jeroen Geplaatst 9 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 9 september, 2011 Een maatje van mij heeft vorige week bi xenon unit's in zn 3bg gezet. Echter heeft hij nu vocht in de unit's zitten. Ik heb alle rubbers e.d. bekeken en deze zijn gewoon heel (dicht) Hoe is dit te verhelpen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 9 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 9 september, 2011 Was het tijdens het plaatsen vochtig buiten? Je kan eventueel als de auto in de garage staat de rubber dop er eens afhalen en zo een klein zakje met vochtabsorberende bolletjes (zit soms in de schoenendoos bij aankoop van nieuwe schoenen) in de unit leggen (misschien handig er een draadje aan te doen voor moest deze wat te ver vallen). Anders kan je ook bij wat warmer weer gewoon de doppen er af laten voor een tijdje zodat alles kan uitdampen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jeroen Geplaatst 9 september, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 9 september, 2011 Ze zijn vorige week geplaatst. Ik heb er ook al een föhn in gehangen. Dat zakje met die korreltjes kan ik nog wel eens even proberen. Bedankt voor je reactie. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 9 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 9 september, 2011 is het niet zo dat je soms die kleine dopjes eraf moet laten om de lucht te laten circuleren? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Jee13 Geplaatst 9 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 9 september, 2011 er zitten standaard een paar gaatjes in unit om te kunnen beluchten zit er veel vocht in? maar een beetje aanslag met dit weer is normaal en dat verdwijnt ook met aanhebben van lampen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jeroen Geplaatst 9 september, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 9 september, 2011 Ik heb er vorige week redelijk wat water uit gehaald, zat nog net geen goudvis bij. Hij heeft bij 1 unit echt van beneden tot boven en van links naar recht vocht aan de binnenzijde zitten, dit blijft ook zitten met het aanhebben van de lamp. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Jee13 Geplaatst 9 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 9 september, 2011 nee, dat is echt te veel het afdekkapje met de 3 torxen achterop sluit goed? tevens de afdekking van grootlicht? doorvoer rubber aan onderzijde unit is ook goed dicht? dan is er nog een dopje aan de zijkant van unit Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jeroen Geplaatst 9 september, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 9 september, 2011 Afdekkap d2s lamp is goed dicht. Kapje van gootlicht is ook dicht en sluit ook naar behoren. doorvoerrubber aan de onderzijde is ook goed. Rest mij alleen nog de zijkant te bekijken. Enige optie tot nu toe is om weer de föhn erin te hangen en evt een zakje met absorptie korrels of is er nog een andere optie om zonder demontage de boel droog te krijgen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Jee13 Geplaatst 9 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 9 september, 2011 ik zal vanavond thuis nog even naar mijn oude units kijken, liggen op de werkbank, kan ik zo bij misschien dat ik nog op een ander idee kom Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jeroen Geplaatst 9 september, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 9 september, 2011 Thanks Jee! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Jee13 Geplaatst 9 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 9 september, 2011 even foto gemaakt Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jeroen Geplaatst 10 september, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 10 september, 2011 Thanks, hier zal ik mogen even naar kijken zodra hij de wagen weer hier heeft staan. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3V Geplaatst 10 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 10 september, 2011 Is het alleen condens in de koplamp of staat er ook echt water in? In dat laatste geval kun je proberen dat nog een beetje weg te krijgen door een stuk keukenrol rond een stokje te draaien en dat het meeste water te laten opzuigen. En daarna dan die silicakorrels of de föhn voor het laatste beetje. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jeroen Geplaatst 10 september, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 10 september, 2011 Ondertussen staat de wagen voor de deur. Er lag echt water in. Dit is eruit. NU hangt er een fohn op te blazen en daarna de kap er weer op met erin wat vochtvreters geplakt. Hopen dat het dan wegblijft. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jeroen Geplaatst 11 september, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 september, 2011 Zoals vermeld gister de fohn erin gehangen. Auto heeft hier een nachtje voor de deur gestaan, en ondertussen zit de unit weer onder de condens. Ik zou niet meer weten wat ik hieraan kan doen, iemand nog ideeen? Ik zit eraan te denken om vd week de boel uit te bouwen en desnoods even in de oven oid te leggen zodat het goed warm kan worden zodat het verdampt. Mochten er meer ideen zijn verneem ik dit graag van jullie, alle ideeen zijn welkom! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Huib1961 Geplaatst 11 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 11 september, 2011 Van die ideeën maak ik dan ook graag gebruik. Bij mij het zelfde probleem. Ik heb wel pas de lampen door xenon vervangen maar of dat het probleem is ? Xenon geeft minder warmte af maar geeft toch ook nog steeds warmte af. Uitbouwen en in de oven leggen heeft ws wel zin maar hoe komt het vocht in de lamp? Anders zit het er met de kortst mogelijke tijd weer. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Huib1961 Geplaatst 16 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 16 september, 2011 Zo , het vocht is eruit. Gewoon die zwarte kap die achter het grootlicht , stadslicht zit verwijderd en een paar dagen zonder kap gereden. De koplamp is weer droog nu maar afwachten of het weg blijft. Geen idee eigenlijk of ik dit aan een fikse regenbui of aan een hoge druk spuit had overgehouden. Maar voorlopig is het weer oké Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 vw nation Geplaatst 24 februari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 24 februari, 2012 Hallo iedereen, ik heb een kleine vraag... IK heb ook last van vocht in mijn koplampen. Het verdwijnt na een tijdje weer maar het is toch een dag wachten... Ik had ze daarom er eens heel even willen uithalen maar moet ik daarom mijn motorkapsluitingssysteem, grille, bevestiging van de grille, EN de volledige bumper er altijd afhalen??? Ongeloofelijk toch. Heb op "youtube" een filmpje gezien hoe ze de koplampen vervangen naar "devil eyes" maar ik vraag me eigenlijk wel af of het niet sneller kan??? En heb onlangs mijn standlichten willen vervangen, maar ik geraak er verdomme niet aan.... HELP ME ALSJEBLIEFT.. Ik kan ze er niet uitnemen, alles zit in de weg. Ik moet toch niet heel mijn koplamp eruit halen om alleen dat stomme standlichtje te vervangen???? Kan er iemand me helpen?? Liefst MET fotos dat ik de eventuele stappen goed kan volgen. (Info over mijn wagen: Passat 3bg, 2004, Distinction Comfortline) Dank op voorhand. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Upseel Geplaatst 24 februari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 24 februari, 2012 Om koplampen te demonteren moet inderdaad de hele zooi er voor weg. Is niet anders. Stadslichtje vervangen is wat simpeler, kunstof kap achterop loshalen, en aan 2 kleine draadjes trekken (met beleid natuurlijk). Aan passagierszijde even de aanzuigbuis naar het luchtfilter demonteren, dmv 3 philips schroeven. Aan bestuurderszijde kap over stuurbekrachtigingsreservoir even losklikken, geeft net wat meer ruimte. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 vw nation Geplaatst 24 februari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 24 februari, 2012 Upseel, bedankt... Zal volgende keer eens proberen. EUhm... maar dan moet je wel kijken in de koplamp langs de voorkant als je je standlicht er terug insteekt?? Want das wel prutwerk eh, en mijn handen zijn ook niet van de kleinsten... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Upseel Geplaatst 24 februari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 24 februari, 2012 Standlichtjes even aanzetten, en dan inderdaad even kijken van voren ion de koplamp, je ziet dan wat makkelijker waar je zit met het lampje. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 vw nation Geplaatst 25 februari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 25 februari, 2012 Dankjewel voor de info... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bjorn Geplaatst 29 februari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 29 februari, 2012 Tsja zou bijna zeggen uitbouwen. Alle electronica er uit en in een emmer leggen en kijken waar het naar binnen komt... Als je de plek hebt, goed laten drogen en afkitten... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
jeroen
Een maatje van mij heeft vorige week bi xenon unit's in zn 3bg gezet.
Echter heeft hij nu vocht in de unit's zitten.
Ik heb alle rubbers e.d. bekeken en deze zijn gewoon heel (dicht)
Hoe is dit te verhelpen?
Link naar reactie
Delen op andere sites
22 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten