Ga naar inhoud
  • 0

Foutcode 02627 (bochtenverlichting V318)


ron66

Vraag

Hallo Forumers,

 

Ik heb de volgende melding in het dashbord MFA scherm van mijn Passat 3C.

(AFS ohne funktion betriebsanleitung)

En op de gloeilamp pictogram knippert ook.

De koplampen betreft met Xenon.

 

Nu heb ik met VCDS de foutcode uitgelezen. (Foutcode 02627 bochtenverlichting links V318, bedrading nakijken of V318 defect.) Nu kan ik nergens vinden wat een V318 is, en aan de bedrading licht het ook niet aan.

Nu werkt alles gewoon bij mijn auto. Ik heb in mijn garage tegen de muur gestaan om te kijken hoe de koplampen reageren. Ze gaan bij het starten van mijn auto op en neer, de bochtenverlichting werkt ook gewoon.

 

Nu weet ik eigenlijk niet of de koplampen ook naar links en rechts moeten draaien. Ik weet wel dat de koplampen met de bocht meedraaien. Of dit nog zo is weet ik eigenlijk niet. Dit zal ik vanavond eens bekijken.

 

Alvast bedankt voor de reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als het pictogram blijft branden dan is het een lamp.

Knipperen dan is het de AFS die niet werkt.

AFS kan zijn een stelmotor in de lamp defect OF stuurdoos defect.

 

Module voor AFS is J667 voor links

3c van 2005 => 04/11/ 2007: 7L6 941 329

3c van 05/11/ 2007 => 2011: 7L6 941 329 A

Let op de letter A

 

V318 is de stelmotor links in de lamp nr is 3D0 941 295

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als het pictogram blijft branden dan is het een lamp.

Knipperen dan is het de AFS die niet werkt.

AFS kan zijn een stelmotor in de lamp defect OF stuurdoos defect.

 

Module voor AFS is J667 voor links

3c van 2005 => 04/11/ 2007: 7L6 941 329

3c van 05/11/ 2007 => 2011: 7L6 941 329 A

Let op de letter A

 

V318 is de stelmotor links in de lamp nr is 3D0 941 295

 

 

Hey bedankt voor jou info.

Hoe kom ik erachter welke component stuk is. Kan ik dit constateren of mijn koplampen dan niet meer meedraaien bij stelmotor V318 bijvoorbeeld?

Of is dit moeilijk te bepalen en dus gewoon losmaken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
V318 is een motor die het oog laat draaien in de bochten.

Kan ook een tijdelijke storing zijn .

Nieuw kost het iets van 120€

 

Ik heb deze besteld en kost idd 100 euro excl.btw.

Wat mij opgevallen is, dat mijn koplampen niet meer meedraaien in de bochten. Klopt het ondanks dat er een stuk is beide koplampen niet meer draaien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat mij opgevallen is, dat mijn koplampen niet meer meedraaien in de bochten. Klopt het ondanks dat er een stuk is beide koplampen niet meer draaien?

Klopt, beiden werken dan niet meer.

Mogelijk kijken je lampen ook scheel - naar binnen toe en lager - is een soort van ruststand uit veiligheid.

 

Als je handig bent en geen 2 linkse handen hebt kan je het zelf maken - ben je toch al gauw 4 uur bezig mee -.

Nadien als je lamp er terug inplaats zal je merken dat het nog niet werkt en de fout blijft tonen - pictogram -

Dit kan pas nadat het gecalibreerd is geweest met vagcom.

 

Nog niet geprobeerd.

De batterij loskoppelen en nadat alles terug is gemaakt de batterij terug aansluiten.

Dan zou het wel is kunnen dat de wagen denkt dat het om een tijdelijke fout ging en automatisch de fout verwijderd.

Zoals ik al schreef, zelf nog niet op deze manier geprobeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Update van de bochtenverlichting.

 

Ik heb de koplamp gedemonteerd, en kwam erachter dat binnenin de koplamp unit de stekker van de stelmotor voor naar links & rechts draaien los zat. Gelukkig voor mij, want bij nader vragen bij dealer kan deze niet vervangen worden.

 

Wel het op en neer bewegen van de lamp. Als de stelmotor van links naar rechts kapot is dient men de geheel unit te vervangen kosten excl. 750,-- Gelukkig werkt alles weer.

 

Wil iedereen bedanken voor de support ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou dealer vergist zich.

Motor V318 kan je wel vervangen deze is voor de bochtsturing van je lens.

Het is net dat ander motortje die je niet kan veranderen en deze is voor de hoogte en shutter bediening.

 

Heb z'n defekte Xenonlamp liggen en heb deze helemaal gedemonteerd om de werking te kennen.

Het enige wat je kan veranderen is net die V318 die er in zit en al de rest niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Blijkbaar een winter kwaal of zo...

kreeg sinds gister (en wellicht langer) dezelfde melding op mijn scherm te zien van een passat van 2007.

Eerder al gezien dat het lampje brande dat er een lampje stuk is, maar dat zag ik alleen als ik een scherpe bocht naar rechts maakte (en deze dus redelijk hard door reed).

Merkte al wel dat de bochtenverlichting na de melding niet meer werkte.

 

Kon vannochtend pas echt lezen wat er nu stond, aangezien die melding ook zo weer weg is.

Zal vanmiddag maar effe langs de garage gaan.

Denk dat het bij mij een los kabeltje is aangezien de bochten verlichting vaak in het begin wel goed werkt en pas later de melding komt.

 

In iedergeval mooi dat ik hier wat info kon vinden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij hetzelfde probleem, na een tijdje komt de melding op het dashboard. En de xenon verlichting wordt uitgeschakeld. Parkeer je de auto en ga je daarna weer rijden dan werkt de verlichting weer voor een korte tijd. Van het weekend eens de lampen nakijken. (hopelijk een los kabeltje)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij viel het achteraf gezien mee (tot op heden dan).

Vorige week effe naar de garage geweest en daar hebben ze mij 2 nieuwe lampjes voor de AFS (bocht verlichting) erin gezet.

Één van de twee was redelijk slecht en werdt al een beetje zwart.

 

Tot op heden (bijna week verder) is de melding niet meer op het scherm verschenen.

Dus hopelijk heb je hetzelfde probleem Paul H. ;)

Zou in iedergeval eens daar beginnen en kijken wat het uithaalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nou dealer vergist zich.

Motor V318 kan je wel vervangen deze is voor de bochtsturing van je lens.

Het is net dat ander motortje die je niet kan veranderen en deze is voor de hoogte en shutter bediening.

 

Heb z'n defekte Xenonlamp liggen en heb deze helemaal gedemonteerd om de werking te kennen.

Het enige wat je kan veranderen is net die V318 die er in zit en al de rest niet.

Je foto's van de demontage/werking doen het niet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is een 7L6 941 329 te verwisselen door een 7L6 941 329A?

 

Ik heb eenzelfde probleem en wil de stuurdoos vervangen. Via de onderdelenlijn zie ik veel geteste A-versies, maar niet de versie die ik voor een 2005 (model 2006) nodig heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Module voor AFS is J667 voor links

3c van 2005 => 04/11/ 2007: 7L6 941 329

3c van 05/11/ 2007 => 2011: 7L6 941 329 A

Let op de letter A

Is een 7L6 941 329 te verwisselen door een 7L6 941 329A?

 

Ik heb eenzelfde probleem en wil de stuurdoos vervangen. Via de onderdelenlijn zie ik veel geteste A-versies, maar niet de versie die ik voor een 2005 (model 2006) nodig heb.

Antw is NEEN. deze lampen werken anders waar model A in zitten.

Werking is idem maar aansturing gebeurt anders de A hebben een kabel meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

...en nu is de ballast stuk........ de peer knippert. gelijk maar nieuwe D1S lampjes voor L+R besteld, en straks even een nieuwe ballast. Koplampsproeierpomp deed het ook niet, dus ook maar besteld. Hebben we dat ook weer gehad, bumper moet er toch voorheen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok, zal ik onthouden Ids.

 

Inmiddels bij mij de ballast vervangen, 2 nieuwe D1S lampen erin gezet, en stadslicht vervangen door 2 leds met canbus-canceler.

Komt nu bakken met licht meer vanaf. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden