Ga naar inhoud

Wat te vertellen van een passat c uit 2006 met 2.0 tdi


crackel

Aanbevolen berichten

  • Reacties 54
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Het gaat dan wel om de Siemens verstuivers. Deze gaan vaak kapot. Het gaat dan om het 16V blok zonder roetfilter. Er is intussen wel een uitgebreide coulance regeling heb ik begrepen. Het 8V blok met roetfilter heeft Bosch verstuivers en deze zijn betrouwbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet bang laten maken dat alle verstuvers, Stuk gaan, er is 1 (geloof ik) motorcode die met een Siemens verstuiver moet zien te vermijden.

 

Even de search gebruiken (mij lukt het even niet op een BB) en de massavliegwiel, die wil wel eens versleten zijn, dit kan je testen, op de snelweg met een gangetje van 80 km/h en dan ineens volgas geven je voelt en hoort een soort roffel.

 

Wanneer multiriem vervangen?

 

Mocht ik het mis hebben, graag verbeteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De motorcode is BKP en BMP die je moet zien te vermijden daar is de kans groter dat deze stuk gaan.

 

Het is niet bang maken maar iemand besparen dat hij nadat hij drie is stil is komen te staan vele euro's lichter in een onbetrouwbare auto rijd (wanneer komt de volgende ? (ik had er een in Frankrijk defect en dat was een drama van 3 dagen zitten te wachten op reparatie, uiteindelijk niet gelukt dus auto op transport extra schade van transport en 2000 euro aan kosten thuis auto/hotels)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De motorcode is BKP en BMP die je moet zien te vermijden daar is de kans groter dat deze stuk gaan.

 

Het is niet bang maken maar iemand besparen dat hij nadat hij drie is stil is komen te staan vele euro's lichter in een onbetrouwbare auto rijd (wanneer komt de volgende ? (ik had er een in Frankrijk defect en dat was een drama van 3 dagen zitten te wachten op reparatie, uiteindelijk niet gelukt dus auto op transport extra schade van transport en 2000 euro aan kosten thuis auto/hotels)

 

Door de BKP code niet te nemen kun je jezelf inderdaad al een hoop ellende besparen, ook al (en daarvan heeft niemand zwart op wit een verklaring gekregen) krijg je pech en wordt het met garantie hersteld het kost je altijd geld, tijd en veel ergernis en daarnaast raak je het vertrouwen in zo'n auto kwijt

Link naar reactie
Delen op andere sites

auto is oude leasebak, en goed onderhoud volgens het onderhoudsboekje.

riem vervangen bij 120.000, km stand zit nu op 156.000 dus dat zit nog wel goed. grote beurt gehad bij de 150.000.

Proefritje gemaakt en trekt lekker door, geen rare geluiden.

 

Over kosten, tja,..auto rijden is niet goedkoop en je weet nooit precies wat je koopt. Blijft toch een gokje.

 

Moet zeggen, ben altijd benzine rijder geweest, gisteren wel genoten van de diesel. Had ik niet verwacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat je er iets te licht over denkt en de Passat eigenlijk al gekocht hebt. Een goede staat van onderhoud zegt niks over problemen die je kunt krijgen met verstuivers of een balansas-/ oliepomp module, je hebt het bij 1 verstuiver over reparaties van +/- 1000 euro, en er zitten 4 in. Dus neem de raad van de forumleden ter harte en kijk welke motorcode die heeft, die handelaar wacht wel hoor en is ie weg? Nederland staat vol met goede occasions......

 

Kijk maar eens op deze topic:

 

viewtopic.php?f=185&t=36602

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de BKP heb je Siemens verstuivers waarvan er vele een keer kaduuk gaan, de meeste problemen beginnen na de 150.000 km i.c.m. lekkende tandempomp en soms een kapotte brandstofopvoerpomp in de tank, daarnaast zijn er BKP motoren die nog een kettingmodule hebben, achter in het onderhoudsboekje kun je zien of hij gemodificeerd is naar een tandwielmodule, de dealer kan je a.d.h.v. het chassisnr niet vertellen welke module erin zit.

Ik ga je niet vertellen dat je hem niet moet aanschaffen maar er zijn betere opties, of je moet met dit verhaal een hele sterke deal kunnen sluiten met de verkoper waarbij het financiële voordeel opweegt tegen de lopen risico's.

 

Wens je veel wijsheid toe!

Link naar reactie
Delen op andere sites

motorcode ,en waar kan ik dat zien?

 

heb ik gevonden is BKP,..tja en dan weet ik nog niets. Ik heb nu een risico dat het kan voorkomen.

Op forum e.d. lees je altijd de verhalen wat er kan gebeuren en bij wie. Bij degenen waar het goed gaat, daar lees

je niets over.

 

Met die insteek heb ik ook een BKP gekocht. Na een maand rijden was het al raak. Geloof dat het merendeel last krijgt van de verstuivers, vaak meerdere keren achter elkaar. Heeft ook met de tandempomp te maken. Gewoon niet doen dus...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou op zoek gaan naar een type Passat met minder risico op hoge kosten.

Er staan genoeg te koop, waarom deze nemen nu je weet hoeveel mensen er problemen mee hebben?

Of je moet voldoende geld in de achterzak hebben om flinke garagenota's te kunnen en willen betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja,.. zijn er ook nog goed aspecten aan de auto. Allemaal VW fans hier,..

En ik heb allemaal negatieve klanken gehoord van deze auto.

 

Ik begrijp jullie bezorgheid, echter de prijs en onderhoudsgeschiedenis is dik in orde (voor mij dan)

 

o ja,.. tijdens het typen afgeleid door 3errors avatar, dus excuus voor de typevouten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het 8V blok met roetfilter heeft Bosch verstuivers en deze zijn betrouwbaar.

Nou, dat ben ik niet met jou eens ik heb een 8v motor (type BMP). Zoek mijn topics maar eens op.

Hij staat momenteel nog bij Jos.....iets met een af fabriek roetfilter, dat misschien al die tijd roet in het eten heeft gegooid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden