Ga naar inhoud
  • 0

Elke drempel gepiep, gekraak en ''jiiiiiggggg''-geluid


Ozzy

Vraag

Elke keer als ik over een drempel ga (hier bij mij in de wijk heb je heel veel drempels =s) hoor je dat geluid, eerst dachten we dat het aan de banden lag, maar dat was blijkbaar niet zo, we waren toen later even naar een kennis gegaan die een auto-garage heeft, auto op de brug gezet en die zei dat het de schokdempers of de vering kon zijn die het geluid maakte, naar mate het kouder werd, werd het geluid ook erger, maar de laatste tijd nu het wat warmer is horen we het alleen nog maar van de achterkant van de auto als we over een drempel gaan.

 

Iemand idee waar het precies aan kan liggen? het irriteert best wel =S..

 

Alvast bedankt,

 

Özgür

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Nja het was door een moderator gepost en hij had er bij gezet: rubbers, kraak geluid (garantie tot 7 jaar)

Of ik heb het gewoon niet goed gelezen.. het gaat in ieder geval 350-450 eu kosten inclusief arbeidskosten enz.

Maandag wordt een sleutel achtergelaten, dinsdag ochtend auto afleveren bij Vw/Audi garage en in de middag krijgen we de auto terug, natuurlijk gaan we eerst rondrijden om te kijken of het verholpen is, anders betaal ik mooi niet :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

??, wat wil je nou precies bedoelen hiermee? heb het wel effe doorgelezen, maar mijn 3c is van 2006, dus ik weet niet of ik eigenlijk wel garantie of coulance regeling hierop heb..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou blijkt het dat dit vervangen moet worden, deze diagnose is vastgesteld door Pouw Raalte:

 

Draagarmrubbers, voor en achter

Bovenste veerpoot-lager - bij deze kan het voorkomen dat de auto niet door de apk heen komt.. :shock:

 

Het zou zo'n €1000 á €1200 kosten inclusief arbeidskosten. ongeveer €500 aan onderdelen en ongeveer €500 aan arbeidskosten..

 

We hebben ook nagevraagd of er een coulance regeling hiervoor is en blijkbaar geld er alleen een garantie/coulance regeling van 2 jaar, mijn 3C is 6 jaar oud dus nee.. :|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

blijkbaar zijn de rubbers gewoon op en de linker boven veerpootlager moet wel vervangen worden, volgens Pouw kom je dan anders niet door de apk keuring heen.. maar we gaan effe een gewone garagist erna laten kijken die het voor goedkoper wil doen en ook OEM onderdelen gebruikt. We gaan het zaterdag zien..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Moet daarna opnieuw uitgelijnd worden of zit dat bij de prijs in?

 

Wat bedoel je precies?

 

Wanneer de rubbers van je stabilisatorstangen worden vernieuwd verandert de wielstand niet maar wanneer de rubbers van de draagarmen worden vernieuwd zal de wielstand 9 van de 10 keer veranderen en moet ie opnieuw worden uitgelijnd. Kost meestal rond de € 70 euro, gebeurd dat niet dan kunnen de rijeigenschappen nadelig worden beïnvloed of slijten je banden sneller en/ of scheef.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En, hoe is dit afgelopen? Bij bepaalde weertypes wil onze Passat ook wel eens piepen/kraken bij drempels, vnl. aan de voorkant. Ben eigenlijk ook wel geinteresseerd waar de rubbers zitten die ingespoten kunnen worden met vet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

HUH... ik had hier een reactie gezet, nja nogmaals dan maar :mrgreen:

 

Ik heb uiteindelijk de draagarmrubbers (voorste en achterste van de draagarm) laten vervangen, inspuiten met spuitvet of iets dergelijks had geen zin..

Alleen de voorzijde maakte blijkbaar geluid, dit zei de monteur nog tegen mij en dit klopte, ik ben wel zo'n €273 kwijt aan het vervangen van de draagarmrubbers, maar ik hoor nu helemaal gepiep meer, helemaal niks :D

 

Vooral in de winter met de kou maakte het piepend en krakend geluid, met warm en nat weer had ik er niet echt last van.

 

Bij mij waren overigens ook de achterste draagarmrubbers ingescheurd, dus die heb ik toen ook maar gelijk laten vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden