Ga naar inhoud

  • 0

Xenon en bochtenverlichting


Tinus89

Vraag

Beste mensen,

 

Allereerst: Ik ben Martijn, 23 jaar, student werktuigbouwkunde en Groninger:)

Onlangs heeft mijn vader een mooie Passat Variant (1,9TDi BXE) Sportline aangeschaft met 156dkm. Deze is voorzien van halogeen verlichting, zowel gewoon als mistlampen voor. Nu is de lichtopbrengst matig...

 

134821909509.jpg

 

Edit: het zijn overigens koplampunits waar je de lamp in klikt. Dit betekent van Valeo?

 

Ik ben al enige dagen aan het rondstruinen op internet om de volgende vragen te beantwoorden:

1. Is het mogelijk om hier xenon in te bouwen, en welk setje wordt dan geadviseerd?

2. Is dit ingewikkeld om zelf te doen, of goed mogelijk? Ik ben erg handig, maar onervaren met verlichting.

3. Wat komt er behalve het setje zelf, nog meer bij kijken? Stadslichtlampjes?

4. Is het mogelijk om bij deze auto bochtenverlichting te programmeren via Vag-Com? Ik lees iets over boordnetmodules die het moeten ondersteunen, maar hoe kom ik hier achter?

 

Ik weet dat er al wat topics rondgaan over Xenon, maar ik zie nergens mijn vragen duidelijk beantwoord worden...

 

 

Alvast hartelijk bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 72
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0
ah kom op mannen, beetje collegiaal, gewoon ff wisselen dan.. :lol:

 

maar het viel me gisteren bij Reflexzilver ook op, mijn lampen tonen met 5000k blauwer dan die van hem.

Helaas Wheeler we hebben allebei dezelfde combinatie :shock:

Dus de bereidheid is er wel alleen de praktische uitvoerbaarheid is wat lastiger :embarassed:

 

Groetjes George

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goed, blijkbaar heb ik in mn enthousiasme de bevestiging dat het een 23bits high-end module is aangezien voor de bevestiging dat er bochtenverlichting mogelijk is... :roll:

Vorige week bij Gerd geweest, die me vertelde dat het niet mogelijk is :cry:

 

Na even nadenken de volgende vraag: is het de moeite en geld waard om de boordnetmodule te vervangen door een andere waarmee bochtenverlichting wel mogelijk is? Is dit uberhaupt mogelijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Goed, blijkbaar heb ik in mn enthousiasme de bevestiging dat het een 23bits high-end module is aangezien voor de bevestiging dat er bochtenverlichting mogelijk is... :roll:

Vorige week bij Gerd geweest, die me vertelde dat het niet mogelijk is :cry:

 

Na even nadenken de volgende vraag: is het de moeite en geld waard om de boordnetmodule te vervangen door een andere waarmee bochtenverlichting wel mogelijk is? Is dit uberhaupt mogelijk?

Hallo Tinus89 tot grote ergernis ben ik er ook achter gekomen dat het 23 bits boordnet wel de mistlichten aanstuurt maar niet de bochtenverlichting.

Ik heb bij Dany een 30 bits boordnet besteld en deze zal door Dany of Guyke of Dreke binnenkort geplaatst worden :cool2:

Zelf heb ik er te weinig verstand van om te zeggen of het eenvoudig te plaatsen is.

Maar volgens onze Belgische afdeling deden ze er nogal luchtig over.

Ik weet niet of er met de VAG-COM nog iets geregeld moet worden, maar dat denk ik wel.

Anderen zullen je zeker wel verder willen helpen.

 

Groetjes George

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goed, vandaag Xenon geïnstalleerd. Het was even wat pielen, maar het is gelukt!

Ook ik zie best wel een fors kleurverschil tussen de Valeo en de Hella lamp... Zie ook de volgende foto. Ik zal als het donker is nog een foto maken en deze plaatsen, misschien dat dan het verschil beter te zien is.

 

Xenon.jpg

 

Edit: nu ook in het donker gereden en gefotografeerd... Toch een vrij fors verschil tussen links en rechts.

 

IMG_3180.jpg

 

IMG_3181.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik kan er helaas niks aan doen mensen dat er 2 verschillende lampen in uw auto zitten , heb het probleem ook gehad bij andere auto en daar zelf zo aan het twijfelen aan mijn eigen dat ik de lampjes trug gedemonteerd had en bij mij in de wagen ingebouwd had en daar geen verschil , er is dus toch een verschil in spiegel tussen hella en valeo waardoor dezelfde xenon lampen ander kleur van licht geven

zoeken achter de juiste zou ik zeggen en dan 1 van de 2 er uit zwieren

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

IK heb een optie op een linker Hella koplampunit.

Dus binnenkort heb ik een linker Valeo koplampunit over.

Voor weinig mag deze dan van eigenaar verwisseld worden.

Als ik de Hella binnen heb, zal ik hem aanbieden in het Te Koop topic.

 

Groetjes George

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
T spijt me, ik wil ook een linkse Hella. Links heb ik Valeo namelijk...

George007, mag ik vragen waar je deze vandaan hebt, en wat je er in welke staat voor betaalt?

Ik ga hem maandag ophalen dan kan ik je meer vertellen.

 

Groetjes George

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja ik heb hem afgelopen zondag opgehaald in Amsterdam.

Ziet er uit als nieuw voor 65 euro dat leek mij een heel redelijk bedrag.

Morgen wordt de Hella omgewisseld voor de Valeo.

Gewoon op Marktplaats bij auto onderdelen gevonden.

 

Succes met zoeken.

 

Groetjes George

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gisteravond even met de rechterkoplamp bezig geweest omdat daar wat vocht in zat. Op de motorbeurs gister een klein spiegeltje gekocht (€5,-) op een steeltje.

Toch maar even de linkerlamp (Valeo met slecht lichtbeeld) open gemaakt en goed gekeken. Tot mijn verbazing zag ik dat de lamp er niet helemaal recht in zat, ondanks dat hij er netjes in klikte. Het nokje zat ook netjes in de uitsparing. Met een schroevendraaiertje de lamp nog een tikje verder kunnen drukken. Resultaat: een veel netter lichtbeeld! Beide lampen geven nu (bijna) evenveel licht, alhoewel het beeld van de Hella netter is. Alleen de Hella geeft nog steeds iets witter licht, maar het kleurverschil is lang niet zo storend meer als eerst...

Zie ook de foto's:

 

 

Eerst:

IMG_3181.jpg

 

Nu:

IMAG0018.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden