Ga naar inhoud

  • 0

Aanschaf originele VW bluetooth carkit en BT audio


ArieV

Vraag

  • Antwoorden 98
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Vandaag nog eens een poging ondernomen

Toch ook eens de trial versie van rsap op de S4mini gezet.

Dan was het mogelijk om de S4 mini te verbinden maar dan vroeg deze steeds de pin code.

Na veel pogingen niet gelukt. Dan maar de sim code van de gsm zelf uitgeschakeld en was het mogelijk van verbinding te maken en een gesprek te voeren. Ook sms lezen en versturen lukte. (Wel raar dat de ontvangen sms niet in de lijst van sms'en komt in de telefoon)

Ik had blijkbaar iets verkeerd geïnterpreteerd aan een setting in het Bluetooth menu van beide gsm's

Hierin stond bij een vakje dat je kan aanvinken de volgende tekst,

"Alleen zichtbaar voor gekoppelde apparaten" met ernaast een vakje om aan te vinken

Ik had het bewust niet aangevinkt omdat ik nog niet gekoppeld was met de bt module.

Maar nu bij het eens aanvinken van het vakje veranderd de tekst wanneer dit is aangevinkt

Bij aanvinken komt dan "zichtbaar voor alle Bluetooth apparaten inde buurt"

Hiermee werkt dus het meeste naar behoren. Enkel de Bluetooth streaming bij rsap heb ik nog niet werkende gekregen.

Wat doet de modem functie eigenlijk ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi,

 

Ben sinds kort eigenaar van een passat (heb me al voorgesteld) en daar zit dus ook geen bluetooth module in.

Nu wil ik dat graag wel. Maar ben dus bang dat wanneer ik een module koop hij niet werkt aangezien er zoveel modules zijn!

 

Nu had ik via hier gehoord dat de 3c8 werkt. Maar daarvoor had ik en bedrijf benaderd en die zeiden tegen mij dat ik de 7p6 moest hebben! Nu snap ik het dus niet meer. Welke kan ik het beste nemen?

Hebben nu een Samsung S4 maar weet niet welke ik volgend jaar heb!!

Wil dan niet weer een module kopen!

 

Weet iemand daarnaast een goed adres om alles te kopen. Moet alles hebben, kabelboom, microfoon dn module dus. Daarnaast ook de zwarte piepschuime houder.

 

Alvast bedankt. Gr Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier vind je een komplete kit voor 280 euro : http://www.cars-equipment.com/www/en/shop/bluetooth-kits-10/oem-3c8035730e-bluetooth-wifi-hot-spot/

 

3C8 035 730 E, met WiFi hotspot. Kompleet met microfoon,kleefantenne, bevestigingskit, bekabeling voorzien voor voicecontrol (naar wens in of uit te zetten).

 

Let op : werkt alleen met een wit of kleur MFA.

 

7P6 heeft dezelfde funcies, geen WiFi.  De 7P6 kan je ook met een rood MFA gebruiken, maar geeft geen info op het rood MFA. De prijs is zowat gelijk.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb toch nog een vraag over de modules!

Nu hoor ik weer dat het wifi gedeelte alleen werkt icm een nokia telefoon.

Is dat waar?

Mij werd weer een 5k0 module aanbevolen.... Heeft dezelfde functies behalve wifi. En goedkoper!

Ik snap het echt niet meer hoor..... Denk je dat je eruit bent!!

Ik heb een lijst gevonden op internet met alle modules erop.. en zoals ik het begrijp zijn de 3c8 en 7p6 de laatste versies... Waarom komt hij dan met een 5k0 aanzetten?

Kan iemand mij helpen met een goede uitleg want wil niet iets kopen wat niet goed is.

Alvast bedankt.

 

Mvg Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wie heeft er een 3c8 module en wifi?

Werkt bij jullie het wifi gedeelte met een samsung s4 Gsm?

Er is mij gezegd dat wifi alleen werkt icm een nokia. Klopt dat?

 

Mvg Marcel

dat zal wel werken aangezien de S4 standaard al in RSAP modus kan werken, dan pas krijg je de wifi werkende

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@wulfke, heb je ook die extra antenne nodig bij een samsung s4?

als je wifi wil wel ja aangezien de module alles overneemt en deze dus als gsm gaat fungeren, en dus ook de gsm signalen moet ontvangen.

Dus het beste is hierbij een externe gsm antenne erop aan te sluiten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou eindelijk heb ik dan de bluetooth carkit binnen! Maar ik zag al dat de houder voor onder de stoel niet klopte.. Hij is te klein!

Daar dus nog even over gemaild met het bedrijf.

Nu ben ik opzoek naar zo'n shark dakantenne met gsm enz. Maar heeft er misschien iemand een onderdeelnummer?

Zou de zoektocht wat vereenvoudigen aangezien er best wat verschillende zijn.1, 2 of zelfs 3 kabels al gezien...

En Waar kan ik een gsmkabel kopen die van de antenne naar de module gaat?

En hoe loopt die kabel in de auto. is er ergens een schema te vinden.

 

Weer veel vragen van mij. Hopelijk wil iemand ze beantwoorden.

 

mvg Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Onderdeel nummer van een antennekabel staat wel ergens op het forum, antennekabel met waterblauwe fakra stekkers maar dit is een universele kabel en past gewoon op de stekkers voor de gsm antenne. Zo een shark vin heb je idd met meerdere aansluitingen. Blauwe stekker is gps, paarse stekker is gsm.

Ik heb deze langs de passagierskant via de dorpels van onder de stoel zo naar de achterkant van de wagen getrokken. Moet je wel even de dorpels open klikken maar voor de rest niet echt een moeilijke job.

 

Hier een linkje naar een andere pagina over de antenne kabel - moet je even kijken hoe lang hij moet zijn bij jou.

http://www.passatplus.de/umbauteile/kabel/antennen.htm

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je wifi wil laten gebruiken (bv. door je kinderen) dan moet je in RSAP modus werken, en dat betekent vervolgens dat je telefoon zelf de sim kaart niet meer kan gebruiken, dus je kan niet bellen en je hebt geen internet. Je moet dus dan zelf ook via die wifi verbinden ;)

 

Das verder helemaal geen probleem, het is alleen ff wennen als je snel je telefoon pakt om te bellen en dat deze dan zegt 'geen service'. Je moet dus via je RNS of teller bellen.

 

 

Gr. Bonny

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Das verder helemaal geen probleem, het is alleen ff wennen als je snel je telefoon pakt om te bellen en dat deze dan zegt 'geen service'. Je moet dus via je RNS of teller bellen.

 

Klopt maar het noemt dan ook handsfree voor iets he :razz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gisteren 4 uurtjes bezig geweest om alles in te bouwen. Kon vast sneller maar heb wat meer tijd gebruikt om alles netjes weg te werken.

Alleen werkt de voice command niet en is het netwerk bereik slecht. Maar het bereik zal waarschijnlijk wel komen omdat er nog geen antenne op de module zit.

Maar de voice command is een ander verhaal. Moet je dat ook aanvinken ofzo?

 

Gr Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden