Ga naar inhoud
  • 0

Brandstofpomp defekt of ontluchting niet goed?


downforce

Vraag

Ik heb een passat diesel uit 2005 waar ik een probleem mee heb.

 

Als ik de auto op het contact doe, zonder te starten, hoor ik een hele zware brom vanuit de achterbak. Starten van de auto gaat prima. Als ik een lange rit rijd, waarbij alles op temperatuur is en ik schakel de motor uit en vervolgens weer aan, dan start de auto zeer moeilijk. Het laatste grapje is nu dat na een bocht en vervolgens weer gas geven de auto enorm begint te haperen. Zozeer zelfs dat de motor uitvalt en met zeer veel moeite (langdurig starten en gas bij geven) weer aan gaat.

 

Nu is mijn vraag, komt dit nu omdat de brandstofpomp niet goed meer is, of is de ontluchting van de tank niet in orde? Of is er nog iets anders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Wheeler, bedankt voor je antwoord. Ik ben een leek op autogebied, maar als ik het goed lees zit de tandempomp voor ergens bij het brandstoffilter. Waar komt dat enorme gebrom achter uit de kofferbak dan weg? Ik dacht zelf eerder aan de pomp onder de tank.

 

Ben overigens ook bij de dealer geweest, in de uitlezing stonden geen storingen gemeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb een passat diesel uit 2005 waar ik een probleem mee heb.

 

Als ik de auto op het contact doe, zonder te starten, hoor ik een hele zware brom vanuit de achterbak. Starten van de auto gaat prima. Als ik een lange rit rijd, waarbij alles op temperatuur is en ik schakel de motor uit en vervolgens weer aan, dan start de auto zeer moeilijk. Het laatste grapje is nu dat na een bocht en vervolgens weer gas geven de auto enorm begint te haperen. Zozeer zelfs dat de motor uitvalt en met zeer veel moeite (langdurig starten en gas bij geven) weer aan gaat.

 

Nu is mijn vraag, komt dit nu omdat de brandstofpomp niet goed meer is, of is de ontluchting van de tank niet in orde? Of is er nog iets anders?

 

Brandstofpomp in de tank is overleden. Direct vervangen anders gaat je tandempomp ook kapot. Even letten of het oliepeil stijgt dan wordt de olie vervuild met diesel. Aan je filter is behalve een laag peil waarschijnlijk niets te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is wel zo netjes je eerst voor te stellen op: viewforum.php?f=104

 

Ik weet niet welke auto we het hier over hebben. Is het een late 3BG of een vroege 3C?

 

Als je het niet weet kun je ook even op sticker met wagengegevens kijken, daar staat 3B of 3C in je framenummer.

Kun je je vraag meteen in het juiste forumonderdeel plaatsen. Wel zo handig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden