Ga naar inhoud

Wist je dat?!?!?! Verkeerswetgeving algemeen.


The Master

Aanbevolen berichten

Dat is ook zoiets, nieuwe auto's vanaf 3 jaar!

 

Dat is helemaal belachelijk, alle auto's die wij inkopen vanuit de lease zijn ongeveer 2-3 jaar oud en hebben minstens 100-130 dkm op de teller.

 

99% is FULL operational LEase, maar er zijn ook bij die hebben dat niet. En dan heb je kans dat ze niet zo vaak bij de garage staan.

 

nee, gewoon ook nieuwe auto's direct APK en.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 65
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Daarom vind ik dat APK niet alleen tijd gebonden moet zijn maar ook afstand gebonden.

 

.

 

Ik denk niet dat dat raadzaam is.. sommige veelrijders staan elke maand bij de garage voor apk, en de oude mensjes staan 1x per 20 jaar voor de apk.. erg slechte oplossing dus..

 

Gewoon om het jaar.. ook bij nieuwe auto's.

 

 

Ik zei dus dat beide factoren bepalend moeten zijn...

Dus oudje om de 20 jaar kan niet want die moet gewoon iederaar bij de garage staan...

Om de maand lijkt me ook sterk want als je de afstand vast legt op bijv. 40.000 of 50.000 ofzo dan haal je dat echt niet in 1 maand :)

 

En als je je auto netjes iedere 30.000 km naar de garage brengt dan sta je ook iedere 2 maanden ofzo bij de garage :P

Kostenplaatje vind ik wel belachelijk...

Het zal wel aan mij liggen (ik heb dit ook bij bijv een legitimatie)

Je wordt iets vanuit Den Haag verplicht en dan moet je er nog dik voor betalen ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...

Ik zag dat je terug was van vakantie.. Ik zal je meteen even aan het werk zetten whahaa.. ;)

 

Als je een 2 baans rotonde hebt.. Je wilt "rechtdoor" naar een 2 baansweg. Jij rijdt op de binnenbaan. De auto naast je op de buitenste.

Jij slaat dus af naar rechts... de andere auto niet.... botsing dus..

Wie is hier dan fout?

 

Normaal gesproken ik. Maar nu "sla ik af" naar een 2 baans weg.. dus sla ik niet echt af?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je slaat niet af maar je wisselt van rijstrook zoals dat mooi heet. Je voert een bijzondere manouvre uit, art. 54 RVV. Daarbij behoor je alle andere weggebruikers voor te laten gaan. Je had de rechter baan moeten houden en niet naar de binnenste baan moeten gaan, deze is in principe alleen bedoeld voor 3/4 rond te gaan. Jij bent aansprakelijk voor de geleden schade.

Strafrechterlijk zul je niet vervolgd worden maar verzekeringstechnisch word je wel aansprakelijk gesteld.

 

Beetje duidelijk zo?? Hoop dat je niet al te veel schade hebt of was dit een hypothetisch voorbeeld???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel ik wordt gelaserd met een snelheid van 200km/h.

Direct daarna wordt ik staande gehouden en wordt me verteld dat mijn rijbewijs is ingevorderd.

Nu ben ik in behandeling voor Schizofrenie en heb ik dus een 2 persoonlijkheid. Als ik dan tegen de agent zeg dat niet ik, maar mijn andere ik die overtreding heeft begaan, ben ik mijn rijbewijs dan toch kwijt terwijl ik er niets aan kan doen?

 

:D:D:D geintje hoor grote vriend Erik ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ben ik in behandeling voor Schizofrenie en heb ik dus een 2 persoonlijkheid. Als ik dan tegen de agent zeg dat niet ik, maar mijn andere ik die overtreding heeft begaan, ben ik mijn rijbewijs dan toch kwijt terwijl ik er niets aan kan doen?

 

 

Dan moeten jullie hem alle twee inleveren en krijg je ook nog een dubbele boete :blink2::shock:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
Nu ben ik in behandeling voor Schizofrenie en heb ik dus een 2 persoonlijkheid. Als ik dan tegen de agent zeg dat niet ik, maar mijn andere ik die overtreding heeft begaan, ben ik mijn rijbewijs dan toch kwijt terwijl ik er niets aan kan doen?

 

 

Dan moeten jullie hem alle twee inleveren en krijg je ook nog een dubbele boete :blink2::shock:

 

En je hebt met z'n tweeën maar 1 rijbewijs, dus de ander krijgt ook nog een boete vanwege overtreding van de Wet op de Indentificatieplicht. :twisted:

 

Geen goed idee dus :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik heb nog wel een vraagje over spits-stroken (ik zie ze zelf niet vaak aangezien ze in Limburg nog niet in grote getalen aanwezig zijn):

 

Laatst reed ik op een locatie waar de spitsstrook (aan rechterkant van weg) open was. Dien je de regel van 'niet onnodig links rijden' hier nu ook toe te passen, en zo veel mogelijk op die spitsstrook rijden, of geldt dat niet in deze situatie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laatst reed ik op een locatie waar de spitsstrook (aan rechterkant van weg) open was. Dien je de regel van 'niet onnodig links rijden' hier nu ook toe te passen, en zo veel mogelijk op die spitsstrook rijden, of geldt dat niet in deze situatie?

 

Als de spitsstrook opengesteld is d.m.v. de signalering, geldt deze als gewone rijstrook. Dus inderdaad: gewoon verplicht rechtshouden. off topic: De regeling houdt ook in dat zo gauw de spitsstrook open is, de meest linkse strook (bij 2 reguliere stroken + 1 spitsstrook) gesloten is voor vrachtverkeer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden