Ga naar inhoud
  • 0

is dit het TSI ketting probleem ? , bijgeluid koude start


wileenVW

Vraag

Hallo Forum,

 

onlangs heb ik een 3 jaar oude Passat 1,4 TSI gekocht, door de vele fora ben ik nu in dubio of ik zelf een auto gekocht met beruchte uitgerekte distributie ketting probleem.

De motor heeft ca 100.000 km gelopen en is door VW dealers onderhuden.

Alleen bij koude start hoor ik geratel ca 2 seconden lang , het geluid is niet zo erg als andere Youtube filmpjes.

Dus graag een oordeel of het een normaal geluid is ( op druk brengen van de bijvoorbeeld van de hydraulische klepstoters of niet)

hier de link van mijn filmpje

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Ik heb zelf een 2.0 TFSI, die maakt niet zo'n herrie als hij start. Hij klinkt niet gezond maar ik moet eerlijk zeggen dat ik alleen ervaringsdeskundige ben met 2.0 TDI ellende..

 

De 2.0TFSI heeft volgens mij geen ketting, maar een D-riem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ja leuk, maar kun je het geluid ook beoordelen of het is alleen een opmerking ?

 

Ik hoor wel wat geratel, alleen heel kort, misschien begint het probleempje naar voren te komen.. ?

 

Begin jaren van de 1.4tsi hebben (meestal) dit probleem, daar hoort die van jou ook bij denk ik, alleen weet ik het niet zeker of jij ook last van dat probleem hebt.. :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb zelf een 2.0 TFSI, die maakt niet zo'n herrie als hij start. Hij klinkt niet gezond maar ik moet eerlijk zeggen dat ik alleen ervaringsdeskundige ben met 2.0 TDI ellende..

 

De 2.0TFSI heeft volgens mij geen ketting, maar een D-riem.

 

Klopt als een bus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Laat je niet met het kluitje in het riet sturen: vandaag nog te horen gekregen van een VW dealer dat er duizenden nieuwe (goede) kettingen in back-order staan. Ook de 1.4's kennen dit probleem! Laten vastleggen op papier dat de dealer bevestigd dat de ketting ok is. Ook ik ben met mijn 3.2V6 aan de beurt geweest (onder garantie).

 

Betalen voor een diagnose in garantie is natuurlijk een big no-no en dus niet accepteren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden