Ga naar inhoud
  • 0

Rammelen onder auto...


Fopperr

Vraag

De laatste dagen als ik de auto start, valt het mij op dat er iets lijkt te rammelen onder de auto. Komt zo ongeveer tussen de midden console en de motor weg. Dit hoor ik eigenlijk alleen als ik in de auto zit. Het klinkt een beetje als 2 metalen plaatjes tegen elkaar rammelen... bijna rinkelen oid.

 

Als ik uit stap en goed luister, hoor ik afgezien van de koude poffende diesel, de kleppen wat harder tikken. Dat lijkt mij verder normaal met die dikke koude olie.

 

Na een stuk gereden te hebben is het gerammel weg. Dus de warme motor loopt goed/soepel en heeft zijn normale vermogen. Verbruik is iets hoger, maar dit breng ik in verband met dat de bedrijfstemperatuur ook later op peil is en een koude motor is nou eenmaal minder zuinig dan een warme.

 

Natuurlijk is dit koude weer iets wat we niet gewend zijn en laat ons bepaalde dingen extra opvallen, maar vroeg me eigenlijk af of meerderen ditzelfde ervaren of ooit eens iets van gemerkt hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik hoor met de kou ook geluiden die ik anders niet hoor. Hoop dat het slechts door de kou komt.

 

Heb niet dat geluid zoals jij dat omschrijft.

 

Heb soms een "doffe rammel" als ik de gas loslaat.

 

Bij verkeersdrempels is de wagen niet meer geruisloos. Zal wel aan koude rubbers liggen.

 

Zaterdag gaat hij op de brug. Dan voor de zekerheid alles maar even controleren op speling e.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

"doffe rammel", bedoel je dan zoiets als een schurend geluid? Dat heb ik namelijk soms wel bij lager toerental en iets meer gas geven, dan los laten. Wat dat is? Geen idee.... m'n auto heeft dit al 100.000km en doet t verder nog steeds prima..

 

@Bjorn, vind je niet dat je vrouwke wat moeilijk loopt de laatste week :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Enige "rare" geluid wat ik heb met deze kou is een krakende clima die op gang moet komen, is na 20 sec. weg.

 

Start je hem in de versnelling of in z'n vrij?

Ik start hem eigenlijk altijd in z'n vrij... Hoezo?

 

K heb wel gedacht dat t weg was toen ik de clima verdraaide maar dat was het volgens mij niet... Waar zou ik op moeten letten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou je het zegt, vorige week stak snacht - zonder rekening te houden met de verkeersregels - een h a a s j e zomaar de weg over toen ik langsreed :embarassed:

 

De "doffe rammel" is beslist niet schurend. Meer "klapperend"...............

Moeilijk he om geluiden in woorden uit te drukken :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden