Ga naar inhoud

  • 0

Automaat 1.9 TDI 2003 130pk in noodloop


rens1

Vraag

Hallo,

 

Ik wou vandaag wegrijden in mijn Passat 1.9 tdi 2003 automaat en het volgende gebeurde. Ik zet hem in zijn achteruit en dat ging goed, vervolgens zette ik hem in de D en wilde wegrijden. Ik gaf wat gas maar de auto reageerde bijna niet, hij rolde heel licht weg. Ik gaf iets gas bij en vervolgens pakte hij hem in 1 keer met een schok. Motormanagement begon te branden en de auto schoot in de noodloop. Op het display is ook niet te zien in welke stand de automaat staat. Als ik de auto van contact haal en hem weer start brandt het motormanagement lampje nog steeds. Wel laat de display nu zien in welke stand de automaat staat. Bij het wegrijden blijft de auto in de noodloop schieten. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

 

groeten,

 

Rens

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 56
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Zo de passat doet weer wat die moet doen ! uiteinelijk is alles nog duurder uitgevallen als wat ik verwacht had want toen de bak weer klaar was en er weer onder zat gaf de vagcom nog meetwaardes van de verstuivers die niet meer binnen de marges vallen en de auto had nog steeds niet voldoende vermogen. dus toen alle verstuivers stuk voor stuk vervangen om te kijken of het daar beter van werd.. uiteindelijk met allemaal nieuwe verstuivers was het nog niet optimaal.. het leek erop dat de brandstof pomp ( die aan de achterkant van de motor zit) inwendig lek was en dus niet genoeg brandstof naar de verstuivers kon toevoeren. nadat deze vervangen was en nog weer een nieuw set verstuivers erin reed de auto weer perfect !

 

het hele probleem is nu waarom zijn die verstuivers allemaal kapot gegaan ???? want daardoor is de bak namelijk ook kapot gegaan.. persoonlijk denk ik dat het door de goedkope diesel komt van de pomp waar ik altijd tank maar het zou ook wat anders kunnen zijn misschien, iemand van jullie een idee ? Jos zegt dat deze verstuivers namelijk bijna nooit kapot gaan, en als ze al kapot gaan is dat stuk voor stuk en nooit allemaal tegelijk. heel vreemd ...

 

Sinds dat ik de auto heb heeft hij nog nooit zo fijn gereden, hij trekt weer goed, schakeld weer goed en het brandstof verbruik is bijna gehalveerd !! uiteindelijk vervangen / gerepareerd: 1x bakrevisie compleet, 4x nieuwe pompverstuiver, 1x nieuwe brandstofpomp, en een brandstoffilter ! dus al met al een behoorlijke kostenpost maarja hij is weer klaar ! ben nu wel verplicht er nog minimaal 250k erbij te rijden haha . JB autoservice in ieder geval bedankt voor het verhelpen van dit probleem !

 

nu ik de auto toch nog even hou wil ik er in de toekomst ook nog wat aan modificeren: full-fis schermpje in teller unit, buitenspiegels met knipperlichten, xenon mistlicht, multifuntioneel stuur, verwarmde achterbank en koplampen weer helder maken.

 

hoop alleen nog dat iemand een verklaring heeft voor de verstuivers.. laat vd week in ieder geval een monster van de diesel van de pomp waar ik altijd tank onderzoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden