Ga naar inhoud

wat is wijsheid?


rick76

Aanbevolen berichten

Over drie maanden verloopt mijn bovaggarantie voor mijn auto. (Passat 3c 1.4 tsi dsg7 blm) Nu zit ik eraan te denken om de auto voor de afloop nog te laten keuren. Nu heb ik bij ANWB gekeken en daar vragen ze rond de 150,-. Wie heeft hier ervaringen mee. Is het ook een mogelijkheid om de auto bij de plaatselijke vw garage te laten keuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verwacht geen problemen tot nu toe. De auto loopt gewoon als een zonnetje. Laatst heeft hij wel via PON nieuwe bougies gekregen. Maar omdat er altijd wat kan zijn is daarom mijn vraag of het verstandig is de auto te laten keuren.

Als je het zo gaat bekijken zou ik eerst ff naar het ziekenhuis gaan voor een full-body-scan.. want je weet maar nooit ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo raar is zo'n einde-garantie keuring niet hoor. Aangezien het bij reparaties soms toch om forse bedragen kan gaan, en de gemiddelde bestuurder niet ziet 'dat er iets aan zit te komen'.

Je moet kiezen tussen voor 150,- euro zekerheid hebben of dat geld niet uitgeven en afwachten. Die afweging is gewoon persoonlijk.

Volgens mij doet de Dekra ook einde garantie keuringen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n keuring is leuk natuurlijk, maar het is een momentopname. Toekomstige problemen in motor/aandrijflijn en electronica komen er meestal niet mee naar boven.

Ik vergelijk dat soort keuringen met een APK keuring, op het moment van keuring weet je wat er aan mankeert. Maar het wil niet zeggen dat hij een week later nog steeds goed is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je ook kan doen is de auto aanbieden bij een andere dealer onder de noemer 'ik wil de auto hier in onderhoud brengen, maar wil eerst een inspectie laten uitvoeren voordat mijn garantie verloopt'. Zo heb ik het ook gedaan: kosten 0,-. Dealer wil je auto natuurlijk graag in onderhoud hebben. In mijn geval ga ik het denk ik ook daadwerkelijk doen vanwege de afstand. Bij mij kwam alleen naar voren dat er over een paar maanden nieuwe remblokken achter aan zitten te komen.

 

Toch wel een 'veilig' idee, het staat in het systeem als 'einde garantie keuring'. Goede service!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

dees lijkt me eerder een leasing aanvraag :mrgreen:

je moet doen wat je zelf in gedachten hebt maar zo als iedereeen zegt

de toekomstige ''brokke" kan je niet zien aan komen je kan enkel MOMENT zien wat er scheelt

moet je eigelijk voor je zelf uit maken vind ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden