Ga naar inhoud

Trillende binnenspiegel


VWpassat2002

Aanbevolen berichten

Een tijdje geleden is mijn voorruit vervangen. Sinds die tijd trilt mijn binnenspiegel bij een toerental tussen de 1600 en 1800 toeren. De spiegel trilt dan zo erg dat het beeld helemaal wazig wordt. De kentekenplaat van een auto die kort achter mij rijdt is dan niet eens meer leesbaar en ronde koplampen zien er in mijn binnenspiegel ovaal uit..... :|

Ik zag op dit forum dat dit probleem soms wordt veroorzaakt doordat de spiegel bij het vervangen van de voorruit misschien niet goed is vastgeklikt. Dit heb ik al gecontroleerd, maar de spiegel zit echt goed vast. Ook las ik dat het plaatsen van een gewichtje op de spiegel het probleem zou kunnen verhelpen. Ik heb eerst 1 magneetje (circa 25 gram) van een whiteboard achterop de spiegel geplakt. Toen dat niet hielp heb ik er een tweede magneetje bij gedaan. Totaal zit er nu dus op de spiegel 50 gram. Ook dat helpt niet.

Welk gewichtje moet ik aan de spiegel bevestigen om het probleem op te lossen. En wat is de beste plaats om het gewichtje aan de achterkant te bevestigen (midden, zijkanten??).

 

Ook las ik ergens dat loctite op het kogeltje achterop de spiegel wel eens wordt gebruikt. Heeft iemand daar ervaring mee?

 

Voor de duidelijkheid: het voetje zit muurvast op de ruit, dus het is de spiegel zelf die trilt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet om minderwaadig te doen, maar die mannen van ruitbedrijf doen vaak alsof ze stom zijn er van niest weten

 

Ik denk dat je spiegel er gewoon lomp afgehaald is, moet bij vw namelijk met beetje beleid eraf schuiven en vaak draaien ze spiegel gewoon kwartslag en trekken m eraf, klik dan later weer terug. Kijken ze echt niet of spiegel goed vast zit hoor

 

Met beetje mazzel halen ze vette vingers eraf voor je en binnenzijde van voorruit wordt schoongemaakt, dat je A stijlen zwart zijn van hun vieze handen wordt ook vaak niet opgemerkt.

 

Ja ik ben superzeikerd :mrgreen: en verwacht mijn schone auto ook weer schoon terug na ruitvervanging

 

Ik vermoed dat klem van spiegel te ruim is nu en daardoor wat speling op de verbinding zit met ruit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm, misschien net te laat met je tip Martijn... Hij reageert niet meer. :D

 

Ja, daar was ik weer. Begreep wat te laat wat je bedoelde met "op zijn kop".... Maar toen de auto eenmaal niet meer rond tolde en stil lag, rilde de spiegel inderdaad niet meer... :D

 

Maar ik dacht dat ik de spiegel helemaal rond kon draaien, maar dat is dus niet het geval. De spiegel is te lang en komt met de zijkant tegen het dak aan als ik hem om wil draaien. Er zit ook een sensor onderaan de spiegel en die zou wel eens niet meer kunnen werken als de spiegel op zijn kop zou zitten? Overigens heb ik een elektrische binnenspiegel. Die is volgens mij een stuk dikker en zwaarder dan een standaard binnenspiegel.

 

Ik had iets gelezen over een gewicht op de binnenspiegel wat de trilling zou stoppen. Magneetjes van (samen) 50 gram werkte dus niet. Ben vervolgens in de schuur op zoek gegaan naar iets wat zou kunnen dienen als gewicht. Heb inmiddels aan de achterkant van de spiegel een gewicht van circa 110 gram geplakt (met tape). Nu trilt de spiegel alleen nog bij de 1600 toeren. Dus alleen nog een trilling bij het optrekken/afremmen, zodra de motor de 1600 toeren bereikt. Daaronder en daarboven is de trilling weg. Maar van de voorkant ziet het er niet uit, zo'n langwerpig gewicht en tape om de zaak op zijn plaats te houden. De kleur van de binnenspiegel is beige/gebroken wit, de tape is ook wit :roll:

 

Wie heeft een oplossing? Of moet ik het gewicht gewoon met superlijm aan de spiegel plakken? En waar? Midden? Onderkant? Zijkant?

Link naar reactie
Delen op andere sites

kun je geen tandenstoker even tussen het draaiende gedeelte drukken?

 

Daar had ik zelf ook aan gedacht. Wist alleen niet of dat zou werken. Ben bang dat ik de spiegel straks niet meer kan draaien als er een stukje hout vast komt te zitten tussen het balletje en het deel wat er omheen zit.... Of heb jij hier ervaring mee??

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden