Ga naar inhoud
  • 0

Verlichting asbak c.q sigarettenaansteker defect


gerjol

Vraag

Hallo,

 

Kom er achter dat de verlichting van mijn asbak niet brand. (rook niet dus klepje is normaal gesloten).

 

Kan de asbak er uit halen en zie dan 2 torx schroefjes die ik los draai.

Krijg de houder er dan niet uit.

 

Om te voorkomen dat ik de boel afbreek,

 

Moet er nog meer gedemonteerd worden?

 

Wie kan mij dit uitleggen.

 

P.S. de sigarettenaansteker functioneert wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Zo na lange tijd (bijna jaar) vanmiddag het lampje van de sigarettenaansteker vervangen.

 

Laatst op de poetsclinic het frame rondom de versnellingspook los laten halen, door Jaap. Koste Jaap de nodige kracht (en kapotte vinger) om hem los te krijgen. Zat wel erg vast volgens Jaap.

 

Vanmiddag dus maar eens begonnen met het loshalen. Was nu geen probleem om het frame los te krijgen.

Asbak gedemonteerd, stekkertje eruit .... en dan.

 

Daar zit een lampje maar hoe krijg je die er uit de houder.

Het zwarte klemmetje om de houder verwijderd, en dan na veel gepriegel.

En dan de clou .. (althans voor mij)

Het glaasje in de asbakhouder richting de asbak er uit duwen, en dan kun je het lampenhoudertje naar achteren schuiven.

Hierin zit het lampje afgeschermd, deze ook openen en nu kun je het lampje verwisselen.

 

Ben er inmiddels wel achter dat je als je eenmaal weet hoe zaken gedemonteerd moeten worden dit een stuk makkelijker werkt.

 

Ook maar even de ESP schakelaar losgehaald. Hier zit dus geen lampje in maar een klein printplaatje.

Deze geeft wel verlichting onder normale omstandigheden (rood), maar bij uitschakelen geen geel lichtje.

 

Kortom daar moet dus schijnbaar een keer een andere in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Een jaar is toch wel lang Gerrit om een lampje te vervangen :mrgreen:

 

Ja, dat is zeker zo maar ja als je de zaak niet los krijgt, en het lampje meestal toch niet zichtbar is, is de prioriteit wel erg laag.

Zelfde geldt nog voor mij ESP uitschakellampje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik heb dit dus ook voor vandaag ! welke lampjes zijn dat :/ ik heb het eruit kunnen halen

 

ik heb wel enkel dit grijze en zwarte stukkie eraf :Dfile.php?id=38403&mode=view

 

Ik heb dit deel in de asbak laten zitten en het zwart/grijze deel los gepriegeld.

 

Het is een lastig karweitje maar het lampje kosten volgens mij nog geen euro.

Het is mij gelukt, maar het ging niet van harte.

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Geen idee wat nummer/naam van dat lampje is. Is een T10 maar dan een stuk kleiner.

 

Lampje vervangen was bij mij niet van toepassing omdat diverse dingen afgebroken waren......................

 

Die "spanhuls" is dus inclusief ingebouwd lampje ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag ook het lampje vervangen.

 

€0,65 dus daar hoef je het niet voor te laten...

Het is trouwens een T5 steeklampje; http://www.elektronicawereld.nl/categorie/auto_fiets_scooter_diverse_auto_elektronica/auto_lampjes/product/5498/steek_lampje_12v_2_watt/toevoegen

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden