil hebben moet de rechter- en de linkerlamp met elkaar doorverbinden (bestaande bedrading links verwijderen). MAAR dan heb je geen mistlamp meer.

 

Denk niet dat dat de bedoeling is.

 

Alternatief is een guymod plaatsen. Hierbij is zowel dubbele achteruitrijlicht en mistlamp mogelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, geen trendy ringetjes............

 

Morgen ff kijken.

Heb zowel links als rechts een witte cirkel, dus ik dacht die geven beide wit licht.............

 

Ben nog steeds benieuwd naar het idee achter de codering in mijn beginpost. Ik neem aan dat ook in het buitenland een achteruitrijlicht wit licht geeft :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je dit wil ga je inderdaad met ringen moeten werken, en de rode bol moeten ombouwen naar een witte

ivm met aansturing van de 2 achteruitrijlichten,

als je 2 achteruitrijlichten wenst kan je ofwel het extra achteruitrijlicht parallel over het OEM achteruitrijlicht zetten,

ofwel codeer je dit met de code die U aanhaalde maar dan moet U een extra draad bijtrekken vanaf het boordnet tot aan het nieuwe achteruitrijlicht.

 

Boordnet 12 polige stekker B - pin 1 : achteruitrijlicht rechts

Boordnet 12 polige stekker C - pin 12 : achteruitrijlicht links

 

Maar zoals eerder aangehaald gaat je mistlichtfunctie dan vervallen aangezien deze dan achteruitrijlicht is geworden,

daarmee bent U dan genoodzaakt van de Guymod ledringen te plaatsen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ja das een lastige. Heb gezocht maar kan met VCDS bijvoorbeeld niet een remlicht als (extra) mistachterlicht koderen. Terwijl "backup function: rear parking light as side turn signal light" bijvoorbeeld wel kan.

 

Voor de functie van mistlicht als remlicht moet je een 3C8 boordnet hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je mag ook geen remlicht als mistlicht coderne. Volgens de wet moet de lichtdoorlatende rand van het mistlicht 10 cm van het remlicht vandaan staan...

 

Je kan met VCDS wel je mistlicht als remlicht coderen (met een 30byte boordnet), dan heb je wel een extra remlicht, en toch nog mistlicht. (terwijl je andersom geen remlicht meer zou hebben als je mistlicht aanstaat...)

 

Als je geen ringen wil kan je ook geen twee achteruitrijlampen maken zonder je mistlicht te verwijderen. Er zit nl maar één lamp in het licht op de klep. Hetgeen we doen met de ringen is lampen toevoegen (rood en oranje), zodanig dat je fysiek meer mogelijkheden hebt....

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
...........

Als je geen ringen wil kan je ook geen twee achteruitrijlampen maken zonder je mistlicht te verwijderen. Er zit nl maar één lamp in het licht op de klep. Hetgeen we doen met de ringen is lampen toevoegen (rood en oranje), zodanig dat je fysiek meer mogelijkheden hebt....

 

grtz, dre

Dat wilde ik dus nog even uittesten, maar jij hebt het antwoord al gegeven :embarassed:

 

Is dus een kwestie van een extra (witte) lichtbron toevoegen en doorverbinden met het achteruitrijlicht.

Weet jij zo of het standaard achteruitrijlicht led is of niet?

En zou de achteruitrijlicht uit een sloper omgebouwd kunnen worden naar de andere kant om achteruitrijlicht EN misachterlicht te hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
En zou de achteruitrijlicht uit een sloper omgebouwd kunnen worden naar de andere kant om achteruitrijlicht EN misachterlicht te hebben?

 

Tja... wat denk je wat een guy mod lamp is?

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
...........

Als je geen ringen wil kan je ook geen twee achteruitrijlampen maken zonder je mistlicht te verwijderen. Er zit nl maar één lamp in het licht op de klep. Hetgeen we doen met de ringen is lampen toevoegen (rood en oranje), zodanig dat je fysiek meer mogelijkheden hebt....

 

grtz, dre

Dat wilde ik dus nog even uittesten, maar jij hebt het antwoord al gegeven :embarassed:

 

Is dus een kwestie van een extra (witte) lichtbron toevoegen en doorverbinden met het achteruitrijlicht.

Weet jij zo of het standaard achteruitrijlicht led is of niet?

En zou de achteruitrijlicht uit een sloper omgebouwd kunnen worden naar de andere kant om achteruitrijlicht EN misachterlicht te hebben?

En nog gelukt???

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden