Ga naar inhoud

Inbouwen verlichting handgrepen 3c


wiseguy

Aanbevolen berichten

Ik heb in een aantal topics gezien dat forumleden verlichting achter de handgrepen hebben ingebouwd van een passat 3c.

 

Nou vroeg ik me af of er ook ergens een handleiding beschikbaar is waarin stap voor stap beschreven staat hoe je dit kan inbouwen. Bijvoorbeeld: wat voor lees heb je nodig? Hoe verbind je de leds met de verlichting van de bedieningsknoppen in de deur? Zijn er nog weerstanden nodig? Waar kan je het beste de spullen kopen die je nodig hebt? Nog specifieke dingen om op te letten?

 

Ik hoor het graag van jullie.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sander de linkjes die jij aangeeft zijn alleen ledjes. Ik heb ze dr ook weg.

Ik had 2 setjes besteld, en Jaap heeft het eerst in zn eigen passat gebouwd, een week of 3 a 4 geleden hebben we op een zondag ochtend het ook bij mij in gebouwd. Alleen ledjes met weerstandje ik geloof 11 euro per set.

Het na deel is je moet alle deur panelen los hebben, en de 3 bij rijders deuren de draden van verlengen.

Ik denk dat Jaap en ik bij mijn passat anderhalf uurtje aan het knutselen zijn geweest.

Het resultaat mag er zijn, en het lijkt donders sjiek. Het is wel wennen, helemaal de reflectie op het gebosrtelde alu in mn dash.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo heb ik het wel gedaan,gaatje gemaakt,5mm 12V led erin aansluiten op de verlichting van de raambediening en klaar. Zag die deurgrepen van de link ook op ebay staan,vroegen ze toen over de 200€ voor :shock: Was nu incl. draad nog geen 10€ kwijt.

 

Gr Jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sander de linkjes die jij aangeeft zijn alleen ledjes. Ik heb ze dr ook weg.

Ik had 2 setjes besteld, en Jaap heeft het eerst in zn eigen passat gebouwd, een week of 3 a 4 geleden hebben we op een zondag ochtend het ook bij mij in gebouwd. Alleen ledjes met weerstandje ik geloof 11 euro per set.

Het na deel is je moet alle deur panelen los hebben, en de 3 bij rijders deuren de draden van verlengen.

Ik denk dat Jaap en ik bij mijn passat anderhalf uurtje aan het knutselen zijn geweest.

Het resultaat mag er zijn, en het lijkt donders sjiek. Het is wel wennen, helemaal de reflectie op het gebosrtelde alu in mn dash.

Eeeeeuuuuhhhh, waar zijn de foto's?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joris,

 

Neem bijv. onderstaande 3mm led met 25 gr. hoek

http://www.ledtuning.nl/catalog/product ... ucts_id=36

 

weerstandcalculator

http://www.ledtuning.nl/catalog/resistorcalculator.php

 

De weerstandjes zul je proefondervindelijk moeten bepalen.

Omdat je uiteraard ambiente verlichting wilt en geen bouwlamp in je deurgreep!

 

Zo heb ik het gedaan.

viewtopic.php?f=111&t=26721&p=229875#p229875

Link naar reactie
Delen op andere sites

ledjes van 5 mm zijn perfect

heb die oude strawhead ledjes gebruikt die ik in de guymod bouwde , 470 ohm weerstandje per ledje en aansluiten op eender waar in de deur waar verlichting op zit

ik kan er klaar maken voor je als je wilt

3 euro per stuk ex verzend

heb er hier nog een 200 tal liggen :mrgreen:

foto's kan je vinden op de topic van daveys bij hem heb ik er ingebouwd

Link naar reactie
Delen op andere sites

5mm gaat prima,dit waren 12V leds dus had geen weerstand nodig,wel heb ik de leds diffuus gemaakt(opgeschuurd) zodat ze wat minder fel worden en het licht beter spreiden,had ik namelijk eerst niet gedaan en toen kwam er teveel licht buiten de deurgreep zodat ikzelf achter het stuur ook een rooie gloed kreeg :embarassed: en tja het blijft een auto en geen hoeren keet hahahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik dus van die 470 Ohm weerstandjes koop, met welke van de 2 pootjes moet ik die weerstand dan verbinden?

De lange of de korte poot?

mag je zelf kiezen , ik zet ze altijd tussen de lange pootjes

 

 

Eigenlijk moet de weerstand aan de anode (+) kant van de led. Dat is de aansluitdraad tegenover de platte kant van de led. Bij de platte kant van de led zit de kathode en dat is de - kant. Je kan niet vertrouwen op de lengte van de aansluitdraadjes die aan een led zitten want die kunnen wel al eens eerder ingekort zijn. Even een plaatje bij het woord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 months later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden