Ga naar inhoud

  • 0

Coming home leaving home [Pagina 4 voor schema!]


roelh

Vraag

Hallo allemaal,

 

Ik ga deze binnenkort inbouwen (heb eindelijk relais...)

Maar nu moeten er 2 draden naar cpv controle unit in de deur getrokken worden. Nu zie ik nergens waar ze moeten worden aangesloten en waar die naar toe leiden...

Wie kan me helpen?

 

Groet,

 

Edit:

Op pagina 4 staat een scehma gemaakt door vw_phille

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 90
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Bij deze een upload van het schemachaansluitschemafinaal.jpg

 

Volg dit schema en je kan de module zeker aansluiten met behulp van volgende tools:

 

- 4 polig relais (voor mistlampen "must bij Xenon")

- 5 polig relais (voor aansturing) Module

- soldeerbout + tin + bendodigdheden (kniptang,mes,...)

- zorg voor krimpkous (hoef je geen tape te gebruiken zoals die kloderaars op bovenstaande foto's :mrgreen: )

- maar ook tape

- materiaal om dashboard uit elkaar te nemen

- diodes (2 is voldoende)

 

 

Goed om weten:

- de kabel die we gebruikt hebben om de module te sturen komt uit de kabelboom die vertrekt aan het contactslot, dus daar even bloot maken en de dunne rode draad zoeken

- triggersignalen moet je gaan zoeken in de deur (aan het slotpunt)

- draden voor het aansturen van de lampen en mistlampen zijn allemaal terug te vinden aan de schakelaar.

- diodes moeten correct aangesloten worden (stroom doorlaten richting de lampen, tegenhouden richting de module)

 

p.s.: kleuren van auto onder voorbehoud, ben niet verantwoordelijk voor afwijkingen tov ons schema.

 

Groeten,

Philippe

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

we hadden geen schema bij de hand eric van de 3bg , dus dan ga ik maar op zoek na het contactslot

en daar hebben we die kleine rode gevonden ,

aan de radio kon ik ook niet had geen trekijzers om die er uit te krijgen want ik weet dat daar ook een geschakelde + zit

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Mooi schema Philipe en top dat het werkt zoals je wil.

 

Kleine opmerking/aanvulling voor de geschaklde plus, hoef je niet perse een draad te strippen en solderen. Je kunt hem ook op de zekeringkast weghalen. Aansluiting 75x en dan wel een zekering er tussen.

 

hadden we dit geweten had ons dit 1,5 uur aan werk gekost.

We hebben bijna de hele zekeringkast uitgemeten, maar de meeste schakelen uit bij het afdraaien van de sleutel (dus voor je de sleutel eruit haalt).

Dus aanslluiting 75x werkt zoals de radio? (radio springt pas af als de sleutel uit het contact getrokken wordt)

 

grtn,

Philippe

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan de tekening in een iets hogere resolutie geplaatst worden?

Als ik deze nu uitprint is het vrijwel niet te lezen en als ik 'm vergroot zijn letters heel wazig.

(ik weet dat de leeftijd begint te tellen maar dit is al met bril op) :embarassed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Kan de tekening in een iets hogere resolutie geplaatst worden?

Als ik deze nu uitprint is het vrijwel niet te lezen en als ik 'm vergroot zijn letters heel wazig.

(ik weet dat de leeftijd begint te tellen maar dit is al met bril op) :embarassed:

 

lukt dit beter?, indien niet, stuur mij een PB met je email adtres, dan kan ik het doorsturen.

grtn,

Philippe

 

67855817.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
we hadden geen schema bij de hand eric van de 3bg , dus dan ga ik maar op zoek na het contactslot

en daar hebben we die kleine rode gevonden ,

aan de radio kon ik ook niet had geen trekijzers om die er uit te krijgen want ik weet dat daar ook een geschakelde + zit

 

Als je schema wil hebben van iets in een 3bg, volgende keer gewoon even melden. Ik heb bijna alles op pdf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
we hadden geen schema bij de hand eric van de 3bg , dus dan ga ik maar op zoek na het contactslot

en daar hebben we die kleine rode gevonden ,

aan de radio kon ik ook niet had geen trekijzers om die er uit te krijgen want ik weet dat daar ook een geschakelde + zit

 

Als je schema wil hebben van iets in een 3bg, volgende keer gewoon even melden. Ik heb bijna alles op pdf.

 

ja, graag, zoek volgende zaken:

 

- schema van de lichtschakelaar

- schema van de bekabeling in de chauffeursdeur en passagiersdeur

- schema ter aansluiting van MFD 1 versie G, met CD wisselaar in armsteun.

 

deze mag je zeker doormailen indien beschikbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb meer info voor jullie en kijk nou goed op de plaatje daar kun je :arrow: van alles aansturen met je CHLH :arrow:

Groetjes Fai

 

Pin Ondertekend Functie Kabel kleur mm ²

1 XZ Terminal 75X geel / zwart 2.5

2 XR Terminal 75X grijs / groen 1.5

3 TFL Dagrijlicht wit / geel 2.5

4 56 Dimlicht geel 2.5

5 56D

6 B groen / rood 2.5

7 56 * geel / bruin 2.5

8 NL Mistlamp wit / geel 1.5

9 NSL Mistachterlicht grijs / wit 1.0

 

 

Lichtschakelaar met mist lichtschakelaar

 

10 31 Massa bruin 0.5

11 SRA

12 P

13 58L Parkeren slaat u linksaf groen / zwart 0.5

14 58R Parkeren gaat u rechtsaf groen / rood 0.5

15 30 Continue positieve rood 2.5

16 58 naar de controller, handschoenenkastje, ... grijs 1.5

17 58d Verlichting door toezichthouders grijs / blauw 0.5

 

:arrow::arrow::arrow::arrow::mrgreen:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:angel:

post-13179-1423826551,9681_thumb.jpg

post-13179-1423826552,1087_thumb.jpg

post-13179-1423826552,1868_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zie info voor je phille

 

Groetjes Fai

 

 

 

één ding brandt er niet mee, moet ik nog even uitzoeken: de nummerplaat verlichting, dit moet ergens een aparte kabel zijn vanaan de lichtscchakelaar.

wordt nog even meten en bij modden denk ik.

 

grtn en succes met inbouw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Is het nu zo dat je voor de CHLH bij dimlicht Xenon een relais nodig hebt?

 

 

Hoi Tim Mourik

 

lees de topic van pag 1 t/m 5 goed daar zijn alle info er voor :angel:

 

Groetjes Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag de CH/LH module ingebouwd, alleen 1 probleem.

 

Op dit moment gaan alleen stadslichten & achterlichten branden.

De dimlichten krijgen we niet aan...

 

ik weet dat ik mijn dimlichten ook niet aan krijg, zolang het contact niet aan staat.

 

voor de dimlichten hebben wij de groen/zwart & groen/rood aangesloten (pin 13 & 14)

hebben wij nou een fout gemaakt of niet?

 

betreft een 3BG !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

we hebben inderdaad bovenstaand schema gebruikt, alleen een EXTRA relais t.b.v. dimlicht ivm Xenon

 

ofwel, 1x 5 polig relais t.b.v contact/constante

1x 4 polig t.b.v. mistlampen (nog niet aangesloten op de lampen, voorbereid tbv xenon)

1x 4 polig t.b.v. dimlicht (xenon)

 

op dit moment:

 

van het slot af, stads- + achterlicht aan

deur openen > waarschuwingstoon ivm lampen aan ! en blijft!!! aan tot dat ik de deur dicht doe (zelfs de module blijft spanning geven)

deur dicht : 10 sec. lampen uit

van het contact af, sleutel eruit > lampen 10.sec aan

deuren dicht, op slot : 10 sec lampen

 

ik vind die waarschuwingstoon vreemd, dit hoort niet lijkt mij?

en ook dat de lampen aan blijven

 

 

 

ter aanvulling: bedenk me echt net dat ik de licht-sensor aangesloten (vd module dus) maar deze 'vergeten' ben; ofwel : deze ligt in een donker hoekje nu in mn dashboard ... bij de module!

 

helaas kan ik NERGES iets vinden over de werking hiervan ... iemand?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden