Ga naar inhoud

Wielbouten voor multisteek velgen.


villyman

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allen,

 

Een tijdje geleden kocht ik een tweedehandse set multisteek velgen voor onder mijn Passat 3BG.

Als ik die gisterenavond wilde monteren bleek dat de huidige wielbouten niet passen in de gaten; ze zijn te groot.

Ik moet dus exemplaren hebben met een kleinere diameter.

Zijn dit speciale bouten of makkelijk verkrijgbaar? Misschien iemand een setje liggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze niet door de gaten van de velgen passen, en je wilt er een andere maat van halen, hoe wil je die dan vast zetten in je naaf, als ze niet passen dan krijg je daar een probleem, als het echt 5x112 is kun je beter de gaten opboren laten.

Geen andere bouten, heb je niks aan, als je m12 erdoor doet zit je na de velg met de naaf, dus no option.

Succes,

Idd imitatie is over algemaan altijd vlak en oem is bol, heeft us Sander gelijk in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blaauwwiekel: Geen idee welke bouten ik moet hebben, misschien inbus of torx?

Het probleem is trouwens net dat de draad niet door de gaten past, het is de kop die te breed is en niet kan verzinken in de tunnels. En met een dopsleutel erop om ze vast te zetten verbetert dat uiteraard niet ...

Ga er eigenlijk vanuit dat die bouten geen probleem zouden mogen vormen maar blijkbaar toch niet zo makkelijk?

Velgen zijn multisteek en 5 x 112 zit er ook bij. Nu de bouten nog ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad Fizzgig, die heb ik nodig.

Iemand een leuk adresje voor een setje van 20?

Ik zie ze op eBay.uk maar de verzendkosten zijn evenveel als de bouten zélf. Dichter in de buurt (België of omringend) kan ik ze niet vinden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben benieuwd hoe je M12 bouten in M14 gaten vast gaat krijgen.

 

Als de M14 van je auto niet door het gaatje in je velg kan, dan maakt mijns inzien niet uit wat voor kop erop zit.

Al heb je de HEX bouten in M14, dan zul je ze nog niet door het gat krijgen.

Of mis ik soms iets of lees ik ergens overheen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi in belgie blijven, en banden firma op zoeken.. Die weten raad, en anders heb ik nog wel een set waar je wel wat mee kunt. Kan er gewoon onder, met juiste bouten, geen probleem. Sterker nog ik monteer ze.

En goede banden, ik ruil die velgen niet in. Dus das geen optie. Maar dan heb je iets waar je mee kunt, en als er ooit iets moet gebeuren is het niet totaal onbekend, of een multisteek met duizend gaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien was de eerste post niet duidelijk genoeg: met "gaten" bedoelde ik de gaten in de velgen waarlangs je de bouten steekt. De tunnels, dus.

De bouten M14 passen wél aan de achterkant mar de tunnels zijn niet breed genoeg voor de kop, en zeker niet voor de dopsleutels om de bout aan te draaien.

Daarom zoek ik bouten M14 met een imbuskop; die zijn smeller en passen wellicht wél in de tunnels.

Mijn originele VW-bouten hebben op de kop een diameter van 22 mm, de velgen hebben tunnels van 20 à 21 mm. Iets smallere koppen waar geen dop meer rond moet maar een imbus erin, en mijn probleem opgelost. (Is het nu eigenlijk imbus of inbus?)

Geen nood dus aan omboren en onveilig gedoe, daar zou ik ook niet aan beginnen. Inderdaad safety first !

 

Deze bouten zijn niet overal verkrijgbaar en ik vind ze dichts in UK. Iemand een adres "in de buurt" (= zonder overzees transport)?

 

 

Alvast bedankt!

Tim.

Link naar reactie
Delen op andere sites

iedereen die autostyle verdeeld kan ze krijgen, auto 5 en dergelijke hebben ze normaal ook, elke banden/velgenboer kan ze normaal ook wel leveren.

ze zijn wel niet goedkoop

 

 

wel of niet ?? :mrgreen:

Dat is het verschil tussen Nedelands nederlands en Belgisch nederlands ( vlaams ) Sander :lol: Ze zijn dus NIET goedkoop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alcar heeft deze bouten ook wel. Alcar is een groothandel die aan heel veel bandenboeren levert, onder andere ook aan kwikfit. Stuur hun anders even een mailtje voor hun dichtstbijzijnde dealer. Maar reken inderdaad op een flinke bom geld...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden