Ga naar inhoud

Turbo druk meter?


zwaan

Aanbevolen berichten

  • Reacties 59
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Je kunt die het beste aansluiten op de slang tussen inlaatspruitstuk en benzinedrukregelaar, tis een kort stukje leiding waar je een t-stuk in moet zetten voor de aftakking naar je meter. ik heb mijn vacuum/druk meter net achter het stuur gemonteerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foto's:

 

Aftakking tussen inlaatspruitstuk en benzinedrukregelaar

am_1.jpg

 

Door de firewall, er zit daar al ergens een rubber waar de slang doorkan

am_2.jpg

 

De ECU-kast in, daarna met de kabelboom het dashbord in en dan onder de flexibele afdekking van het stuur door

am_3.jpg

 

Gemonteerd op de bovenste kap, heb dus 2 gaatjes moeten boren in dat kapje. Ik moet geloof ik ook eens wat schoonmaken.

am_4.jpg

 

Vooraanzicht van de Autometer (wel goed spul btw), zie ook www.autometer.com. Zelfs in de US gekocht, scheelt de helft met als je dezelfde in NL koopt. De meterhouder is ook van Autometer. Vindt het geheel niet zoo mooi maar het is wel functioneel, ik heb er al veel aan gehad. De meter is ook verlicht, zit aan de dimmer vastgeknoopt.

am_5.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry hoor maar wat een vreselijk lelijk ding zeg. En als je nou gewoon je auto goed warm rijd is er niet veel aan de hand. Kijk als je Impreza of een Mit. Evo hebt is zo'n ding handig maar in een passat.........

 

Maar wat heeft het nu temaken met warm rijden??

Turbo druk meter heeft volgens mij toch niet met tempratuur temaken :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat enkele mensen hier het nut onderschatten van een dergelijke turbodrukmeter...

 

Als je een getunede setup draait, en dan vooral van het caliber 'DM's setup' (lees: verre van stock), is het belangrijk om bijvoorbeeld boost-spikes in de hand te houden. Iets wat je niet voelt of hoort, en alleen ziet op de drukmeter. Deze spikes zijn schadelijk voor de motor/turbo en kunnen ervoor zorgen dat de mtoor in noodloop springt. Zie je dus op de drukmeter dat er spikes ontstaan, kan je deze afvlakken indien je een manual boost controller hebt.

 

Daarnaast snap ik niet wat de link is tussen deze turbodruk meter en de auto warmtijden, én de link tussen een impreza/evo en een Passat... (de Passat is motortechnisch misschien zelfs wel een beetje te vergelijken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is het metertje wat ik heb gekocht.

 

DM een vraagje: dat slangetje trekt toch vaccuum?

en bij mijn metertje gaat het naaltje dan naar beneden. Ik moet ergens een aansluiting hebben waar druk op komt dus niet weg zuigt,waar kan ik dat ergens vinden??

post-1909-1423822103,8962_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

snap wel dat je een aantal extra meters wil hebben, maar waarom koop je niet zo'n A-style meterhouder ?? je kent ze wel van The Fast And The Furious ;) ;) Staat wel vet en in het blauw ongetwijfeld ook in een passat, maar wel veel beter dan dit sorry maar vind hem niet mooi geinstalleerd :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

De leiding tussen inlaatspruitstuk en benzinedrukregelaar kan zowel vacuum (gasklep dicht) als turbodruk bevatten. je kunt dus dezelfde aansluiting pakken.

 

Je hebt iid a-stijl houders en ook wel een bakje voor op het stuur voor de Passat, ik heb het iig niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, vanmorgen alles aangesloten alleen nog een behuizing bestellen en het is helemaal klaar.

 

Ik zie als rij dat ik dan 1.2 Boost heb. Is dat normaal voor een gechipte Passat Turbo. En wat is orgineel de Boost?? Wie kan mij dit vertellen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden