Ga naar inhoud
  • 0

turbo inbouwen


ids30postma

Vraag

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

een turbo inbouwen is in de meeste gevallen wel mogelijk maar er zullen een hoop aanpassingen aan de motor en in en uitlaatsysteem gedaan moeten worden alsook aan het koelsysteem en niet te vergeten de remmen want meer vermogen moet ook gestopt worden dus ik denk dat je al dat geld beter bij elkaar kunt leggen en gaan kijken voor een andere passat met standaard een turbomotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tussen een 2.0FSI Passat en een 2.0TFSI Passat zit behoorlijk veel verschil hoor (je ziet er ook niet heel veel op marktplaats staan), qua prijs en vermogen, maar dat is het zeker wel waard, zo'n 2L TFSI is echt een snelle bak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

vroeger ging dat wel.. ken wel een oud collega die een turbo op zijn atmosferische Golf 1.9 diesel had gebouwd.

Maar als je bijvoorbeeld in het document over de 2.0 TFSI motor hier op het forum (bij kennisbank meen ik) gaat lezen hoe complex het turbosysteem is, en hoeveel onderdelen anders zijn, denk ik dat het iig economisch geen haalbare kaart is. daarbij is het niet alleen hardware maar ook motormanagement enz.

Technisch is natuurlijk alles mogelijk, maar ik denk dat je voor dat geld wel een hele mooie andere Passat met turbo kan kopen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Tussen een 2.0FSI Passat en een 2.0TFSI Passat zit behoorlijk veel verschil hoor (je ziet er ook niet heel veel op marktplaats staan), qua prijs en vermogen, maar dat is het zeker wel waard, zo'n 2L TFSI is echt een snelle bak.

Zeker als je hem dan ook nog chiptuned.. :twisted:8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dan kan je beter een complete passat kopen want met alleen een motor ben je er niet,bedrading,computers,dash en nog veel meer denk ik(voorwielophanging en remmerij) en dan moet je alles nog aan elkaar knopen.

Dan moet je echt goed weten waar je mee bezig bent en ik denk dat er hier op het forum maar een handje vol mensen is die dit ook echt kunnen en willen doen.

Het is niet meer zoals vroeger dat je er ff snel een ander torretje in lepelt zoals in een golfje 1 vroeger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Idd zou voor een andere auto gaan. Heb bij mij laatst een ander type versnellingsbak laten monteren. (4bak automaat naar 5bak tiptronic)

Het is redelijk passend, maar net niet. En alles wat je onderweg tegen komt wat aangepast moet worden omdat het net anders is. Financieel gezien had ik beter een andere wagen kunnen kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Idd zou voor een andere auto gaan. Heb bij mij laatst een ander type versnellingsbak laten monteren. (4bak automaat naar 5bak tiptronic)

Het is redelijk passend, maar net niet. En alles wat je onderweg tegen komt wat aangepast moet worden omdat het net anders is. Financieel gezien had ik beter een andere wagen kunnen kopen.

 

Het is dat je zo verknocht bent aan je auto maar anders had je idd beter een andere kunnen kopen :mrgreen:

En jij bent een van dat handjevol mensen die het kunnen en doen denk ik om zoiets voor elkaar te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb 't nog laten doen omdat ik de ruimte er niet voor heb en een deel van de kennis ook niet heb.

Wel alle input en gegevens opgezocht. Hand en span diensten etc. Maar wat dat betreft gaan de credits naar JB - Autoservice ;-)

Jos en Stefan hebben goed werk verricht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb het toen ook gedaan, alleen in een 3B zon grote ombouw...

 

NIET AAN BEGINNEN... is mijn advies. als je het niet zelf kunt loop je er op leeg.

ombouwen moet je eigenlijk alleen doen als je geld teveel hebt, en/of iets in wil bouwen wat niet bestaat.

 

Een TFSI maken van een FSI is jammer, dan kun je beter een TFSI motor kopen, volgens mij vind je voor de prijs van de losse onderdelen wel een goede complete motor. Ook zou je het dan eigenlijk alleen moeten doen als je bijv een Audi S3 motor ofzo wil inbouwen om bijv 400PK te gaan draaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden