zwaan Geplaatst 19 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 19 januari, 2007 Ik heb een turbo druk meter gekocht maar weet niet waar ik die op moet aansluiten. Wie kan mij wat advies geven voor inbouw?? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DM Geplaatst 19 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 19 januari, 2007 Je kunt die het beste aansluiten op de slang tussen inlaatspruitstuk en benzinedrukregelaar, tis een kort stukje leiding waar je een t-stuk in moet zetten voor de aftakking naar je meter. ik heb mijn vacuum/druk meter net achter het stuur gemonteerd. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ReneR Geplaatst 20 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 20 januari, 2007 FOTOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!! jah, jah, we zijn echt foto geil hier Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
zwaan Geplaatst 20 januari, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 januari, 2007 FOTOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!! jah, jah, we zijn echt foto geil hier HELEMAAL MEE EENS!!!!!!!! kan ik zien hoe dat het bij jouw uitziet. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DM Geplaatst 20 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 20 januari, 2007 Foto's: Aftakking tussen inlaatspruitstuk en benzinedrukregelaar Door de firewall, er zit daar al ergens een rubber waar de slang doorkan De ECU-kast in, daarna met de kabelboom het dashbord in en dan onder de flexibele afdekking van het stuur door Gemonteerd op de bovenste kap, heb dus 2 gaatjes moeten boren in dat kapje. Ik moet geloof ik ook eens wat schoonmaken. Vooraanzicht van de Autometer (wel goed spul btw), zie ook www.autometer.com. Zelfs in de US gekocht, scheelt de helft met als je dezelfde in NL koopt. De meterhouder is ook van Autometer. Vindt het geheel niet zoo mooi maar het is wel functioneel, ik heb er al veel aan gehad. De meter is ook verlicht, zit aan de dimmer vastgeknoopt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
VisionRoy Geplaatst 20 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 20 januari, 2007 ik heb er al veel aan gehad. In wat voor situaties is het handig om te weten wat je turbodruk is dan ? Ik kan me er niet echt 1 voorstellen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
zwaan Geplaatst 20 januari, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 januari, 2007 Kijk eens aan wat een foto uitleg, Perfect gewoon zo. Hier heb ik nou echt iets aan. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
The Master Geplaatst 20 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 20 januari, 2007 Sorry hoor maar wat een vreselijk lelijk ding zeg. En als je nou gewoon je auto goed warm rijd is er niet veel aan de hand. Kijk als je Impreza of een Mit. Evo hebt is zo'n ding handig maar in een passat......... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
zwaan Geplaatst 20 januari, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 januari, 2007 Sorry hoor maar wat een vreselijk lelijk ding zeg. En als je nou gewoon je auto goed warm rijd is er niet veel aan de hand. Kijk als je Impreza of een Mit. Evo hebt is zo'n ding handig maar in een passat......... Maar wat heeft het nu temaken met warm rijden?? Turbo druk meter heeft volgens mij toch niet met tempratuur temaken Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Turbo-Variant Geplaatst 20 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 20 januari, 2007 Ik denk dat enkele mensen hier het nut onderschatten van een dergelijke turbodrukmeter... Als je een getunede setup draait, en dan vooral van het caliber 'DM's setup' (lees: verre van stock), is het belangrijk om bijvoorbeeld boost-spikes in de hand te houden. Iets wat je niet voelt of hoort, en alleen ziet op de drukmeter. Deze spikes zijn schadelijk voor de motor/turbo en kunnen ervoor zorgen dat de mtoor in noodloop springt. Zie je dus op de drukmeter dat er spikes ontstaan, kan je deze afvlakken indien je een manual boost controller hebt. Daarnaast snap ik niet wat de link is tussen deze turbodruk meter en de auto warmtijden, én de link tussen een impreza/evo en een Passat... (de Passat is motortechnisch misschien zelfs wel een beetje te vergelijken) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
The Master Geplaatst 20 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 20 januari, 2007 Idd, mijn fout, ik zat aan een olietemp. sensor te denken. Turbodruk sensor heb ik geen ervaring. Feit blijft dat ik het een lelijk metertje vind en dat die het dashboard ontsiert. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Turbo-Variant Geplaatst 20 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 20 januari, 2007 Oliedruk meter vind ik ook vrij nuttig, hoewel dat met een normale rijstijl niet echt essentiëel is. Overigens had ik waarschijnlijk ook voor een andere meter en plaatsing gekeken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
zwaan Geplaatst 20 januari, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 januari, 2007 Dit is het metertje wat ik heb gekocht. DM een vraagje: dat slangetje trekt toch vaccuum? en bij mijn metertje gaat het naaltje dan naar beneden. Ik moet ergens een aansluiting hebben waar druk op komt dus niet weg zuigt,waar kan ik dat ergens vinden?? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Turbo-Variant Geplaatst 20 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 20 januari, 2007 Slangetje hoort op de vacuümleiding. Hij geeft ook druk aan dan, aangezien er geen vacuüm is als je onder boost rijdt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DON2006 Geplaatst 20 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 20 januari, 2007 snap wel dat je een aantal extra meters wil hebben, maar waarom koop je niet zo'n A-style meterhouder ?? je kent ze wel van The Fast And The Furious ;) Staat wel vet en in het blauw ongetwijfeld ook in een passat, maar wel veel beter dan dit sorry maar vind hem niet mooi geinstalleerd Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DM Geplaatst 20 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 20 januari, 2007 De leiding tussen inlaatspruitstuk en benzinedrukregelaar kan zowel vacuum (gasklep dicht) als turbodruk bevatten. je kunt dus dezelfde aansluiting pakken. Je hebt iid a-stijl houders en ook wel een bakje voor op het stuur voor de Passat, ik heb het iig niet. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
zwaan Geplaatst 20 januari, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 januari, 2007 Dus als ik goed begrijp. Als ik rij dan gaat de naald naar boven. En als ik stil sta naar onder. als ik stilstaand gas geef gaat ie richting de -1. Dus als ik zou rijden zou ie richting de +1 gaan. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
zwaan Geplaatst 21 januari, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 januari, 2007 Ik snap het nu, Ik heb het van het vwforum afgehaalt hoe de werking is. Bij gewoon normaal rijden heb je altijd vacuum, Dus al je iets wilder gaat rijden zou je de druk moeten zien oplopen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Turbo-Variant Geplaatst 21 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 21 januari, 2007 Dat is helemaal juist. (Gefeliciteerd overigens!) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
zwaan Geplaatst 21 januari, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 januari, 2007 Dat is helemaal juist. (Gefeliciteerd overigens!) dankje Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
zwaan Geplaatst 21 januari, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 januari, 2007 Zo, vanmorgen alles aangesloten alleen nog een behuizing bestellen en het is helemaal klaar. Ik zie als rij dat ik dan 1.2 Boost heb. Is dat normaal voor een gechipte Passat Turbo. En wat is orgineel de Boost?? Wie kan mij dit vertellen?? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 21 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 21 januari, 2007 Hé Zwaan.. nog gefelicteerd! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
zwaan Geplaatst 21 januari, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 januari, 2007 dank je wel Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DM Geplaatst 21 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 21 januari, 2007 1.2 bar is ongeveer 17,4 PSI (1 bar = 14,5 PSI). Dat klopt dus wel voor een gechipte motor. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
zwaan Geplaatst 21 januari, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 januari, 2007 En als de druk lager word na tijd, Weet ik dat er iets mis moet zijn. Handig metertje Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten