Ga naar inhoud

Newbie/Rookie


RedCell

Aanbevolen berichten

Goodmorning passat-peoples...

 

Vraagje:

Ik ga zeer waarschijnlijk de overstap maken naar een VW Passat en ik heb al wat door het forum gebladerd, zowel oude als nieuwe topics.

Kan iemand mij wijzen op een topic, of misschien het hier neerzetten, waar ik op moet letten bij de aanschaf van een vw passat (ga denk ik voor de 1.9...? Of misschien hebben jullie tips en aanvullingen ?

 

Alvast bedankt,

Link naar reactie
Delen op andere sites

ihgv een 2001-2005 model zijn er weinig problemen bij de diesels.

De 6-bak van de 130pk kan last krijgen van een gierend zingend geluid afkomstig van de hoofdas.

 

Draagarmen zijn een algemeen probleem bij dit model.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en vanaf 2005 (3C).... typ maar eens iets van "pompverstuiver", "balansas" oid in. Maar dat zijn in principe problemen bij de 2.0TDI BKP en BMP. Als je voor een 1.9tdi gaat heb je hier in principe geen last van. Chippie erin en klaar is kees. (105pk houdt niet echt over in de passie).

 

Succes met je keuze! De Passat is echt een fijne wagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en vanaf 2005 (3C).... Als je voor een 1.9tdi gaat heb je hier in principe geen last van. Chippie erin en klaar is kees. (105pk houdt niet echt over in de passie).

 

Succes met je keuze! De Passat is echt een fijne wagen.

1.9 BLS betrouwbaar

1.9 BKC en BXE beiden met de drijfstang (zijn hoge kosten)

 

Vandaag net gehoord van de dealer.

Oef wat heb ik dan geluk dat ik een BLS heb.

Enige wat ik heb aan motor is waterpomp dat na 60d km lawaai begon te maken en rijd er nog steeds mee.

Moet bijna binnen voor aandrijfriem dan vervangen ze hem toch mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anders kom je een x proefrit maken :mrgreen:

 

Jouw Passat is niet zo standaard meer.. (chip + verlaagt) :mrgreen:

Een standaard Passat rijd wel ietjes anders denk ik.. :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook een 3BG uit 2003 en hij rijdt met zijn 297.000 km op de teller nog steeds als

een zonnetje!

 

Echt een heerlijke auto!

 

Let wel op de EGR ventiel, die schijnt olie te lekken. Dit heb ik althans gehad en het schijnt wel

bekend te zijn bij de 3BG passat. Heb het laten vervangen en gelukkig geen last meer van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de oudere modellen tot 2005 zijn er eigenlijk geen bijzondere dingen.

deurslot

Verdronken comfortmodule door verstopte afwateringsplug onder de accu

draagarmen

stuurbekrachtiging meen ik?

ruitenwisser motor achterklep

chrome dakrails die kan roesten met de lak ihgv een station

sloom oprollen gordels

Ach ja zo heeft iedere auto wel wat, en is het maar net wat je belangrijk vind..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de info...maar..een nieuwe vraag:

Gezien: VW Passat 1.9 TDI 130 PK 2003, 185.000 km (NAP), met maximaal aan opties (leer,climate & cruise, etc,etc).

 

is dit is iets? gezien leeftijd/km stand?

Zo ja..waar moet ik echt op letten bij aanschaf?

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

...het is een 3c geworden, vw-dealer onderhouden (incl boekjes) distr.riem etc reeds vervangen, BKC motorcode...

`

foto's?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden