Ga naar inhoud

  • 0

Automaat 1.9 TDI 2003 130pk in noodloop


rens1

Vraag

Hallo,

 

Ik wou vandaag wegrijden in mijn Passat 1.9 tdi 2003 automaat en het volgende gebeurde. Ik zet hem in zijn achteruit en dat ging goed, vervolgens zette ik hem in de D en wilde wegrijden. Ik gaf wat gas maar de auto reageerde bijna niet, hij rolde heel licht weg. Ik gaf iets gas bij en vervolgens pakte hij hem in 1 keer met een schok. Motormanagement begon te branden en de auto schoot in de noodloop. Op het display is ook niet te zien in welke stand de automaat staat. Als ik de auto van contact haal en hem weer start brandt het motormanagement lampje nog steeds. Wel laat de display nu zien in welke stand de automaat staat. Bij het wegrijden blijft de auto in de noodloop schieten. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

 

groeten,

 

Rens

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 56
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Eerst beginnen met uitlezen van de auto, anders word het gokken waar het probleem zit.

Ik kan diverse dingen opnoemen waar je probleem in kan zitten, maar om een beetje in de goede richting te zoeken is uitlezen erg belangrijk.

 

En we stellen het erg op prijs als je je ook even voorsteld in het topic: Ik ben en ik rij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sorry,... Ik had even over de voorstel pagina heen gelezen, maar ik heb het alsnog even gedaan. Vorden is inderdaad om de hoek ja! Wat ik in ieder geval al wel weet is dat het niet de draadboom in de kop is, maar waarschijnlijk een soort regelblok in de bak? De auto is wel uitgelezen maar ik zal vragen of ik de code kan krijgen. Tevens had de monteur het idee om nieuwe olie + filter in de automaatbak te doen, misschien dat er te weinig in zit waardoor de auto in de noodloop schiet?

 

gr,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voordat je begint met verversen van de olie, laat dan eerst het olie peil controleren. Het zou zonde zijn als je de olie vervangt en er alsnog aan de automaat gewerkt moet worden.

De automaat kan idd in noodloop gaan door te wenig olie. Als dit het geval is dan moet er lekkage zijn aan de automaat, als er geen lekkage is dan is het erg onwaarschijnlijk dat er te weinig olie inzit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hmm.. hier zojuist hetzelfde probleem ... ook zelfde auto 130 pk diesel maar dan van 2002. zoals hierboven geschreven staat heb ik exact hetzelfde gehad net. de auto heeft de laatste tijd ( sinds ca. 30000 km) dat hij lang niet zijn vermogen heeft en absoluut niet zuinig meer is ( zie mijn vorige topic). heb 15000 km geleden nieuwe olie op de bak laten gooien omdat er een keering lek was, die is toen ook vervangen. kan het dan zijn dat er te weinig olie op is gekomen ? heb hem ook uit laten lezen : 1x fout injector 4 en 1x fout koppeloverbrenging . foutcodes zet ik er morgen wel even bij die heb ik nu niet bij de hand . iemand een idee wat ik nu moet doen ?

 

groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Eric,

 

Hallo Eric,

 

Zou dat echt het probleem zijn? Ik hoop het want de monteur begon al over een nieuwe bak eronder en daar kreeg ik toch wel even lichte stuiptrekkingen van! Kun je mij ook vertellen hoeveel olie er exact in moet en welke? Ik heb begrepen dat dit nogal precisiewerk is.

 

 

gr,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Totaal gaat er iets meer als 9 liter in, en voor de olie moet je de olie gebruiken die vw voorschrijft of een olie die die speceficaties voldoet.

Hoe veel er bij moet, als er dus eventueel te weinig inzit kan ik niet beoordelen op mijn laptop zittend op de bank :mrgreen: .

 

@ Rens. Ik zeg dus niet dat dat je probleem is maar het is het eerste waar ik mee zou beginnen. Om een juiste diagnose te stellen is het belangrijk dat je zeker weet dat er voldoende olie in de versnellingsbak zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb hem zojuist uit laten lezen. de volgende storingen heb ik:

 

transmissie

- P1857 lastsignaal foutmelding van motorstuurapparaat

- P0741 overbruggingskoppeling omvormer geen krachtoverbrenging

- P0730 schakelstand bewaking (autom.) foutieve overbrengverhouding

 

motor

- 450E klep voor unit injector cil. 4 regelgrens overschreden

 

oliepeil en olie zijn oke.

wat moet/kan ik nu doen?

groeten igor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn automaat hat last van een natte doos...

Ik zou even checken of je stuurlektronica nog droog is. Geeft vreemde storingen van ABS en ESP en uiteindelijk noodloop.

De elektronika haalt een snelheidssignaal van de bak: voor ABS ESP en de schakelstankeuze. Lukt dat niet om welke reden >> noodloop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mijn 3BG onder de mat aan de bijrijders kant.

 

Zoek ook even op: natte mat, water lekkage etc.

Oorzaak: verstopte afvoer onder accu waterbak, afvoer airco en lekkage via filterbak ventilatie. Naast lekaages van ruiten, deur etc.

 

Je moet echt onder de bekleding voelen/kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo,

 

Ik ben zojuist gebeld door de monteur, hij heeft slecht nieuws. Bij het openen van de versnellingsbak lagen er stukken afgebroken tandwiel o.i.d onderin,... hij geeft aan dat er een andere bak onder moet,. heeft iemand nog een ander idee?

 

 

groeten,

 

Rens

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden