Ga naar inhoud

TimM

Members
  • Aantal items

    41
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over TimM

Profile Information

  • Plaats
    Barneveld

TimM's Achievements

0

Community reputatie

  1. Allen, bezit een 1.9TDi 2003 105pk AVB (3BG) nu kreegik te horen van een kennis, dat hij nog een 170pk ECU van Audi heeft (03G 906 018 AQ / 5WP45549 AG Siemens VDO) en dat dit zou moeten passen in mijn AVB. Ik heb eerlijk gezegd zo mijn twijfels en het klinkt namelijk 'te mooi om waar te zijn' Ofwel, kan dit?
  2. Idd, nokkenasverteller. Heb ik evenzo gehad met m'n megane, zeker een jaar mee gereden.. Toen de auto weg gedaan.
  3. slang heb ik besteld. hij gaat door t schutbord, tenminste .. door het eerste scherm. zal wel zien hoe t gaat verlopen. Zaterdag inbouwen, hopelijk lukt dat 'voor de deur' ipv de brug.
  4. Probleem opgelost! EGR pijp afgekoppeld en gaten afgedicht en klaar. De EGR klep is kapot zo blijkt. Qua KVS lekkage: het betreft de slang, de dikke, onderaan het waterhuis. Iemand een foto cq tekening welke slang dit precies is? Ik dacht dat deze naar de kachelradiator loopt achter m'n schutbord. Klopt dit? Ik hoop het niet. Iemand een idee hoe deze te vervangen is?
  5. Van de foto van t vacuumsysteem, onderdeel 45. Die is half wit en half zwart. Hoe moet die zitten? Bij mij zit zwart boven en wit onder, richting de 2 weg splitsing Maa verder is er niets los geweest. Zal de n75 nog controleren of die goed zitten, maar die heb ik werkelijk 1 op 1 omgezet.
  6. Zou je zeggen inderdaad... Doch, geen hoger verbruik meer sinds wisselen vd Tandempomp. Nog vreemder: zodra ik de vacuumslang loshaal, welke ik zo als bijlage toevoeg, loopt hij stationair PERFECT Alleen uiteraard geen turbo meer....
  7. Begin er een beetje zuur van te worden... Maat na het vervangen van: - Tandempomp - pakking waterhuis -KVS slang welke lek was door de Tandempomp Nog STEEDS KVS lekkage & bokken,stoten,horten bij stationair. Dit houdt ook pas op boven de 1200 toeren. Ik begin te denken aan een lekke kop, maar ik zie geen troebel KVS in mn reservoir en/of stank. Wat wel merk is, bij het neerzetten vd auto en uitstappen, een soort van diesel ala lampolie lucht. (beter kan ik het niet omschrijven....)
  8. Tandempomp vervangen en gelijk pakking vd waterhuis... Die was erg verrot. Moet alleen nog de lucht/vacuumslang vervangen die tussen beide loopt, is morgen binnen bij PON. Huidige slang even als test ingetapet en het schokken is gelijk minder. Doch eenmaal,goed op druk komt het terug, maar dus minder. Aardige klus, maar hopelijk goed gelukt.
  9. Nou inderdaad niet goed, 100km minder op een tank... Iemand enig idee wat het onderdeelnr van de tandenpomp is?
  10. tandenpomp, is dat gelijk aan de vacuumpomp ? Volgens wat zoekwerk op google lijkt het wel zo namelijk. begint allemaal erg vervelend te worden, val van het ene in et andere probleem. ik vrees dat de enige oplossing is nu : tandenpomp omwisselen en hopen? de tandenpomp is dus waar beide slangen op aangesloten zitten en de temp. sensor in zit ? en het onderdeel erboven (en vlak onder de luchtbuis) is de nokkenasversteller? ga denk ik maar eens een handboek bestellen edit: als ik dit topic lees (viewtopic.php?f=185&t=36599) kom ik inderdaad ook uit op de tandenpomp, welke dus ook nog redelijk simpel te wisselen valt. ga maar eens surfen op ebay. alleen nog even het onderdeelnummer uitzoeken
  11. zover het mogelijk was om een foto te maken ... het gaat dus om de slang met de bobbel... logisch dit was de oude situatie
  12. heb helaas hier nog niet echt tijd voor gehad, zit met een ernstiger probleem. aan de ACHTERKANT van het blok zit de temp. sensor, waaraan de slangen zitten. de onderste slang die vertrekt (gok ik) naar mijn kachelradiator ..... Deze is dus LEK! een noodoplossing kunnen doen (slang losgemaakt, ingekort, er weer opgezet en afgekneld met slangklem) maar helaas, lekt nog steeds +- 1l/100km. nadeel : je komt er zeer slecht bij + hij verdwijnt dus in mijn schutbord. iemand idee of mijn veronderstellingen kloppen (kachel & temp sensor) en hoe dit eventueel beter/anders opgelost kan gaan worden?
  13. Nummer 40 zat los! Ik neem aan dat onderste en bovenste aansluiting bij overdrukveniel bij nr 19, gelijk is aan mijn model? Daar ze bij mij allebij aan 1 kant zitten
  14. Krijg als het goed is morgen EGR afsluitplaatje binnen... Helemaal weg dat ding. Heb blijkbaar nog de oude ECU volgens Gerrit speeks uitleg. Er is een 1 vacuümsslangetje, welke vanaf rechts achter naar links voor loopt, waar hij linksonder de distri-riem in een rond vaatje valt, welke weer in een 2 weg splitsing uitkomt. Dat slangetje zat dus los... Trek ik hem weer los,is het gebok ook weg, Iemand toevallig een afbeelding van hoe de slangen moeten lopen? Kan me niet voorstellen dat ze Verkeerd zitten, maar toch....
  15. ter aanvulling: misschien dat het 'iets' duidelijker is die klep (weet niet wat het is ??) hoor je overslaan, maar kan denk ik een logisch gevolg zijn
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden