Ga naar inhoud
  • 0

welke Sportkoppeling na chippen?


fizzgig

Vraag

Ik heb vandaag mijn passat laten chippen en zou nu op 170 pk en 440 nm zitten, maar nu slipt de koppeling natuurlijk.

Welke koppeling is goed, wat zijn ongeveer de inbouwkosten? Bij de zoekfinctie heb ik wat over sach zien staan, en als ik dat opzoek hebben ze er 4 verschillende ofzo :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Is bijna de helft meer aan Nm, dan blijkt de koppeling toch een zwak punt. Zo wordt het chippen wel duur.

 

Valt mee, chippen was gratis :mrgreen:

 

Maar ben ik verplicht om het vliegwieg mee te vervangen of heb ik dat mis ?

 

Van koppeling enz ken ik dus echt niet veel.

 

Vdub, kan ik beter vragen om het koppel terug te brengen naar 400 nm ofzo denk je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik zou het idd terugzetten naar 400, en dat je maar 170 hebt en daarom meer koppel is een vreemde reden, getuigt niet echt van "kennis"

 

Dat was mijn mening, niet van de tuner hoor, die kerel kent zijn vak, daar twijfel ik niet aan, doet vooral porsches en mercedes, bmw enz. Hij vroeg me of ie vooruit moest gaan en ik zei ja dus heeft ie iets hoger gezet dan normaal. voor klanten die hij niet kent neemt ie normaal ook grotere veligheidsmarges zeker nu tijdens de verbouwing.

 

De motorcode is avf, begrijpelijk dat een v6 koppeling meer aankan, maar hoeveel meer?

 

Thx voor de reacties alvast mensen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik zou het idd terugzetten naar 400, en dat je maar 170 hebt en daarom meer koppel is een vreemde reden, getuigt niet echt van "kennis"

 

Dat was mijn mening, niet van de tuner hoor, die kerel kent zijn vak, daar twijfel ik niet aan, doet vooral porsches en mercedes, bmw enz. Hij vroeg me of ie vooruit moest gaan en ik zei ja dus heeft ie iets hoger gezet dan normaal. voor klanten die hij niet kent neemt ie normaal ook grotere veligheidsmarges zeker nu tijdens de verbouwing.

 

De motorcode is avf, begrijpelijk dat een v6 koppeling meer aankan, maar hoeveel meer?

 

Thx voor de reacties alvast mensen

ik denk dat zo een koppeling van ne v6 wel het zwaarste is wat ge kunt steken , of ge moet met race koppeling beginnen ma dan hebt ge weer geen kl comfort meer bij het vertrekken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een tdi koppeling kan standaard tot 500 Nm aan.

Ik zit met mijn tdi op 430 Nm en de koppeling geeft geen krimp. Alles standaard.

Toen hij net gechipt was slipte hij wel door maar toen bleek er een keerring te lekken waardoor er olie op de platen kwam. Dit laten vervangen door een standaard koppeling bij de VW en zoals ik al zei, hij geeft geen krimp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn door JD gechipte AVF 130 pk => 175 pk / 385nm had met een standaard koppeling zelfs bij 250.000 km nog geen problemen met doorslippen. Ik weet dus niet of een zwaardere koppeling echt noodzakelijk is. Vraag nog eens wat verder rond anders is het misschien weggegooid geld. Als je de koppeling vervangt zou ik ook het vliegwiel vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Een tdi koppeling kan standaard tot 500 Nm aan.

Ik zit met mijn tdi op 430 Nm en de koppeling geeft geen krimp. Alles standaard.

Toen hij net gechipt was slipte hij wel door maar toen bleek er een keerring te lekken waardoor er olie op de platen kwam. Dit laten vervangen door een standaard koppeling bij de VW en zoals ik al zei, hij geeft geen krimp.

 

 

Nee, 450 is max voor standaárd koppeling

 

Beetje tuner weet dat hij m niet zo ver moet opschroeven, ik zou m lekker rond de 400 houden, 430 N/m zou ik alleen op een nieuwe koppeling zetten

 

Wie heeft je 430 N/m gemeten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik merkte vandaag wel dat ik iets makkelijker kon gasgeven, zal wel aan het zelfregelende gedeelte van de koppeling liggen, maar eens het koppel er echt in begint te komen, slipt ie natuurlijk weer. Bij de testrit die de tuner maakte slipte die ook niet volgens hem.

 

@ derrub : Maar jij hebt een v6, die hebben al een sterkere koppeling standaard ?

 

@ Guyke dat denk ik idd ook wel, die is trouwens ook verkrijgbaar in sachs versie denk ik, die kunnen dan nog eens 15% meer koppel aan dan een standaard. Heb jij trouwens binnenkort nog eens tijd voor even de labtop boven te halen ( mijn vriendin heeft ook een 3bg gekocht en geeft een airbagfout )

 

 

Ik ga van de week proberen het koppel lager te laten zetten, voorlopig is 400 verstandig, of toch beter NOG lager ?

 

Ik kan nu mijn koppel eigenlijk alleen in de 6de versnelling gebruiken, en dan ga ik wel langs een Benz enz door op de snelweg, maar daar heb je niets aan als je op gewone wegen gas moet geven alsof er een ei onder je pedaal ligt :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wie heeft je 430 N/m gemeten?

 

Koppel en vermogen is gemeten op de Dynojet bank te Goes.

 

 

@ derrub : Maar jij hebt een v6, die hebben al een sterkere koppeling standaard ?

 

 

Ik heb het over de Bora en dat is een 1.9 TDI.

Btw. mijn A4 had 420 Nm en daar heb ik ook nooit last van een slippende koppeling gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Meten is weten voor je auto en dan pas zeggen hoe veel je heb als PK en NM :?: jou auto heb :mrgreen:

:arrow: Iedereen die professioneel met motortuning bezig is weet dat een rollenbank absoluut noodzakelijk is. Het is immers altijd zo dat je meetgegevens nodig hebt om te bepalen wat

de vervolgstappen of noodzakelijke aanpassingen zijn. Vervolgens wil je dan weer het resultaat zien van de aanpassingen die je hebt gedaan zoals je koppeling :embarassed:

 

Groetjes Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ Fai : Je hebt wel gelijk , maar daarom had ik ook getypt dat ik nu op die waardes ZOU zitten, ik heb niet beweerd dat het daadwerkelijk zo is. De plaats waar mijn wagen gechipt is heeft momenteel geen bank meer, er komt een nieuwe rollenbank in de grond ingewerkt die omhoog kan komen om eventueel sensord onder de wagen te plaatsen enz, volledige verbouwing dus.

 

@ derrub : Nouja, mijn koppeling heeft er waarscheinlijk ook al 218.000 km opzitten, misschien ligt het daaraan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Er is ook verschil in meten en meten......

Beter wat minder vermogen dan de boel kapot rijden

 

Best veel, 430 N/m voor een bora

 

Dat klopt. maar de Bora is dan ook max (software matig) getuned.(En dat is op eigen verzoek gebeurdt trouwens)

Het systeem dat ik erin heb zitten kan ik m.b.v. een switch uitzetten. Erg handig voor de keuring maar ook voor op de rollerbank. Zo zie je in 2 rollen wat je aan vermogen wint. :mrgreen:

@ derrub : Nouja, mijn koppeling heeft er waarscheinlijk ook al 218.000 km opzitten, misschien ligt het daaraan.

 

Dat kan, maar zoals ik al eerder zei, bij mij was er een keerring die lekte waardoor er olie op de platen lekte en hij dus door slipte. Die was de ene keer wel en dan weer niet. Dus misschien is dat bij jouw ook wel het geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden