Ga naar inhoud
  • 0

Spiegel problemen 3C


R32

Vraag

Hallo allemaal.

Ik ben Dave en rij sinds 1 juli vorig jaar een 3.2 V6 4M. van april 2007.

Bevalt prima alleen de buitenspiegels zijn minder.

Vorig jaar september liet het spiegelglas van de rechter spiegel los van de spiegeldrager.

Vervangen onder garantie.

Nu is de rechterspiegel aan de beurt met het zelfde probleem.

Iemand hier ook ervaring mee ?

Groeten,

Dave

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Is inmiddels ook al gebeurd.

Ik was allen benieuwd of het een 3C kwaal is of dat het bij andere (nieuwere) VW typen ook vaker voorkomt.

Bij mijn vorige passat, een 3B van 1994, die ik bijna 15 jaar heb gehad, en ook bij alle andere passat's uit mijn auto verleden

heb nooit problemen van loslatende spiegelglazen gehad.

Dave.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je bedoeld echt het glas zelf he? die in de zijspiegels zit? Volgens mij raken die los door spiegelverwarming. Bij mij zijn ze ook opnieuw vast gelijmt, dag ervoor zaten ze muurvast en in 1x zaten ze los..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dus bij de auto van je vader lieten ze ook ineens los?

Kan het dan zijn dat je vader de spiegelverwarming aldoor aan heeft staan?

Dan is dat een onderdeel wat bij mijn Passat wel goed is :D

 

Hij wist in het begin niet eens dat die verwarmbare spiegels had, pas na het opnieuw vast lijmen wist die het, maar hij gebruikt die functie nooit, is bijna niet nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het onderdeel nummer van de spiegelglazen is een aantal keren gewijzigd.

Dit is meestal het gevolg van veranderingen / verbeteringen van het betreffende onderdeel.

Ik denk dat VW het probleem ook onderkend heeft en een aantal wijzigingen doorgevoerd heeft.

Dave

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag maar even gekeken. De (linker)spiegel trilde al een tijdje op de snelweg. Is maar goed dat ik vandaag keek want bij het helemaal naar binnendraaien van de spiegel, kwam het glas los van de houder toen ik er een halve vinger achter zette. 2 weken later en hij had op de snelweg gelegen.

 

Ik ga het zelf repareren. Niet om de prijs: ik zag dat een nieuw glas met houder circa 45 euro per spiegel kost bij de dealer, maar het is meer het feit dat dit al het zoveelste onderdeel is van mijn passat die vroegtijdig de geest heeft gegeven. Ik heb er geen vertrouwen in dat de vervangende troep dusdanig is verbeterd, dat ik het liever zelf doe.

 

Is nu tijdelijk even gemaakt met tape, maar ik ga even opzoek naar spiegellijm misschien met warmtegeleidende pasta of zoiets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden