Ga naar inhoud
  • 0

Distributie set vervangen 3c 2.0tdi


Kattekwaad

Vraag

Goedemorgen allemaal,

 

Ik zit even met een kwestie waarbij heel erg benieuwd ben naar jullie mening/tips hierover.

Ik moet dus binnenkort een distrubitie wissel laten doen. Nu ben ik me daar dus in gaan verdiepen en eens gaan rond

vragen naar kosten hiervan. Nu heerst bij mij het gevoel dat diverse garages je de hoofdprijs voor de materialen laten

betalen, ze praten over bedragen tussen de €350,- (imitatie) en €500,-(originele) voor de onderdelen. Als ik nu online naar de onderdelen zoek dan kom ik hele andere bedragen tegen bijvoorbeeld:

 

Bron: http://www.mister-auto.nl/fl/waterpomp- ... g3096.html

- Waterpomp+Tandriemen GATES - Ref: KP55569XS-1 €187,52 (49% korting??)

- Waterpomp+Tandriemen CONTITECH - Ref: CT1028WP4 €174,50

 

Bron: http://www.winparts.nl/607/motor/distri ... ndriemsets

- Waterpomp+Tandriemen CONTITECH - Ref:CT 908 WP1 €163,63 (-17%)

- Febi VW : toepasbaar 03G 198 119, VW : 03G 198 119 S1 € 237,57 (-33%)

 

Word(en) ik(/wij) opgelicht door garagehouders en pakken ze ook dikke winsten op de onderdelen of zoek ik niet naar de juiste onderdelen. En zijn een van de setjes die ik via internet heb gevonden geschikt? Je moet natuurlijk niet bezuinigen op onderhoud maar ik wil niet onnodig de hoofdprijs betalen.

 

En wat zijn normaal gesproken gemiddeld de kosten voor het vervangen van de distributie set?

 

gegevens auto: VOLKSWAGEN PASSAT (3C2) | 2.0 TDI 16V Motor: 1968ccm 140pk : BKP (1e registratie: 2005-11-09)

 

Ik hoor graag van jullie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb (nog) geen ervaring met de distributiewissel van de 3C maar ik denk dat je wel gauw zo'n 350 a 400 euro kwijt bent aan materiaal, het is natuurlijk Distributieriem, Multi- V riem, waterpomp, spanrol en geleiderol, als je toch na 120K de waterpomp vervangt gooi je er ook meteen nieuwe koelvloeistof in. En ik denk dat het al gauw, voor een garage althans, 2 a 3 uur werk is.

Je zou eens kunnen informeren wat een complete set bij Autohaas Zutphen nu kost met de korting.

Ik zou zelf wel voor origineel gaan, Gates riemen heb ik alle vertrouwen in maar wat voor waterpomp en spanrollen je krijgt? Het is een lastige klus en als het goed wordt uitgevoerd dan ben je er weer 120K vanaf, zou dan niet voor € 100,- o.i.d. gaan besparen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Was vorig jaar 465,- 'kwijt' alle riemen, waterpomp en voldoende koffie en peuken.

Moet nog het e.e.a. uit, voor je er lekker bij kan. Als je handig bent met de juiste tools, zelf doen. Zo niet, wist ik het wel.

wat dan, indien niet?

 

bij VAG techniek kost het iets boven de 500 zag ik, dat is dan eigenlijk al niet veel geld, voor de montage.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Was vorig jaar 465,- 'kwijt' alle riemen, waterpomp en voldoende koffie en peuken.

Moet nog het e.e.a. uit, voor je er lekker bij kan. Als je handig bent met de juiste tools, zelf doen. Zo niet, wist ik het wel.

wat dan, indien niet?

 

bij VAG techniek kost het iets boven de 500 zag ik, dat is dan eigenlijk al niet veel geld, voor de montage.

 

Dat zijn vanaf prijzen en daar ben ik ook best allergisch voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
wat dan, indien niet?

Dan zou ik er niet aan beginnen, als ik niet de kennis en/of tools zou hebben. Je moet weten waar je mee bezig bent is mijn mening.

Dat zijn vanaf prijzen en daar ben ik ook best allergisch voor.

Als je tot 10 kan tellen, kan je bellen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dat zijn vanaf prijzen en daar ben ik ook best allergisch voor.

Er staat `vanaf` omdat bv een a4 of a6 met lengtemotor gewoon meer werk is omdat het front los moet, we kunnen moeilijk voor iedere unieke auto een prijs op de site zetten.

Voor een normale passat 3c zonder standkachel geldt de vanafprijs. Je kan sowieso altijd een prijsopgave opvragen via info@vagtechniek.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dat zijn vanaf prijzen en daar ben ik ook best allergisch voor.

Er staat `vanaf` omdat bv een a4 of a6 met lengtemotor gewoon meer werk is omdat het front los moet, we kunnen moeilijk voor iedere unieke auto een prijs op de site zetten.

Voor een normale passat 3c zonder standkachel geldt de vanafprijs. Je kan sowieso altijd een prijsopgave opvragen via info@vagtechniek.nl

 

Helemaal mee eens: je kunt best rond shoppen en 100 euro besparen, maar dit soort klussen kosten materiaal (ga gewoon voor kwaliteit) en tijd, en er kan altijd wat tegen zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Goedemorgen allemaal,

 

Ik zit even met een kwestie waarbij heel erg benieuwd ben naar jullie mening/tips hierover.

Ik moet dus binnenkort een distrubitie wissel laten doen. Nu ben ik me daar dus in gaan verdiepen en eens gaan rond

vragen naar kosten hiervan. Nu heerst bij mij het gevoel dat diverse garages je de hoofdprijs voor de materialen laten

betalen, ze praten over bedragen tussen de €350,- (imitatie) en €500,-(originele) voor de onderdelen. Als ik nu online naar de onderdelen zoek dan kom ik hele andere bedragen tegen bijvoorbeeld:

 

Bron: http://www.mister-auto.nl/fl/waterpomp- ... g3096.html

- Waterpomp+Tandriemen GATES - Ref: KP55569XS-1 €187,52 (49% korting??)

- Waterpomp+Tandriemen CONTITECH - Ref: CT1028WP4 €174,50

 

Bron: http://www.winparts.nl/607/motor/distri ... ndriemsets

- Waterpomp+Tandriemen CONTITECH - Ref:CT 908 WP1 €163,63 (-17%)

- Febi VW : toepasbaar 03G 198 119, VW : 03G 198 119 S1 € 237,57 (-33%)

 

Word(en) ik(/wij) opgelicht door garagehouders en pakken ze ook dikke winsten op de onderdelen of zoek ik niet naar de juiste onderdelen. En zijn een van de setjes die ik via internet heb gevonden geschikt? Je moet natuurlijk niet bezuinigen op onderhoud maar ik wil niet onnodig de hoofdprijs betalen.

 

En wat zijn normaal gesproken gemiddeld de kosten voor het vervangen van de distributie set?

 

gegevens auto: VOLKSWAGEN PASSAT (3C2) | 2.0 TDI 16V Motor: 1968ccm 140pk : BKP (1e registratie: 2005-11-09)

 

Ik hoor graag van jullie.

 

 

Dat (monterende) bedrijven enige marge vragen en een dozenschuiver/webshop niet is natuurlijk erg logisch.. voor niks gaat de zon op. Bij een dozenschuiver betaal je lekker vooruit en je spul wordt opgestuurd.. bij een monterend bedrijf worden spullen besteld voor je en gemonteerd met garantie.. de vraag is wat er bij een webshop gebeurt als je het verkeerd gebruikt/monteerd of het verkeerde besteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden