Ga naar inhoud

auto sluit niet meer


Teddemans

Aanbevolen berichten

Uiteindelijk alle 3 de handzenders gelijk maar voorzien van een nieuwe batterij. Eerste lijkt toch echt kapot. Wanneer ik op sluiten druk gebeurt er niets, er gaat ook geen ledje branden. De andere handzenders doen het wel maar niet van al te grote afstand. Zou ik hier nog iets in kunnen verbeteren?Iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ze dit nog niet anno 2012 fatsoendelijk kunnen bij VAG, Altijd wel wat met de CV! Ik heb jaren Volvo gereden en daar werkte de CV zeer goed, ook van een hele grote afstand en nooit problemen , en ja de auto was ook al ruim 12 jaar oud!

 

Je hebt een duitse auto , maar kwaliteit is soms ver te zoeken :angry:

Als je alle makementen zou opnoemen dan heb je gouw een boek vol geschreven, begrijp me niet verkeerd hoor,ik rijdt echt wel lekker in mijn Passat maar als ik niet alles zelf doe loop je financieel leeg :mrgreen:

 

Sorry ik wijk af , iedeetjes voor de de afstand??? wellicht opnieuw inleren? Zou het voor de rest niet weten ik heb het zelfde probleem de éne keer doet ie het goed en de andere keer weer niet , ik ben er nu wel aan gewend :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Remote Control Matching

Updated 04 Oct. 2010

 

Ross-Tech is not responsible for any damage or problems that may result from following these instructions. They are to be used at your own risk. As always, you should refer to a Factory Repair Manual for your vehicle!

 

This procedure details how to match new radio-frequency remotes to many VW/Audi vehicles. This does NOT show how to match Immobilizer components, see other items on the Car Info & Procedures Page to do that.

 

 

Procedure for matching radio-frequency remote controls to many VW & Audi vehicles:

 

Check the Ross-Tech Wiki under Diagnostic Procedures for instructions specific to your vehicle.

 

Gather ALL the remotes you would like to match. Insert one key in the ignition and turn it ON.

 

[select]

 

[46 - Cent. Conv.] or [35 - Cent. Locking] (whichever is applicable to the car, as found here)

 

[Adaptation - 10]

 

Enter channel "01" (May be channel "21" in some Audi models).

 

[Read]

 

This will display the number of currently stored remotes in "Stored Value".

 

Enter your total number of keys up to a maximum of 4(including any existing keys) in "New Value"

 

[Test]

 

Verify that the number in "Test Value" is correct.

 

[save]

 

Then press and hold (for at least one second) the UNLOCK button on the fob, at which time it will be learned. If you're programming more than one fob press and hold the UNLOCK button on the second fob for one second, press and hold the UNLOCK button on the third fob for one second, etc. You have a total of 15 seconds to do them all.

 

The car may give you some sort of acknowledgement as each key is learned (lights flash, horn beep, etc.)

 

If the above procedure does not work (neither Channel 01 nor Channel 21 are available), follow this procedure:

 

Insert a working (old) key in the ignition and turn to the ON position (do not start car).

 

[select]

 

[46 - Cent. Conv.] or [35 - Cent. Locking] (whichever is applicable to the car, as found here)

 

[Meas. Blocks - 08]

 

Enter group "003" (may be group "007" in some vehicles)

 

[Go!]

 

The value in field 2 shows how many remotes have been matched and in which memory positions (for example, "0001" indicates 1 transmitter in position 1).

 

Lock the car from outside using the new, unmatched key in the driver-side door lock. You may need to hold the key in the unlock position while you do the next step.

 

Press the UNLOCK button on the new key within 5 seconds often enough to reach next memory position (so, if the value in field 2 was 0001, you should press the new key's unlock button twice, to put the new key in memory position 2)..

 

The car may give you some sort of acknowledgement as the button is pressed (lights flash, horn beep, etc.)

 

Wait 5 seconds and press the unlock button on the new key to unlock the door.

 

Turn the ignition key to OFF and remove the old key.

 

Press LOCK and UNLOCK with the new key.

 

Insert the new key in the ignition and turn to the ON position (do not start car).

 

[select]

 

[46 - Cent. Conv.] or [35 - Cent. Locking] (whichever is applicable to the car, as found here)

 

[Meas. Blocks - 08]

 

Enter group "003"

 

[Go!]

 

The value in field 2 should now indicate 0011 in the example used, showing the old key still matched in position 1 and the new key matched in position 2.

 

Make sure that new keys are always coded into free memory positions (where there is a zero in Group 003, field 2). If occupied positions (distinguishable by a "1") are used, the transmitter previously coded to this position will no longer work.

 

In some cases, it may be necessary to clear out existing matched remotes using the following procedure:

 

[select]

 

[46 - Cent. Conv.] or [35 - Cent. Locking] (whichever is applicable to the car, as found here)

 

[Adaptation - 10]

 

Enter channel "00"

 

[Read]

 

[save]

 

When the prompt asks if you are sure you want to save a value of 0 to Channel 00, click [Yes]

 

After doing so, no remotes will be matched. You'll need to follow the appropriate above procedure to match all of the remotes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nu al een aantal dingen geprobeerd. Kan het niet zijn dat het signaal gewoon slecht ontvangen word?Waar zit de ontvanger eigenlijk in de auto, die het signaal van de AB opvangt?Vindt het ook raar dat het van het een op andere moment verslechterd is...knap irritant!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden