Ga naar inhoud

Plastic sticker onderaan klep (Variant)


gurby

Aanbevolen berichten

Hallo liefhebbers van echte auto's!! :wink:

 

Een korte vraag: in mijn variant zit onderaan de achterklep, in die 'drempel' een grote plastig strip over de hele breedte. Waarschijnlijk om de lak te beschermen?

 

Hebben jullie die strip er nog op zitten en waarom wel/niet?

Hij raakt aan weerszijden een beetje los en dan komt er troep aangeplakt en ziet er niet echt meer mooi uit bij mij !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 51
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Volgens mij bedoelt die zo'n anti kras strip op het vlakke gedeelte van de bumper.

 

Ik bedoel inderdaad een doorzichtige plastic plakstrip, op het vlakke gedeelte van de bumper.

Dus NIET die ene die binnenin de klep zit (die heb ik trouwens al in chroom), maar gewoon aan de buitenkant om de lak te beschermen ...

 

Ik vraag me af of hier mensen zijn die die strip eraf getrokken hebben. Bij ouder worden laat ie namelijk wat los en dan komt er troep tussen, wat er lelijk uitziet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let wel op!

Er zijn verschillende diktes te krijgen. Zorg ervoor dat je de dikke besteld. Ten eerste plakt die veel beter en ten tweede beschermt ie ook nog es beter.

De oude sticker dmv een haarfohn warm maken en voorzichtig lostrekken. Daarna de bovenkant van de bumper even polijsten en ontvetten. Beetje water met een drupje zeepsop erop sproeien en de sticker plakken. Vervolgens met een kunststof plamuurmes het water zoveel mogelijk er onder vandaan strijken en laten drogen.

 

Suc6 ermee

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ chippie : Je durft nogal met een plamuurmes!!!! Zou ik persoonlijk niet daarmee doen...krijg je niet een klein plastic blokje erbij omdat te doen??Is meestal bij raamfolie wel...en dat werkt toch op dezelfde manier!!!

 

@ Gurby : Ik heb die folie er ook opzitten maar durf het niet aan om met een fohn die folie er toch af te trekken. Het wil namelijk nogal eens voorkomen dat je (doordat die folie er al jaren opzit) de lak meetrekt....dus doe voorzichtig en succes!!!!!!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 months later...

Heeft iemand ervaring met het verwijderen van het folie. Ook bij mij krullen de randen om en ziet het er gewoon erg onverzorgd uit.

Toch angst om totaal te verwijderen:

a) zoals hierboven al genoemd, het meetrekken van de lak van de bumper af;

B) dat de lak toch erg beschadigd is op de plaats waar het folie is gaan krullen (zit nu nog reststand plaksel op dat vies is).

 

Kortom, wie heeft al een keer het oude folie verwijderd en hoe is dat gegaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijne zelf verwijderd en niets meer teruggeplakt

 

idd met fohn doen en langzaam sticker lostrekken en telkens fohnen

 

gaat vrij simpel

 

enige nadeel is dat er plak/lijmresten achterblijven

 

Wel ff opletten als je achterbumper gaat poetsen, zorg dan dat er geen zand of vervuiling meer op de rand ligt.

 

 

Ik heb mijn rand machinaal gepolijst, dan is het makkie

 

Waar woon je? Staat niets in je profiel, ik wil je wel helpen met polijsten

 

 

gr Jee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de föhn gaat prima; de mijne zat er ook>5 jaar op. Wel cm voor cm voorzichtig (horizontaal) lostrekken; met de föhn er steeds bij. Lijmresten heb ik er met wasbenzine afgehaald. Wil er nu een zwarte plakstrip opzetten; niet te koop bij VW, maar wel bij/via schadebedrijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik daar was om te informeren naar het spuiten van de achterbumper, lieten ze er mij eentje zien. Lekker "dik" plakplastic en op maat, maar weer net niet voor mijn type Passat. Moesten ze bestellen. MAW: ze laten ze op maat maken.

 

Informeer maar even bij een Focwa-bedrijf bij jou in de buurt.

 

Wel prijzig.......€45 !!!!!!!!!!!!!!! (Misschien is daar het "plakloon" bij inbegrepen; ik heb maar even gepast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
heeft iemand een idee waar de de chromenstrip kan bestellen?

Dit wil ik op de plaats plakken/bevestigen waar nu de plastic strip zit.

Ik zag er laatst eentje op ebay, maar die was natuurlijk alweer weg, iemand een idee?

 

Als je deze bedoelt, is bij Konrad Westerink te bestellen.

 

bs.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden