Ga naar inhoud
  • 0

Vocht in koplampen


jeroen

Vraag

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Was het tijdens het plaatsen vochtig buiten?

Je kan eventueel als de auto in de garage staat de rubber dop er eens afhalen en zo een klein zakje met vochtabsorberende bolletjes (zit soms in de schoenendoos bij aankoop van nieuwe schoenen) in de unit leggen (misschien handig er een draadje aan te doen voor moest deze wat te ver vallen).

Anders kan je ook bij wat warmer weer gewoon de doppen er af laten voor een tijdje zodat alles kan uitdampen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Afdekkap d2s lamp is goed dicht.

Kapje van gootlicht is ook dicht en sluit ook naar behoren.

doorvoerrubber aan de onderzijde is ook goed.

 

Rest mij alleen nog de zijkant te bekijken.

 

Enige optie tot nu toe is om weer de föhn erin te hangen en evt een zakje met absorptie korrels of is er nog een andere optie om zonder demontage de boel droog te krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is het alleen condens in de koplamp of staat er ook echt water in? In dat laatste geval kun je proberen dat nog een beetje weg te krijgen door een stuk keukenrol rond een stokje te draaien en dat het meeste water te laten opzuigen. En daarna dan die silicakorrels of de föhn voor het laatste beetje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zoals vermeld gister de fohn erin gehangen.

Auto heeft hier een nachtje voor de deur gestaan, en ondertussen zit de unit weer onder de condens.

Ik zou niet meer weten wat ik hieraan kan doen, iemand nog ideeen?

Ik zit eraan te denken om vd week de boel uit te bouwen en desnoods even in de oven oid te leggen zodat het goed warm kan worden zodat het verdampt.

 

Mochten er meer ideen zijn verneem ik dit graag van jullie, alle ideeen zijn welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Van die ideeën maak ik dan ook graag gebruik. Bij mij het zelfde probleem. Ik heb wel pas de lampen door xenon vervangen maar of dat het probleem is ?

 

Xenon geeft minder warmte af maar geeft toch ook nog steeds warmte af. Uitbouwen en in de oven leggen heeft ws wel zin maar hoe komt het vocht in de lamp? Anders zit het er met de kortst mogelijke tijd weer. :angry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo , het vocht is eruit. Gewoon die zwarte kap die achter het grootlicht , stadslicht zit verwijderd en een paar dagen zonder kap gereden. De koplamp is weer droog nu maar afwachten of het weg blijft. Geen idee eigenlijk of ik dit aan een fikse regenbui of aan een hoge druk spuit had overgehouden.

 

Maar voorlopig is het weer oké :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo iedereen, ik heb een kleine vraag... IK heb ook last van vocht in mijn koplampen. Het verdwijnt na een tijdje weer maar het is toch een dag wachten...

Ik had ze daarom er eens heel even willen uithalen maar moet ik daarom mijn motorkapsluitingssysteem, grille, bevestiging van de grille, EN de volledige bumper er altijd afhalen??? Ongeloofelijk toch. Heb op "youtube" een filmpje gezien hoe ze de koplampen vervangen naar "devil eyes" maar ik vraag me eigenlijk wel af of het niet sneller kan??? :shock:

En heb onlangs mijn standlichten willen vervangen, maar ik geraak er verdomme niet aan.... HELP ME ALSJEBLIEFT.. :(

Ik kan ze er niet uitnemen, alles zit in de weg. Ik moet toch niet heel mijn koplamp eruit halen om alleen dat stomme standlichtje te vervangen???? :shock:

 

Kan er iemand me helpen?? Liefst MET fotos dat ik de eventuele stappen goed kan volgen. :embarassed:

 

(Info over mijn wagen: Passat 3bg, 2004, Distinction Comfortline)

 

Dank op voorhand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Om koplampen te demonteren moet inderdaad de hele zooi er voor weg. Is niet anders. Stadslichtje vervangen is wat simpeler, kunstof kap achterop loshalen, en aan 2 kleine draadjes trekken (met beleid natuurlijk). Aan passagierszijde even de aanzuigbuis naar het luchtfilter demonteren, dmv 3 philips schroeven.

Aan bestuurderszijde kap over stuurbekrachtigingsreservoir even losklikken, geeft net wat meer ruimte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden