Kingversace Geplaatst 5 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 5 december, 2011 Wie heeft er ervaring met het demonteren van een dashboard van een 3C? Kom je hierbij nog bijzonderheden tegen? En het demonteren van een stuur? Heb je hier nog speciaal gereedsschap o.i.d. voor nodig? Ik hoor graag jullie tips and trics Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Kingversace Geplaatst 13 december, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 december, 2011 Vandaag warmtewisselaar vervangen en auto weer opgebouwd. Morgen nog ff stukje proefrijden maar kacheltje wordt weer heerlijk warm. Oorzaak zal ik er ook even bij vermelden. Zo kan een ander dit voorkomen. Half jaar geleden lekke koppakking gehad. Dit was alleen te merken aan koelvloeistofverbruik. Het garage bedrijf (Auto Groep Twente) waar ik op dat moment nog garantie had, hadden niet zo veel zin in veel werk dus gewoon 2x over een pot van die anti-lek prut in mijn koelsysteem gegooid en 2x over groene koelvloeistof i.p.v. de roze G12. Die prut is zo dik dat de kanaaltjes in de warmtewisselaar verstopt zijn gaan zitten. Dus mensen als je koelvloeistoflekkage hebt gebruik NOOIT die prut! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 5 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 5 december, 2011 het stuur is te doen en heeft geen speciaal gereedschap nodig... maar je dashboard... Problemen met de stelkleppen van je Clima? Of andere leuke mod-plannetjes? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Kingversace Geplaatst 5 december, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 5 december, 2011 Ja idd problemen met de clima. Zo goed als zeker de warm/koud klep aan de rechterzijde afgebroken. Was het maar voor leuke mods Dis wil dit weekend gaan starten met dit project maar had graag wat ervaringen van clubleden die deze demontage al eens hebben gedaan mee genomen daarin. De airbag is dat een kwestie van lostrekken of is er iemand die een kleine beschrijving voor mij heeft hierin? Heb mijn elsawin nog niet compleet dus vandaar deze vragen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 guyke Geplaatst 5 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 5 december, 2011 oei roy t'is nie om je te demotiveren ma daar kruipt heel wat werk in kerel heb het 1maal gedaan airbag klik je los door aan de achterkant van het stuur met een schroevendraaier een soort van klik systeem te bedienen , daardoor schiet de airbag los als je het stuur draait voel je de gaten in de achterkant van het stuur volgens mij moet je het stuur niet los doen , kan zo gedemonteerd worden samen met de stuurkolom , scheelt je weer wat werk documenteer alles doormiddel van foto's als je iets los doet koop van die carroserie tape , als je dan ergens een stekker los doet plak er een tapje rond de draad aan de stekker en schrijf er op waar ie thuis hoord een geluk , elke stekker heeft zijn thuis , dus je kan geen enkele stekker ergens anders in steken dan past ie niet we volgen je natuurlijk ook graag op de voet en als je vragen hebt hoe wat los moet dan helpen we ja graag grz guy Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Kingversace Geplaatst 5 december, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 5 december, 2011 Bedankt voor de tips ga ik zeker wat aan hebben Demotieveren lukt niet. Dat komt wel als ik er aan begin Mijn stille hoop was door het stuur eraf te halen dat de stuurkolom kon blijven zitten... De dealer vraagt er zo'n €1800 voor dus loont wel de moeite om het zelf te doen. Maar idd het was nou niet het ideale project dat ik voor ogen had bij aanschaf van de auto. Maar het vrouwtje vind het ook niet meer gezellig om met een briesje van 5°C naast mij te zitten. Ja was idd van plan het 1 en ander aan foto's te maken en wanneer het hele project erop zit zal ik mijn ervaring met jullie delen. Het is niet dat ik er tegen op zie maar vraag mij wel af wat voor verrassingen ik tegen ga komen. Dus alle tips zijn welkom. Maar waarschijnlijk heeft dus ook niemand ervaring met het vervangen van dat klepje? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 guyke Geplaatst 5 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 5 december, 2011 ik zal eens kijken welk klepje kan kapot gaan , heb nog 2 volledige losse airco en blazer units liggen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Kingversace Geplaatst 6 december, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 6 december, 2011 ik zal eens kijken welk klepje kan kapot gaan , heb nog 2 volledige losse airco en blazer units liggen Moet ik dan de volledige bak vervangen die daar zit of zijn die kleppen los te vervangen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 guyke Geplaatst 6 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 6 december, 2011 i dont know ik vermoed dat die kleppen los te verkrijgen zijn moet die bakken eens van kortbij bekijken dan weet ik u iets te zeggen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 8 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 8 december, 2011 Guy, heb jij de andere helft van de passat die Dreke thuis heeft liggen?!? Jij hebt echt altijd wel een oplossing , maar misschien is t best een leuk ritje naar Hasselt... k zou me hier persoonlijk niet aan wagen... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Kingversace Geplaatst 9 december, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 9 december, 2011 Vandaag dan de grote dag. We gaan direct vanuit de nachtdienst beginnen dus hopelijk slaat de vermoeidheid niet al te snel toe. We beginnen met ademhalingsoefeningen voordat we aan het echte werk beginnen. Heb wel een werkplaats alleen geen brug en niet verwarmt. Ik ga mijn best doen het 1 en ander op foto vast te leggen zodat iemand anders er in de toekomst misschien nog iets aan heeft. Ik houd jullie op de hoogte! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 guyke Geplaatst 9 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 9 december, 2011 ok , we zien de foto's wel er aan komen , moest er iets zijn kun je altijd even komen informeren voor je de boel afbreekt grz guy Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ahp78 Geplaatst 9 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 9 december, 2011 Pfff das me een karwei zeg. Heb toen Guy zijn projectje gevolgd met zijn passat maar moet er niet aan denken. Succes. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Kingversace Geplaatst 10 december, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 10 december, 2011 i dont know ik vermoed dat die kleppen los te verkrijgen zijn moet die bakken eens van kortbij bekijken dan weet ik u iets te zeggen Hallo Guyke, Heb je hem al verder bekeken? Al een idee wat er kapot aan kan gaan behalve de motoren? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Nard Geplaatst 10 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 10 december, 2011 En? Al alles uit elkaar geschroefd? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Kingversace Geplaatst 10 december, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 10 december, 2011 Even een kleine update van wat er nog over is van de Passat Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 AJV Geplaatst 10 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 10 december, 2011 Wow, en nu????? wat een klus respect hoor! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 guyke Geplaatst 10 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 10 december, 2011 dat begint er al op te trekken , nu nog de bak er uit en de boel repareren goe werk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Kingversace Geplaatst 10 december, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 10 december, 2011 Morgen maar weer verder aan de hobby. Kan wel zeggen als je de eerste keer hier mee bezig gaat, heb geduld en denk niet dat je het even in 2 dagen gaat fixen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 oele Geplaatst 10 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 10 december, 2011 Ik zie "een leuk begin". Maar eerlijk gezegd heb ik m zo ver nog niet open gehad. Voor 1800,- kan je er wel wat moeite in steken idd. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 thedownloader Geplaatst 11 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 11 december, 2011 Wat een klus zeg, dat doe je inderdaad niet zo maar even. En dan moet het straks ook nog weer in elkaar..... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Kingversace Geplaatst 11 december, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 december, 2011 Ja dat is de volgende zorg Eerst het probleem maar eens zoeken. Alleen het monteren is het zelfde verhaal alleen dan andersom Straks weer verder kachelblok eruit halen e.d. Iemand toevallig een exploded vieuw van een Denso kachelhuis 3C1 820 003 ND Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Willem nunspeet Geplaatst 11 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 11 december, 2011 Tjonge wat een klus voor zo''n kl-te kachelklep, dan moet je jezelf wel heel goed kunnen motiveren! Wens je heel veel succes en hoop dat straks alles het weer perfect doet! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Kingversace Geplaatst 11 december, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 december, 2011 Het enige wat mij motiveert is die zeurende vrouw naast me als ik in 26 graden zit en zij met een briesje van 4 graden. En natuurlijk ook wel dat ik me Passy gewoon perfect wil hebben... Maar eerlijk is eerlijk, toen ik wist hoeveel werk het was toen was het toch echt de vrouw die de doorslag gaf Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Nard Geplaatst 11 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 11 december, 2011 Ben benieuwd... keep us posted!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Kingversace Geplaatst 11 december, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 december, 2011 Kleppen en dus stelmotoren werken allen perfect. Warmtewisselaar wordt warm aan de zijde waar je erbij kan komen (Bestuurderszijde). Invoer en retourleiding zijn allebei goed heet. De lucht die aan de linkerzijde de auto inkomt is warm, aan de rechterkant is steenkoud. Het enige wat ik zelf nog kan bedenken is dat de warmtewisselaar deels verstopt moet zitten. Misschien dat er iemand een tekening heeft of via elsa meer kan zien aan het verdeelhuis want ik kan de binnenzijde niet op tekening bekijken. Gaat om een Denso 3c1 820 003 AN. Wie o wie kan mij helpen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Kingversace
Wie heeft er ervaring met het demonteren van een dashboard van een 3C?
Kom je hierbij nog bijzonderheden tegen?
En het demonteren van een stuur? Heb je hier nog speciaal gereedsschap o.i.d. voor nodig?
Ik hoor graag jullie tips and trics
Link naar reactie
Delen op andere sites
50 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten