Ga naar inhoud
  • 0

accu elke dag leeg


Brandon123

Vraag

Hey , nu heb ik de passat een maand maar begin een beetje hoop te verliezen in vw.

 

elke ochtend is mijn passat zijn accu leeg , nu eerste 3 dagen deed ik het zonder problemen met een batterij starter ( zo'n klein bakje waarmee je de batterij kan starten )

 

maar nu deze ochtend wil hij niet meer? iemand een idee wat het zou kunnen zijn? heb op internet wat gezocht maar daar spreken ze over uitmeten enzo. Maar zou niet weten wat dat is & hoe het moet? maar wat zou het allemaal kunnen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Wel makkelijk inderdaad als je weet wat voor auto het is...

 

de meest eenvoudige dingen die het kunnen zijn:

- accu overleden en kan niet meer goed laden

- dynamo overleden (maar dan zou je onderweg ook problemen ondervinden)

- een elektrisch apparaat, dat "aanblijft" en de accu leeg trekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met meten bedoeld men de spanning op de accu. Dit doe je met een (simpele) multimeter te koop bij elke bouwmarkt.

Als de motor niet loopt/draait moet je ongeveer 12 volt meten.

Als de motor wel loppt/draait moet je ongeveer 14,4 volt meten. Dit is de laadstroom voor de accu.

Als je bij een draaiende motor geen 14,4 volt meet is waarschijnlijk je dynamo stuk.

Tevens is het mogelijk dat je accu gewoon overleden is.

 

Wat Alfred ook al aangaf: Het is mogelijk dat je een stroomvreter (per ongeluk) nog hebt aanstaan als de auto uit is.

 

Geef inderdaad ook even aan om welk type auto het gaat. Hoe meer info hoe beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als de motor niet loopt/draait moet je ongeveer 12 volt meten.

Als de motor wel loppt/draait moet je ongeveer 14,4 volt meten. Dit is de laadstroom voor de accu.

Als je bij een draaiende motor geen 14,4 volt meet is waarschijnlijk je dynamo stuk.

.

 

En een kleine aanvulling: mocht het voltage hoger dan 14,5 zijn, dan kan je dynamo ook kapot zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb dit ook eens voorgehad met men vorige auto! een golf SDI van 2001. batterij vervangen maar soms starte hij niet! starter vervangen, dynamo vervangen en zelf nieuwe radio gekocht! steeds probleem gehad! uiteindelijk was het de centrale vergrendeling dat in kortsluiting kwam en de batterij leeg trok. en het zoeken is verschrikkelijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Misschien de auto even laten uitlezen op electronica fouten. Kan ook een deur zijn die niet meedoet en dan blijft de canbus actief.

Heb je alle lampjes uit? mijn kinders hebben ook wel eens een lampje aangedaan en deze blijft dan branden en dan is de accu ook snel leeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik voel met je mee. Sinds 2 weken een Passat en vanochtend de accu helemaal leeg. Oorzaak onbekend. De accu is niet oud en tijdens mijn rit dit weekend uit Belgie ook geen problemen gehad. Ik vermoed dat er iets stroom verbruikt als de auto stil staat. Kan dit te maken hebben met een op hol geslagen comfortmodule? De auto voelde nat aan bij de bestuurderskant en achter de bestuurder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden