Ga naar inhoud

ruitenwisserarm 3C vervangen?


Teddemans

Aanbevolen berichten

Is maar 1 andere optie behalve de poelietrekker: moer van wisserarm losdraaien, moer er op laten aan het eind, dan een licht tikje met de hamer op de moer geven terwijl je de arm op spanning houdt. Met wat beleid komt alles los. Maar wel heeeeeeel voorzichtig doen en geen brokken maken!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een wisser kan goed vast zitten.

Poelietrekker is veiligste methode, maar die moet je wel net hebben.

De methode van Nard is denk ik beste alternatief, maar ik kan uit ervaring zeggen dat het aardig tegen kan vallen om 't los te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ruitenwisserarm aan de achterkant is aan vervanging toe. Nieuwe opgehaald bij de stealer en direct begonnen. Maar hoe krijg ik de oude er af? En het liefst zonder poelietrekker oid? Heb ik namelijk niet in huis...

 

Zou zeggen: rijd effe langs een garage of dealer en laat 'm er met poeli trekkertje aftrekken, voor die misschien 10 of 20 euro wil je toch niet je achterruit of wissermechanisme vernielen? En volgens mij kun je voor 2 tientjes ook nog wel een redelijk trekkertje aanschaffen, rij desnoods effe naar Vroemparts in Olst :D

 

http://www.vroemparts.nl/shop/products/ ... S7713.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

WD40 is ook niet het echte middel he.. je moet kruipolie hebben, of een speciaal middel om gecorrodeerde boutverbindingen los te maken (Rust Loose oid). En als je het zonder poelietrekker doet, met beleid "wrikken" (rustig dus) en met een beetje geluk trekt het capilair in en komt ie alsnog los..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een poelie kunnen lenen van een kameraad. was er binnen 5 tellen af. Echter nu heb ik gezien dat het sproeiertje zelf ook kapot is. Ik bedoel dan het kleine zwarte dopje met het sproeiertje erin. Hier ziet een klein scheurtje in. Kan ik deze in de ruitenwisser lijmen ofzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 months later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden