Ga naar inhoud

Wat voor beurt? longlife?


Charles16v

Aanbevolen berichten

  • Reacties 59
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

daar gaat het ook om rolf, als ik jou en ander post (dacht matthijs) goed begrijp is LL beter, vandaar de reactie.

 

LL olie hoeft niet "beter" te zijn, de VW norm schrijft alleen voor aan welke eisen de olie moet voldoen voor die bepaalde toepassing.

Het zegt niets over de kwaliteit van de olie.

 

Dus dat LL olie beter is kan je dus niet zo stellen.

 

En staar je niet blind op de viscositeit, zoveel verschil zit er in 5W30 en 10W40 niet, zal je weinig van merken in het gematigde klimaat van NL.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, olie is prima, maar de dopes die toegevoegd zijn om het voor longlife geschikt te maken maken de olie duur.

Als je dan geen gebruik maakt van die eigenschap en het na 15000km eruit laat lopen is dat toch zonde van je centen?

Das idd de rede waarom nu over ga op de 'gewone' olie(5w40 edge castrol), omdat ik er nu maar 15.000km mee gaat rijd. Al is deze olie ook niet heel goedkoop maar schijnt wel heel goed te zijn voor tsi/tfsi motoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn autobezitters waaronder ik ook die de LL ook om de 15k verversen.

Het voordeel van LL is de reinigende werking.

Ja maar als je maar 15.000km rijd met de olie zal de gewone olie ook net zo goed reinigen. Elke olie bevat die functie, alleen zal der bij de LL extra zijn omdat je er 30.000km mee moeten kunnen draaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden