Na hier regelmatig mee te lezen moet ik vandaag helaas een beroep doen op jullie deskundigheid en ervaringen.. .
Veel topics doorgelezen, maar de problemen komen vaak net niet overeen met hetgeen onze Passat vertoond... Ik zal proberen het verhaal volledig te beschrijven en hoop hiermee dat iemand kan zeggen wat het probleem kan zijn.
Onze Passat, een 3C Variant 2.0 TDI 170 PK Highline met DSG met nog geen 108.000 km op de teller schiet in de noodloop...
Vanaf 2000 toeren gas geven begint de auto onregelmatig te schokken en valt de druk weg.... Bij heftiger gasgeven schiet hij in de noodloop en gaat het gloeispiraaltje op de tacho knipperen...
Onder de 2000 toeren en rustig rijden eigenlijk geen problemen, alleen druk opbouwen werkt dus niet meer....
Goed, monteur ernaar laten kijken, Passat uitgelezen en daarna de magneetklep vervangen.... Helaas is het probleem nog steeds aanwezig...
Dus het is een ander probleem en de foutcodes hebben te maken met de turbo zegt de monteur... Alleen wat precies kan hij dus niet uitlezen...
Hij kon gewoon zien dat ie op een gegeven moment de druk loslaat/verliest...
Het ''vreemde'' is, dat als je de auto uitzet en er later weer mee rijd (wat we nu niet doen/vermijden) hij niet in de noodloop loopt.... Totdat je hem natuurlijk weer zwaarder gaat belasten en gas gaat geven, zelfde verhaal opnieuw..
EGR klep heb ik hem voorgesteld, maar hij zegt dat het probleem dan vaak definitief is er dat hij dan een andere foutcode
geeft. Zou het dit toch kunnen zijn?
Pompverstuivers lijken mij het ook niet?
Ohja, volgens mij is het niet de beruchte BKP motor maar een BMR, voor het geval dat veel verschil maakt? Zeker weten doe ik het nu ff niet, maar het is een 2006 origineel 170 pk TDI
Monteur denkt dat hij het bij de turbo moet zoeken.... Morgen gaat hij de kleppen nalopen voordat hij de turbo loshaalt....
Als iemand iets nuttigs weet, dan hoor ik het heel graag... Alle info is welkom, want ik ben bang dat het een duur geintje wordt....
Vraag
Svaan
Dag heren,
Na hier regelmatig mee te lezen moet ik vandaag helaas een beroep doen op jullie deskundigheid en ervaringen.. .
Veel topics doorgelezen, maar de problemen komen vaak net niet overeen met hetgeen onze Passat vertoond... Ik zal proberen het verhaal volledig te beschrijven en hoop hiermee dat iemand kan zeggen wat het probleem kan zijn.
Onze Passat, een 3C Variant 2.0 TDI 170 PK Highline met DSG met nog geen 108.000 km op de teller schiet in de noodloop...
Vanaf 2000 toeren gas geven begint de auto onregelmatig te schokken en valt de druk weg.... Bij heftiger gasgeven schiet hij in de noodloop en gaat het gloeispiraaltje op de tacho knipperen...
Onder de 2000 toeren en rustig rijden eigenlijk geen problemen, alleen druk opbouwen werkt dus niet meer....
Goed, monteur ernaar laten kijken, Passat uitgelezen en daarna de magneetklep vervangen.... Helaas is het probleem nog steeds aanwezig...
Dus het is een ander probleem en de foutcodes hebben te maken met de turbo zegt de monteur... Alleen wat precies kan hij dus niet uitlezen...
Hij kon gewoon zien dat ie op een gegeven moment de druk loslaat/verliest...
Het ''vreemde'' is, dat als je de auto uitzet en er later weer mee rijd (wat we nu niet doen/vermijden) hij niet in de noodloop loopt.... Totdat je hem natuurlijk weer zwaarder gaat belasten en gas gaat geven, zelfde verhaal opnieuw..
EGR klep heb ik hem voorgesteld, maar hij zegt dat het probleem dan vaak definitief is er dat hij dan een andere foutcode
geeft. Zou het dit toch kunnen zijn?
Pompverstuivers lijken mij het ook niet?
Ohja, volgens mij is het niet de beruchte BKP motor maar een BMR, voor het geval dat veel verschil maakt? Zeker weten doe ik het nu ff niet, maar het is een 2006 origineel 170 pk TDI
Monteur denkt dat hij het bij de turbo moet zoeken.... Morgen gaat hij de kleppen nalopen voordat hij de turbo loshaalt....
Als iemand iets nuttigs weet, dan hoor ik het heel graag... Alle info is welkom, want ik ben bang dat het een duur geintje wordt....
Link naar reactie
Delen op andere sites
42 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten