Ga naar inhoud
  • 0

Verlichting asbak c.q sigarettenaansteker defect


gerjol

Vraag

Hallo,

 

Kom er achter dat de verlichting van mijn asbak niet brand. (rook niet dus klepje is normaal gesloten).

 

Kan de asbak er uit halen en zie dan 2 torx schroefjes die ik los draai.

Krijg de houder er dan niet uit.

 

Om te voorkomen dat ik de boel afbreek,

 

Moet er nog meer gedemonteerd worden?

 

Wie kan mij dit uitleggen.

 

P.S. de sigarettenaansteker functioneert wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Hey Marcels

 

Bedankt voor je reactie, ik had al zo'n idee dat het zo iets moest zijn.

 

Zit de de plaat om de schakelpook met klemmetjes vast?

 

Is het het beste de plaat aan de asbakzijde recht naar boven te trekken, of moet deze richting de asbak schuiven en dan omhoog trekken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
als je alleen de plaat bij de schakelpook aan de kant van de asbak los trek(dit zit erg vast) kan je de asbak eruit halen lampje vervangen.

dit is in 20 min te doen

 

succes

 

 

20 min om alles te demonteren en 15 sec om het lampje te wisselen :mrgreen: Wat een achterlijke constructie is dat :angry: Daarom als mijn lampje stuk is laat ik het lekker zo :D

 

Ps ik heb een automaat dus is weer anders :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik dacht vanavond ook even aan de hand van jullie hints de asbak uit te bouwen.

Man o man wat een #$@% klus :-(

 

De onderste deel van de asbak uitbouwen was achteraf gezien redelijk makkelijk te doen al ben je bang dat je dingen onbedoeld beschadigt.

 

De lamphouder daarna van de asbak demonteren ging niet geweldig.

@gerjol: heb jij het houdertje inclusief lampje vervangen?

 

Er zijn bij mij al 3 stukjes afgebroken. Op het lamphoudertje staat "PA6-GF30". Weet misschien iemand hier het onderdeelnummer van? Dan haal ik wel even een nieuwe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik dacht vanavond ook even aan de hand van jullie hints de asbak uit te bouwen.

Man o man wat een #$@% klus :-(

 

De onderste deel van de asbak uitbouwen was achteraf gezien redelijk makkelijk te doen al ben je bang dat je dingen onbedoeld beschadigt.

 

De lamphouder daarna van de asbak demonteren ging niet geweldig.

@gerjol: heb jij het houdertje inclusief lampje vervangen?

 

Er zijn bij mij al 3 stukjes afgebroken. Op het lamphoudertje staat "PA6-GF30". Weet misschien iemand hier het onderdeelnummer van? Dan haal ik wel even een nieuwe.

 

Heb al meerdere malen geprobeerd de afdekking rondom de versnellingspook weg te halen. Maar ik krijg dit niet los.

Misschien te voorzichtig maar met brute kracht ben ik bang dat de zaak afbreekt.

Klepje van de asbak dicht en je ziet de verlichting niet. (misschien niet de juiste manier maar wel de veiligste)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Loskrijgen was achteraf vrij gemakkelijk door aan de onderkant van de afdekplaat (dus op een onzichtbare plek) met een dun schroevedraaiertje los te wrikken. Was bij mij goed te doen.

 

Bij mij is het voor de relatie belangrijk want vrouwtje wordt boos met al die as rond de versnellingspook. Straks druk ik nog per ongeluk een sigaret uit op de lederen versnellingspookhoek :shock:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok, @Robl,

 

Zal dit ook eens gaan proberen.

Vraagje, pinnetjes naar de versnellingspook toe drukken? Maar zal voorlopig wel ff niet lukken

 

Voordeel ik rook niet (en mijn vrouw rookt niet in de auto)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gewoon eerst asbakje open doen, en dan de versnellingspook (blinkende gedeelte) gewoon naar boven trekken. Is sterk genoeg.

Nu voor lampje, ik dacht dat het geheel moest vervangen worden? Al ben ik niet zeker.

Heb onlangs asbakje er ook nog uit gehad om de usb kabel door te trekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gewoon eerst asbakje open doen, en dan de versnellingspook (blinkende gedeelte) gewoon naar boven trekken. Is sterk genoeg.

Nu voor lampje, ik dacht dat het geheel moest vervangen worden? Al ben ik niet zeker.

Heb onlangs asbakje er ook nog uit gehad om de usb kabel door te trekken.

Oeps, dus je denkt dat ik niet alleen het lampje/lamphoudertje kan vervangen? Ik vond de constructie eigenlijk ook echt demontable zonder iets kapot te maken :-(

 

Edit:

lampje besteld met houdertje

prijs: 7,89 excl btw excl korting

post-2824-1423827320,9082_thumb.jpg

post-2824-1423827386,5294_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nu het nog vers in het geheugen ligt hoe de boel in elkaar steekt, hierbij de werkwijze om het lampje van de asbak te vervangen.

1. het losse deel van de asbak uitnemen

2. de 2 torx schroeven onderin het asbakhuis verwijderen

3. de afdekstrip rond de versnellingspook lichten (eventueel aan aanbakzijde met een korte platkopschroevendraaier omhoog wippen)

4. het asbakhuis uitnemen (lukt alleen in geopende toestand) en de aansluitkabel aan de onderzijde losmaken

5. de witte stekker voorzichtig met een hamer slaan zodat het chromen gedeelte aan de stekker van het rode gedeelte los komt en in het asbakhuis uitgenomen kan worden

6. het lamphoudertje proberen te openen om lampje te vervangen, als de houder broos is geworden door de warmte 6K0 919 341 bestellen (rode klemmetjes aan de zijkant naar binnen drukken om rode gedeelte uit te kunnen nemen).

7. in omgekeerde volgorde inbouwen

 

Lampje lijkt wel een T10 maar dan kleiner (4mm doorsnede, 17mm lang)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dus eerst het zilver stukje aan trekken (trek maar hard genoeg, kan geen kwaad)

En dan kan je de afdekking met daarin de knoppen van esp, autohold,... omhoog trekken.

Ik doe dit door onderaan (tegen het rolschuifje met drankhouders) omhoog te trekken.

In begin had ik ook schrik om iets kapot te trekken maar het is wel stevig gemaakt hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@gerrit

Is het al gelukt?

 

Nee Robl, het is nog niet gelukt.

Zie wel een keer dat ik iemand (met ervaring) tegen kom die hem wel los krijgt.

 

Wie weet op een meeting

 

Gisteren eindelijk samen met Jaap het framewerk rondom de pook los kunnen krijgen (lukt eerst nog niet zo vast)

Na enig overleg toch open geheveld (met bieropener)

Zal binnenkort is kijken waarom de verlichting van de de sigarettenplug en het OFF lampje van de ESP niet branden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden