Ga naar inhoud
  • 0

chiptuning van 105 pk naar 144 pk vermogensprobleem


bomberstation

Vraag

beste

 

ik heb onlangs mijn passat variant bouwjaar 12/2007 laten chippen van 105 pk naar 144 pk (resultaat gemeten op testbank)

Nu ondervind ik dat ik mijn passat pas goed begint vooruit te gaan boven de 2500 toeren, onder de 2500 toeren is het een heel stuk minder.

is dit normaal bij chiptuning ? of kan het opgelost worden dat ik meer koppel kan krijgen bij lagere toeren ?

bedankt alvast voor jullie ervaringen

De tuning werd uitgevoerd door HS Tuning te Maldegem (Belgie)

ps ik ben een Belgische passatrijder, leuk forum voor passatrijders :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Het hangt helemaal af van hoe goed de tuner is.. of is/was het wel een tuner, of is het een marktplaats-chipper..

 

Aangezien ze daar ook alle merken auto's doen ben ik bang dat de specifieke kennis een beetje ontbreekt.

 

Ik zou even een log laten maken met vagcom in 003, 008 en 011 van 1500-4500rpm,volgas in de 3e versnelling.

Dan komen evt problemen met LMM, brandstofinspuiting en turbodruk (en slechte tuning) goed in beeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ok bedankt voor de vlugge toelichting zal eerst eens teruggaan naar hs tronic waar hij getuned werd.

 

ik heb gisteren een deel van het forum motortechnisch problemen doorgenomen en kwam tot de vaststelling dat ik nog met een soortgelijk bijkomend probleem zit. Namelijk het zeer licht trillen van de motor bij het stationair draaien, is niet waar te nemen bij de naald van de toerenteller. Het probleem zou volgens het forum bij de boomkabels van de pompverstuivers zitten.

Zou dit eventeel mee de oorzaak kunnen zijn ?

 

ik heb nog in bijlage de grafiek gepost van de tuning resultaten. de blauwe lijnen zijn voor de tuning en de rode lijnen na de tuningpost-16728-1423827012,9103_thumb.jpg

 

grtz

mirko

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoeveel heb je eigenlijk betaald voor de chiptuning dan?

Als ik me 3C zou laten chiptune, ga ik sowieso naar JD, want die is gewoon de beste tuner van het VAG concern.. in Nederland tenminste.. en hij is nog de dichtstbijzijnde ook :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

gezien die tekening/grafiek is er weinig aan gedaan.. alleen even wat velden omhoog getrokken.. kan me best voorstellen dat het niet prettig rijdt als ik de Mont Blanc zo live op papier zie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

is het mogelijk mij een adres door te geven liefst in west vlaanderen (belgie) of zeeland die mijn tuning kan na checken

die log is voor mij niet gekend kan dit gebeuren door iedere garage of enkel door tuning garages ?

voor het chippen is de software aangepast bij middel van gebruik te maken van een laptop die procedure duurde ongeveer 1,5 uur

Uit het statisch schema kan ik enkel afleiden dat mijn max pk 144 bereikt wordt bij 3400 toeren (bij 2000 toeren 83 pk, 2200 toeren 93pk, 2400 toeren 103 pk, 2600 toeren 106 pk, 2900 toeren 115 pk, 3200 toeren 130 pk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Loggen moet je even iemand aanspreken die vagcom heeft. Neem je een pak koeken mee en klaar. Meeste dealers weten niet eens wat ze moeten met vagcom dus dat is geen optie...

 

haha een pak koek mee :mrgreen: , daarvoor zou ik het niet doen! :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Loggen moet je even iemand aanspreken die vagcom heeft. Neem je een pak koeken mee en klaar. Meeste dealers weten niet eens wat ze moeten met vagcom dus dat is geen optie...

 

haha een pak koek mee :mrgreen: , daarvoor zou ik het niet doen! :lol:

De meeste vag-com bezitters hier op het forum doen dat dus wel.. geen gezeur.. het kost je een paar minuten.

Je leert (weer) een forumlid kennen etc.. overigens staat het vrij er geld voor te vragen maar dat zingt (ook negatief) voort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Loggen moet je even iemand aanspreken die vagcom heeft. Neem je een pak koeken mee en klaar. Meeste dealers weten niet eens wat ze moeten met vagcom dus dat is geen optie...

 

haha een pak koek mee :mrgreen: , daarvoor zou ik het niet doen! :lol:

 

 

Ik denk dat jij het voor niks doet, toch?? of bedoelde je dat niet? :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Loggen moet je even iemand aanspreken die vagcom heeft. Neem je een pak koeken mee en klaar. Meeste dealers weten niet eens wat ze moeten met vagcom dus dat is geen optie...

 

haha een pak koek mee :mrgreen: , daarvoor zou ik het niet doen! :lol:

De meeste vag-com bezitters hier op het forum doen dat dus wel.. geen gezeur.. het kost je een paar minuten.

Je leert (weer) een forumlid kennen etc.. overigens staat het vrij er geld voor te vragen maar dat zingt (ook negatief) voort.

 

Dat was als een grapje bedoeld... neem niet alles serieus wat ik zeg :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Loggen moet je even iemand aanspreken die vagcom heeft. Neem je een pak koeken mee en klaar. Meeste dealers weten niet eens wat ze moeten met vagcom dus dat is geen optie...

 

haha een pak koek mee :mrgreen: , daarvoor zou ik het niet doen! :lol:

 

 

Ik denk dat jij het voor niks doet, toch?? of bedoelde je dat niet? :angel:

 

Neuj, als ik een vagcom had zou ik het voor gratis doen of als diegene zo graag er iets voor wilt geven, mag die wel een pak koek meenemen, vind alles best :mrgreen:

Ik had van jou (Barry) wel verwacht dat je me zodanig kent dat ik dit niet meende.. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik had niet anders verwacht :mrgreen:

Ik zou het doen voor wat Baklava :angel:

 

Haha, nog iemand die weet wat 'baklava' is, daar is het nu nog te vroeg voor, tenzij je iemand hebt die er echt verslaafd aan is.. of een turkse bakkerij.

 

Weet je wat, kom maar naar mij toe, zo rond begin augustus, dan heb ik wel een bordje baklava voor jou :wink: of het de 64km heen en 64km terug waard is weet ik zo effe niet.. :lol:

 

Ikzelf vind 'baklava' niet meer zo heel lekker, heb er paar jaar geleden veels te veel van opgegeten.. (waardoor ik ook nog is heel erg misselijk van werd :P) en nu vind ik het alleen een beetje lekker als ik het 1x per jaar eet :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik haal af en toe wel Turks brood bij het Trefpunt in Lochem, of een Broodje Kebab met salade... erg lekker als lunch..

 

Inderdaad :wink: ik denk dat ik maar vrijdag maar is naar de markt ga en een broodje döner/kebab haal, heb het lang niet meer gegeten :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik had niet anders verwacht :mrgreen:

Ik zou het doen voor wat Baklava :angel:

 

Haha, nog iemand die weet wat 'baklava' is, daar is het nu nog te vroeg voor, tenzij je iemand hebt die er echt verslaafd aan is.. of een turkse bakkerij.

 

Weet je wat, kom maar naar mij toe, zo rond begin augustus, dan heb ik wel een bordje baklava voor jou :wink: of het de 64km heen en 64km terug waard is weet ik zo effe niet.. :lol:

 

Ikzelf vind 'baklava' niet meer zo heel lekker, heb er paar jaar geleden veels te veel van opgegeten.. (waardoor ik ook nog is heel erg misselijk van werd :P) en nu vind ik het alleen een beetje lekker als ik het 1x per jaar eet :mrgreen:

 

Hier in Dronten en anders in Lelystad genoeg baklava en broodjes döner en kebab.

Wij zijn in augustus in Turkije, uitgemikt met het feest. Het hotel viert heel uitbundig met schaap aan't spit en weet ik veel. Vorig jaar waren we een dag te vroeg weg helaas. Ook optredens gehad (2x) Ebru Gündes en (2X) Sibel Can

Kijk maar op youtube en zoek onder suneo beach side 2011, zie je wel wat opnames. En anders ff googlen naar hotel Sueno Beach o.a. via Corendon. Heerlijk hotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Hier in Dronten en anders in Lelystad genoeg baklava en broodjes döner en kebab.

Wij zijn in augustus in Turkije, uitgemikt met het feest. Het hotel viert heel uitbundig met schaap aan't spit en weet ik veel. Vorig jaar waren we een dag te vroeg weg helaas. Ook optredens gehad (2x) Ebru Gündes en (2X) Sibel Can

Kijk maar op youtube en zoek onder suneo beach side 2011, zie je wel wat opnames. En anders ff googlen naar hotel Sueno Beach o.a. via Corendon. Heerlijk hotel

 

Genoeg baklava en broodjes döner/kebab van wie? bakkerij zeker :mrgreen:

 

Pff, ik weet niet waar jij heen gaat, maar je mag mij gerust is keer meenemen, jullie Nederlanders komen op mooiere plekken terecht dan wij 'Nederlandse Turken' :blink: in Turkije.. :P

 

We zijn wel erg off-topic gegaan, pb me anders maar Barry ;)

 

@Mirko

Hoe staat het er nu voor? al kunnen loggen met vagcom?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb contact opgenomen met de tuning bedrijf. Het probleem kan verholpen worden. De tuning is dermate afgesteld dat deze geen risico of weining risco vormt voor de koppeling. Het kan natuurlijk aangepast worden dat hij in lager toerental al goed trekt maar is natuurlijk belastend voor de koppeling. De gangvraag is tot hoever kan gaan met berekende risico 's natuurlijk. wat zijn jullie ervaringen hiermee ????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat de tuning is afgesteld dat het geen kwaad kan voor de koppeling is logisch, maar om dan pas bijv bij 3000 toeren wat te gaan doen is overdreven.. overigens is dat "probleem" van de tuning er dan nl METEEN na de tuning.. en niet pas na een week of een maand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden