Ga naar inhoud

mogelijkheid om regensensor uit te schakelen?


quangton

Aanbevolen berichten

is ook zo ! dat is het nadeel vand e regensensor... Je kan hem dus niet handmatig op interval zetten :( het is alles of niets da's wel jammer van VW. Overigens als die van mij op automatisch staat en ik parkeer mn auto en de volgende dag bij het starten regent het weer, dan moet ik op de een of andere manier eerst de ruitenwisserhendel in neutraal zetten en daarna weer in automatisch anders doet ie het niet :roll:

 

raar ding !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens als die van mij op automatisch staat en ik parkeer mn auto en de volgende dag bij het starten regent het weer, dan moet ik op de een of andere manier eerst de ruitenwisserhendel in neutraal zetten en daarna weer in automatisch anders doet ie het niet

 

Bij mijn vorige auto ging de automatische ruitenwisser weer meteen aan na het contact aangezet te hebben. Da's geen pretje als het ondertussen droog geworden is. Jouw probleem is makkelijk op te lossen door even heel kort te sproeien, dan werkt de automaat weer.

 

 

Groet,

 

Edward

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens als die van mij op automatisch staat en ik parkeer mn auto en de volgende dag bij het starten regent het weer, dan moet ik op de een of andere manier eerst de ruitenwisserhendel in neutraal zetten en daarna weer in automatisch anders doet ie het niet

 

Bij mijn vorige auto ging de automatische ruitenwisser weer meteen aan na het contact aangezet te hebben. Da's geen pretje als het ondertussen droog geworden is. Jouw probleem is makkelijk op te lossen door even heel kort te sproeien, dan werkt de automaat weer.

 

 

Groet,

 

Edward

 

haha nee dat bedoel ik niet kerel :)

 

Ik bedoel dat als ik mijn auto nat parkeer met regensensor aangeschakeld en ik start hem de volgende keer weer terwijl het regent, dan zou je ervan uit kunnen gaan juist omdat de ruitenwisserhendel nog op automatisch staat, dat hij uit zichzelf weer gaat wissen. Maar helaas is dat niet zo bij VW. Je moet eerst de hendel in neutraal zetten en daarna weer in automiatisch anders doet ie niets...

 

Wat jij dacht dat ik bedoelde is dus niet aan de orde ;)... Als het droog is, merkt de sensor immers geen water/regen op ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Anonymous

Ik laat hem altijd om de automaat staan, en dat werkt prima. Hij gaat de volgende dag gewoon verder met wissen (indien nodig :-)) Echter dat doet hij pas als ik eerst ±15km/uur rijd (en de deuren ook op slot gaan).

 

Dat geeft mij in ieder geval de mogelijk, indien de ramen bevroren zijn om deze schoon te maken zonder dat hij probeert te wissen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Cor

Link naar reactie
Delen op andere sites

is ook zo ! dat is het nadeel vand e regensensor... Je kan hem dus niet handmatig op interval zetten :( het is alles of niets da's wel jammer van VW. Overigens als die van mij op automatisch staat en ik parkeer mn auto en de volgende dag bij het starten regent het weer, dan moet ik op de een of andere manier eerst de ruitenwisserhendel in neutraal zetten en daarna weer in automatisch anders doet ie het niet :roll:

 

raar ding !

 

dat hoort zo bij de 3bg, je moet hem altijd eerst een keer activeren, bij de 3c is dat niet meer zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad, het staat bij mijn weten zelfs in het instructieboekje dat je hem steeds opieuw in moet schakelen als het contact eraf is geweest. Het was mij niet bekend dat hij icm de anti-carjack (boven de 20 km/uur) ook weer automatisch aangaat; vanavond eens ff proberen.

 

ik moet trouwens zeggen; ik gebruik rain-X om de voorruit regenvrij te houden en als ik de sensor op de minst gevoelige stand heb staan, werkt dat perfect. Boven de 70 km per uur hoeven de ruitenwissers sowieso helemaal niet te wissen, omdat al het water vanzelf van de ruit afloopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wou dat ik die sensor weer had... in mn vorige (golf 4) vond ik het een perfecte uitvinding.

Breek me de bek niet open. Ik mis hem ook nog steeds.

Had hem namelijk op mijn peugeot 406 en vindt het een fantastisch accesoire.

Ook deze moest na iedere start opnieuw geactiveerd worden. Dat hoort gewoon zo DON 2006

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wou dat ik die sensor weer had... in mn vorige (golf 4) vond ik het een perfecte uitvinding.

Breek me de bek niet open. Ik mis hem ook nog steeds.

Je kan nog steeds zo'n sensor plaatsen hoor, orgineel van VW.

 

3b0-971-411-a adapter-kabelset met regensensor voor binnenspiegel, automatisch dimbaar ongeveer 100 euro.

 

3b0-857-511-h binnenspiegel, automatisch dimbaar voor wagens met regensensor. ongeveer niet bekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt om de regensensor uit te schakelen volgens mij ook het relais van je wissers vervangen door dat van een 'gewone' wisser zonder sensor, dan kun je gewoon de interval gebruiken.

 

@ Chippie; niet zo héél positieve ervaringen met Rain-X? hahaha...wat is het verschil dan met het spul wat jij gebruikt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Chippie; niet zo héél positieve ervaringen met Rain-X? hahaha...wat is het verschil dan met het spul wat jij gebruikt?

 

Hij gebruikt zijn eigen spul! Is Chippie zijn nieuwste bedrijfsproject. Alles van de concurrent is dus bagger :lol: Geen Mequiars meeting voor Chippie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je de stekker eruit trekt, dan werk de sensor en interval niet meer volgens mij. dat schuifhendeltje regelt de gevoeligheid van de sensor zodoende om de snelheidvan interval te regelen.

 

ja, idd vandaar dat he het relais zou kunnen vervangen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wou dat ik die sensor weer had... in mn vorige (golf 4) vond ik het een perfecte uitvinding.

Breek me de bek niet open. Ik mis hem ook nog steeds.

Je kan nog steeds zo'n sensor plaatsen hoor, orgineel van VW.

 

3b0-971-411-a adapter-kabelset met regensensor voor binnenspiegel, automatisch dimbaar ongeveer 100 euro.

 

3b0-857-511-h binnenspiegel, automatisch dimbaar voor wagens met regensensor. ongeveer niet bekend.

Ben overigens alleen in een regensensor geinteresseerd en niet in een automatisch dimmende binnenspiegel

 

Richard, moet ik voor een regensensor ook de voorruit vervangen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden