Ga naar inhoud
  • 0

Elke drempel gepiep, gekraak en ''jiiiiiggggg''-geluid


Ozzy

Vraag

Elke keer als ik over een drempel ga (hier bij mij in de wijk heb je heel veel drempels =s) hoor je dat geluid, eerst dachten we dat het aan de banden lag, maar dat was blijkbaar niet zo, we waren toen later even naar een kennis gegaan die een auto-garage heeft, auto op de brug gezet en die zei dat het de schokdempers of de vering kon zijn die het geluid maakte, naar mate het kouder werd, werd het geluid ook erger, maar de laatste tijd nu het wat warmer is horen we het alleen nog maar van de achterkant van de auto als we over een drempel gaan.

 

Iemand idee waar het precies aan kan liggen? het irriteert best wel =S..

 

Alvast bedankt,

 

Özgür

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

we gaan denk ik volgende week bij de garage de auto even op de brug zetten en kijken of het aan de ophangrubbers of aan de draagarmrubbers.

 

Hoeveel kost zo'n ophang/draagarmrubber? iemand enig idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb dit jaartje geleden ook aan de hand gehad. zijn gewoon de rubbers die uigedroogd zijn. ben toen ook naar de garage geweest en had toen offerte gekregen van ver 200 euro. heb ze als probeersel toen allemaal ingespoten met spuitvet. en ra ra ra nu al bijna 1 jaar jiiiiiiiiiiig en gepiep vrij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

we hebben een afspraak met de garage voor maandag, monteur gaat naar de achterste rubbers kijken, en naar de rechter voor lagers (of hoe je het ook noemt), die maken namelijk van dat gekraak geluid als je de stuur helemaal naar links draait en dan ineens gas gaat geven of als je rijd boven de 120 hoor je er ook geluid van afkomen.

 

Als de rubbers vervangen moeten worden, worden ze vervangen anders gewoon met spuitvet insmeren ofzo, hij gaat niet echt zomaar dingen vervangen die nog gewoon goed zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Afspraak is gewijzigt, volgende week vrijdag gaat die naar de garage, heb de monteur telefonisch al verteld wat er ongeveer aan de hand is maar hij gaat zelf nog kijken of het ergens anders ligt, bedankt Andor, ik zal het de monteur wel vertellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag is de auto geweest naar de garage, alle rubbers gewoon ingespoten met spuitvet en het geluid was weg :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Alle piepjes en kraakjes waren weg en nu ineens weer terug.. dus dat inspuiten met spuitvet heeft maar een tijdelijke effect..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nja.. we wouden eerst effe zien of het ophield na het inspuiten met spuitvet en als het daarna terug zou komen, gewoon vervangen en van de bestuurders deur kwam ook wat geluid vandaan + alle filters vervangen, dit gaan ze dinsdag doen.

 

Ik denk dat wij niet echt een factuur krijgen van €200 voor het vervangen van die rubbers Yannick :mrgreen:

 

Hopelijk is het na het vervangen wel verholpen, want dit gepiep en gekraak irriteert zo erg.. niet normaal en vooral als je in een wijk woont met veel drempels, ik kan je nu al vertellen, iemand met dat gepiep en gekraak probleem wil de wijk waar ik woon niet met plezier in komen rijden :wink::lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ga ik ook eens doen dan

 

Heb je dit probleem ook? probeer eerst met spuitvet, effe insmeren en anders maar gewoon vervangen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

wd 40 heeft soms eigeschap tot uitzetting van het rubber, dus kan de trick zijn van anderen, niet elke garagist heeft dat, en gebruikt middelen die juist die uitzetting tegen gaan, maar in sommige gevallen kan dat het zijn.

Maar versleten is versleten, daar helpt geen vet tegen.

Ik heb zelf nog altijd de ouderwetse olie snirk. Dat is een klein pompje met pijpje, en motor olie erin, even pompen en gesmeerd, werkt altijd best., maar door druk komt wd 40 dieper er tussen soms.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik weet niet wat ze erin precies gespoten hebben, maar we gaan ze gewoon vervangen, we zijn een beetje lui :mrgreen: gewoon vervangen en je bent er klaar mee, ik zat in een andere 3C toen straks en die maakte geen geluid bij drempels en bij mijne hoor je piepjes en kraakjes constant :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bij mij hoor je die piepjes en kraakjes ook maar dan komen ze uit het dashboard en middenarmsteun :D

 

Dat is standaard :mrgreen: , daar heb ik niet zo heel veel last van 8-) wel van het constant geluid makende airco console.. muziek wat harder aan is de enige oplossing of de waaier of hoe dat ook heet iets harder aanzetten en het is in 1x weg :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

het maakt steeds van dat klik/klok/klakkend geluid zeg maar, het gaat wel over als je de waaier harder zet of de airco uit zet :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Achja je krijgt er geen schade van en dat geluid maakt die niet altijd dus zo erg is dat niet.. na dit verwisselen, kan het dan nog terugkomen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maandag gaat de Passat hoogstwaarschijnlijk naar de Vw/Audi garage in Raalte en die hebben verteld dat het verwisselen van die rubbers met arbeidskosten en alles derbij in, zo'n €400 gaat kosten.. :|

 

Is er eigenlijk een coulance regeling voor die rubbers die na een tijd dit geluid gaan zitten maken? dat had ik namelijk wel ergens gelezen volgens mij..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden