Ga naar inhoud
  • 0

LED Stadsverlichting


t3q

Vraag

Hoi,

 

Voor mijn passat variant 3BG zoek ik led's als vervanging voor de gele halogeen stadsverlichting.

Dit zodat het mooier oogt icm de xenon.

 

Nu heb ik van pilot leds gevonden voor stadsverlichting, er staat me bij dat voor de 3BG een steekfitting nodig is, klopt dat?

 

En welke led moet ik nemen, de 2W High power Pilot LED stadsverlichting, T20 steekfitting

art.nr.8001 lijkt mij wel ok, wat is jullie advies.

 

En geeft dit genoeg licht om alleen met stadsverlichting te rijden ?

 

Groet,

Chris

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
3BG = geen canbus

 

T10 steekfitting :thumb:

 

Ik heb toen setje 5 SMD 5050 LED's besteld, waren iets van 20 euro geloof ik.

 

Doen het prima.

 

Had eerder ook van die cheap-ass LED-jes, gaan snel stuk en er zit voor geen meter licht in.

 

 

Ik had begrepen dat de laatste serie degelijk met canbus zijn uitgevoerd.

 

Mijn ledjes zitter er nu 1,5 jaar in zonder problemen. Voor het licht zijn de stadlichtjes niet dacht ik, daar hebben ze xenon voor uitgevonden gelukkig :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jep maar te weinig om moeilijk te doen met dit soort dingetjes.

Maar even Guyke een pb doen, krijg je de perfecte leds thuis gestuurd, die geven tenminste wel licht.

En vallen op, en doen het goed, enkel wel even voor monteren licht aan en kijken of ze branden, zo niet los pakken en omdraaien, hebben nml werkelijk plus en min

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3BG = geen canbus

 

....................quote]

 

 

Ik had begrepen dat de laatste serie degelijk met canbus zijn uitgevoerd.

 

..............

 

 

Dan trek ik die woorden even heel snel terug, durf het niet 100% zeker te zeggen.

Hoeft niet Sander, de laatsten hebben meer canbus, maar niet in de koplampen hoor. Dus geen nood.

 

Hebben we allebei wat geleerd :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De bestelling van de leds heeft nog op zich laten wachten maar ik wil het nu echt gaan doen maar welke moet ik precies nemen qua lichtopbrengst?

 

De T10 13SMD: http://www.nltuning.nl/virtuemart/led-v ... %28set%29/

 

of toch nog feller: de T10 5 SMD: http://www.nltuning.nl/virtuemart/led-v ... %28set%29/

 

Wat is jullie advies/mening?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Je kan zo aan het kabeltje trekken en dan is die los.

Dus is te doen,

 

Ik heb gekeken maar er is niet zomaar een kabeltje wat ik los kan trekken, de koplampen zijn helemaal ingebouwd en aan de achterkant zitten geen kabeltjes die direct naar de lampen leiden. Ik heb een 3BG, doe ik nou gewoon iets verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Aan de achterkant van je koplampen zit een kunststof kap, achter de grootlicht lampen. Als je deze eraf haalt, kun je onderin 2 draadjes zien zitten die naar het stadslicht gaan. Volgens mij rood en bruin. Als je deze aantrekt, zit vrij stevig geklikt, trek je het lampje inclusief fitting eruit. Terugzetten is gewoon een kwestie van terugklikken, werkt het snelst als je de stadslichtjes aanzet. Je ziet dan namelijk waar je zit, is een beetje pielen op gevoel.

Let triuwens op met LED lampjes, ivm plus en min. Als je die omdraait branden ze niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zal als ik jouw was eens hier kijken: http://www.dealextreme.com/c/car-led-light-bulbs-712

 

Ik heb ze hier ook besteld en ik rij er al meer als een jaar mee zonder problemen. En mochten ze toch kapot gaan kun je er nog 10 halen voor die prijs. :thumb:

 

Betalen met Paypal en 2 weekjes later liggen ze in de brievenbus. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wow, dat is een oud draadje waar jullie op reageren!

 

Ik heb deze er in zitten als stadlicht, Plug & play voor de 3BG en een mooie combi met OEM xenon (wat 4300k heet te zijn, de ledjes hieronder zijn 6000k en prima combi):

 

post-14204-0-98706000-1440012261_thumb.jpg

post-14204-0-58033500-1440012272_thumb.jpg

post-14204-0-47060600-1440012280_thumb.jpg

 

Is dus de 'standard' versie en niet de 'premium'.

Wat wel wat lastig aan te komen destijds in NL. Ik heb ze uit Duitsland laten komen.

 

Die 2.5W powerled lijkt me wat aan de te felle kant (en dus potentieel te hete kant ivm. kans op smelten koplamp interieur)...

aangepast door Worfje
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden