Ga naar inhoud

  • 0

Roetfilter kapot? Hoe weet je dat?!?


Fopperr

Vraag

Van de week bij matthijs via vagcom nagekeken of m'n DPF kapot is, hij bleek slechts 8,7% vervuild.

 

Ik had EPS navraag gedaan voor een vervanger van mijn DPF en hen get verhaal voorgelegd van de 8,7%. Zij zeiden dat een DPF die niet beter schoon wordt dan 9% aan het kapot gaan is, met alle gevolgen van dien.

 

Mijn auto krijgt een JD kuur en kan mooi de DPF mee wegschrijven.

 

Ik weet sowieso niet of dit gevolgen heeft voor de Tuv. De uitstoot zal altijd iets veranderen.

 

De kosten van zo'n DPF vervanger kost €280,- of €500 in de btw en montage. Verschil zit in de complete pijp, of ze halen alleen de DPF eraf. Resultaat moet gelijk zijn maar is makkelijker te vervangen bij evt Tuv...

 

Graag jullie ideeën/meningen/visie's!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 71
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

tiens, mijn monteur zegt dat er bij mijn 3c van 2007 nog geen roetfilter aanwezig is maar zou dat wel zo zijn, ik doe geregeld wat korte afstanden in de week en weet dat dit niet zo goed is voor een roetfilter. Daar ik nu dacht dat er bij mij geen in zat maakte ik mij dus ook geen zorgen maar zoals ik hier lees zit er dus wel al één op op de 3c ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Van de 2.0 TDI heeft alleen de BMP een roetfilter. Deze kun je reinigen door als deze onder de 75% dicht zit. Daarboven kan het niet omdat er door oververhitting brand kan ontstaan.

Rustig warm rijden en dan als ie warm is op de snelweg in de 5 120 te rijden of als je (en dat is tegenwoordig op heel veel stukken 90/100 mag) in de 4.

15 minuten rijden waarbij het toerental boven de 2000 omwentelingen per minuut zit.

Daarna kun je uitlezen of de waarde is gezakt.

Vagcom. engine 01. meetwaardeblok 75. vakje 3. Bij een perfect gegenereerd roetfilter is deze 0%.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je hem dan zelf reiningt door de rijstijl vraag ik mij af wat het beste is. Heb al gelezen dat je hem best eens naar een 3000 a 3500 toeren trekt maar heb ook al gelezen dat het vb beter is een 20km in het hetzelfde toerental te rijden, vb in 4de aan 70 per uur zo rond de 1800 a 2000 toeren en dat 20km lang. Wat zou nu het beste zijn ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ja in de week slechts 10km per dag verdeeld over een rit of 3 en in het weekend af en toe eens wat langer

Daarom is die van mij er nu uit, ik reed ook niets meer qua kilometers.

Op het moment dat de temperatuur meter op de 90gr stond, was ik op plaats van bestemming.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden