Ga naar inhoud
  • 0

Problemen met stuurkolom


Paul druten

Vraag

Hallo beste forumleden..

 

Na een tijdje met veel plezier in onze 3c variant rond gereden te hebben kregen we zo'n mooi rood lampje van een stuurtje in de toerenteller.

de auto doet niks meer stuurslot staat er op ramen gaan niet open niks.

nu is de anwb er bij geweest en die kreeg de computer er ook niet aan om hem uit te lezen.

 

met veel pijn en moeite is hij via de auto ambulance naar onze garage gegaan.

maar hier weten ze niet wat ze er mee aan moeten ze hebben contact gehad met de plaatstelijk vw garage maar die vinden het vreemd dat het stuur slot er op zit dat hebben ze nog nooit mee gemaakt.

iemand een idee die ik aan de garage door kan geven.

 

Toch al aardig wat pechjes gehad met onze 3c het valt gelukkig mee maar nu even zonder auto en das wel echt balen met dit heerlijke nederlandse weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
@Oele : je kan echt wel de startblokkering overschrijven... met de juiste software/hardware. Overzetten van de ene naar de andere module is geen probleem...

Heb ik laatst nog bij een Skoda Octavia gedaan, daar zit de startblokkering in de teller. Na het wisselen van de teller niks geen starten meer...

De eeprom van de oude teller uitgelezen, en gekopieerd in de nieuwe teller en zonder enig probleem weer gestart..

 

grtz, dre

Ja jou zal het lukken, maar als ik hier thuis de comfortmodule wissel en het werkt niet, heb ik 1600Kg oud ijzer voor de deur staan.... Dat gaat iemand hier in huis niet waarderen en ik ook niet trouwens...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

jongens zitten jullie goed....?

 

eind bedrag 1200 euro's

 

comfort module 390 euro

2 x een stuurkolom module 160 euro totaal.

nieuwe handrem schakelaar 26 euro

opnieuw inlezen remmen 38 euro

en dan nog een uurtje hier een uurtje daar. (auto ophalen stuurkolom uitbouwen enz enz)

 

au dit deed heel veel pijn.

 

en oele wat jij zegt zou hier ook zijn hoor. misschien dat ik het wel zou kunnen maar wat als het mis gaat. dan kan ik in de auto slapen denk ik haha

 

thnx voor jullie input

 

ene donaties altijd welkom :D hahahahah

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ai jij bent bij Garage de waal geweest in Tiel, die vervangen vaak alleen om de storing op te lossen, weinig kennis om een enkele monteur na. Af en toe zijn ze behulpzaam met coulance regelingen maar JIJ MOET er wel na vragen.

 

bij mij werd eventjes preventief de tankpomp vervangen en ik was 300 extra armer toen me tandempomp kapot ging,

"doen we altijd om toekomstige problemen te voorkomen" tja daar sta je dan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik vraag me af waarom ze 2 x een stuurkolommodule vervangen hebben... en waarom ze de handrem opnieuw moeten inleren na het vervangen van de schakelaar....

Als je weet dat het defect onderdeel (electronisch stuurslot) 81 euro kost, BTW inclusief.... dan heb je wel héél veel betaald....

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij zei de ene dealer ook dat de comfort module mee vervangen moest worden.

Ben ik bij een andere dealer die zegt nee hoor hoeft niet meer we kunnen de stuurkolom module los vervangen en weer inleren.

Hadden ze wel beide sleutels nodig want die moeten dan opnieuw ingeleerd worden.

Was iets van 450euro kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik vraag me af waarom ze 2 x een stuurkolommodule vervangen hebben... en waarom ze de handrem opnieuw moeten inleren na het vervangen van de schakelaar....

Als je weet dat het defect onderdeel (electronisch stuurslot) 81 euro kost, BTW inclusief.... dan heb je wel héél veel betaald....

 

grtz, dre

 

nou wat ze mij verteld hebben. de handrem was had de anwb loslaten lopen door extern stroom er op te zetten omdat hij niks meer kon door het stuur probleem maar toen was er iets met de nul stand dat stond niet goed of zo.. (ik ben echt een leek heb er totaal geen verstand van) en die stuurkolommodule daar zit het verhaal achter dat de kapotte er uit is gehaald de nieuwe er in en toen niet bleek te werken. daarna kwam het verhaal dat ook de comfort module vervangen moest worden omdat hij nog niet werkte maar dat daarbij kwam dat de 'nieuwe' stuurmodule nu ook weer kapot was omdat die op de kapotte comfort module zat vandaar dus 2 keer. ik heb alle onderdelen kan der wel geen fuck mee maar toch. maar ik kon wel door de grond zakken in eersten instantie dachten ze rond de 500 euro dat moest aardig uitkomen. maar helaas dre waarom woon je niet dichterbij haha had misschien wel vele euro's gescheeld

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik vraag me af waarom ze 2 x een stuurkolommodule vervangen hebben... en waarom ze de handrem opnieuw moeten inleren na het vervangen van de schakelaar....

Als je weet dat het defect onderdeel (electronisch stuurslot) 81 euro kost, BTW inclusief.... dan heb je wel héél veel betaald....

 

grtz, dre

 

Bij mij op de Duitse rekening werd € 66 berekend voor de stuurslotmodule, 2 modules is te gek voor woorden, de incompetentie van deze dealer druipt van de rekening af, in Gronau was je voor maximaal 290 euro klaar geweest. Trouwens voor het inleren had ik beide sleutels meegenomen naar de dealer in Gronau, 2e sleutel hadden ze niet nodig voor inleren en hij start als een tierelier met beide sleutels. Kortom: ik vind dat je financieel ernstig gedupeerd bent door de onkunde van een dealer. Ik zou een klacht met verzoek om coulance sturen naar Pon.

Je bent geen uitzondering, alle Passats van deze serie hebben deze kwaal, Pon weet dat, ik zou gewoon naar deze topic refereren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Coulance....Pon.....hahahahaha

 

Ik geloof nog eerder in de kerstman dan in dat.....

 

Ja, Pon heeft geen goede naam op garantie gebied, misschien is coulance is niet het goede woord, maar ik denk dat een jurist (rechtsbijstandsverzekering?) hier best wel iets mee kan. Volgens mij is hier sprake van een laakbare vorm van dienstverlening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Paul,

 

Het is wel erg dat ze je een tweede module aanrekenen omdat de eerste niet werkte... dat is toch jouw schuld niet? Het lijkt me inderdaad het verhaal van een onkundige dealer / garage... vervangen tot het werkt... de klant betaald toch! Het is zonde dat het zo moet gaan... En erg voor jouw portemonnee....

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

en zij claimen die module als garantie omdat hij gloednieuw is en naaien je dus.

je moet terug gaan en vragen naar de after sales man die gast moet je tegemoetkomen (eigen ervaring)

 

blijf roepen dat je pissig heb nooooit met ee VW wil hebben en zeker niet meer terugkomt bij de waal

hij heet jan geloof ik wedde dat hij die module terug betaald

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja maar het is toch triest dat het zo moet. Kijk nu naar de kwaliteit van een auto van 45.000 euro. Je krijgt er toch tranen in je broek van?

Nu kan PON niet direct iets aan de kwaliteit doen, zij maken immer geen auto's zij verkopen ze alleen en daar verdienen ze een ongelofelijke boterham mee.

Maar ik geloof heilig dat zij wat beter hun best kunnen doen om vanuit VW Duitsland meer gedaan te krijgen.

Kijk naar de verstuivers, is is pas na veel gezeik en gezeur iets geworden en dat had veel beter gemoeten.

Wij krijgen op mijn werk veel meer te maken met prestatiecontracten. Installaties dienen een beschikbaarheid en betrouwbaarheid te hebben wat we vooraf overeenkomen, als dat niet lukt krijgen wij een boete. Dat dwingt je om vooraf na te denken hoe de zaken geregeld dienen te worden. Je gaat dan denken als eindgebruiker. Zou VW Duitsland ook eens moeten doen.

 

Ik ga eens voorstellen dat wij dat met ons wagenpark (8000 auto's) ook eens gaan nadenken over prestatiecontracten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Coulance....Pon.....hahahahaha

 

Ik geloof nog eerder in de kerstman dan in dat.....

 

Ja, Pon heeft geen goede naam op garantie gebied, misschien is coulance is niet het goede woord, maar ik denk dat een jurist (rechtsbijstandsverzekering?) hier best wel iets mee kan. Volgens mij is hier sprake van een laakbare vorm van dienstverlening.

 

het is ondeugdelijkheid van het product, een auto koop je voor 10 jaar dus als er na 3 jaar heel veel vervangen moet worden

wat niet normaal is (dus met uitzondering van slijtagedelen remschijf/blokken, ruiterwisser enz) zou het allemaal veel langer mee moeten gaan.

 

koop je een wasmachine en gaat die na 3 jaar kapot en je maakt er een zaak van als de winkel je niet helpt win je bijna altijd

zo is de wet en dat weten ze in de winkel.

Pon is een uitzondering de familie Pon zijn een van de grootste uitzuigers/graaiers van NL die zelf hun eigen dealers naaien als ze dat kunnen en nemen bijna nergens de verantwoordelijkheid voor zou er voor 5k per maand nog niet willen werken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ha ha

handrem trug inleren , dikke euro's kost je dat

2 x op de handrem knop duwen en deze is ingeleerd , ik ben echt te goedkoop hier :twisted:

trug gaan en die modulle trug claimen , is toch niet jouw fout dat die eerste niet werkt , wat een bende prutsers , man man

had dat al door van de eerste posts die je plaatste

sterkte met de afhandeling

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ha ha

handrem trug inleren , dikke euro's kost je dat

2 x op de handrem knop duwen en deze is ingeleerd , ik ben echt te goedkoop hier :twisted:

 

Wacht is effe... is het zo simpel om de handrem terug in te leren??? :shock:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden