Ga naar inhoud

  • 0

Uitlezen ECU versie met VAGCOM?


Riconl

Vraag

  • Antwoorden 54
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Op zich heb ik altijd dure reparaties helaas, maar hoop dat het meevalt dit keer.

De rubberen lagers waar de achterveren in rusten hebben ze vervangen.

ECU update hebben ze gedaan en ik zou nog nieuwe stabilisator rubbers krijgen maar bij deze 3C kun je alleen de complete stabilisator stang vervangen zeggen ze.

Stang kost iets van 110euro en dan 2 uren werk en dan nog uitlijnen....zou dus rond de 350euro kosten.....laat maar zei ik toen.

Heb hem nu weer terug en zal hem asap uitlezen ivm de ECU versie en dan meld ik me hier weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb de auto uitgelezen en waar we kijken klopt helemaal.

Nieuwe log:

 

 

Address 01: Engine

Control Module Part Number: 03G 906 021 JQ

Component and/or Version: R4 1,9L EDC G000SG 9969

Software Coding: 0000071

Work Shop Code: WSC 00598

 

Advanced Identification

Serial number: VWZCZ000000000

Identification: BPG-810

Revision: --H02---

Date: 06.02.06

Manufacturer number: 1050

Test stand number: 1469

Flash Status

Programming Attempts: 1

Successful Attempts: 1

Programming Status: 00000000

Required Conditions: 00000000

Flash Tool Code: 90841 211 00598

Flash Date: 25.08.11

Software

P0101

HAXN

Misc.

Hardware number: 03G 906 021 FB

Immo IV Challenge: B7 89 24 B0

Car Info

Chassis Number: WVWZZZ3CZ6P178394

VCDS Info:

Labels: Redir Fail!

Readiness: No script available

 

 

Ben dus van versie HASP naar HAXN gegaan. En ook de 8820 van de oude log is nu 9969

En de flashdatum klopt ook want hij is gisteren geupdate.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

snap ik maar als ik bijvoorbeeld een RNS500 update (zie ik een changelog met nieuwe dingen bug fixes en zo)

In dit geval zie ik het als 41 euro uitgeven aan niets

of hij loopt beter , start beter, is iets zuiniger, zonder deze kenmerken is het fijn om een up to date ecu te hebben maar is zinloos naar mij gevoel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ok dan is die 41 euro goed besteed,

aan de andere kant jammer dat een flash actie wat volgens mij niet echt arbeidsintensie is door de dealer in rekening word gebracht.

Waar is de service gebleven?

 

Zal de logs eens nalezen of ik een recente versie heb, laatst is de egr klep kapot gegaan en ik hoorde monteur zeggen dat ze een sw update moesten doen

om de nieuwe klep werkend te krijgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik vind wel dat ze niet oneindig gratis software updates hoeven te leveren, maar zeker de eerst 4-5 jaar zouden ze wel gratis mogen zijn,

het is toch een soort garantie, er zitten waarschijnlijk toch fouten of bugs in die software, waarom zou er anders een nieuwe versie komen.

het is niet een een aankoop van 100 euro die je doet bij een aanschaf van een auto

 

maar ja dat vond die meneer bij A-Point A'dam toen niet ... :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Misschien een rare vraag maar wat is een changelog.

Vindt dat als er een update is dit in iedergeval moeten aangeven.

Een update wordt niet voor niets ontwikkeld

Dit kost vw immers ook weer geld.

Die van mij rijdt goed maar krijgt binnenkort wel een update.

Nog andere tips ?

Het is een 3c 1.9 tdi uit 2007 bijna 120000 km

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

een changelog is een lijst van verbeteringen , uitbreidingen in software.

De autobranche is niet erg informatie.

Ben gewent aan een balie waar je auto ophaalt en uitleg krijg wat er met je auto is gebeurd en wat het gekost heeft.

Het verbaast me om af en toe te lezen dat mensen een auto bij de garage brengen en pas weten hoe hoog de rekening als ze hem thuis krijgen (en zich dan kapot schrikken (of niet).

 

Gelukkig kan het ook anders Ben laatst bij van Udenhout in Eindhoven waar men de klanten via persoonlijke bureau met een medewerker toespreken.

A) kan niet iedereen meegenieten wat je moet gaan betalen en zovoort.

Daarnaast vind ik als je veel geld moet betalen je toch mag weten waaraan waarom, steeds meer klanten willen meer weten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gelukkig kan het ook anders Ben laatst bij van Udenhout in Eindhoven waar men de klanten via persoonlijke bureau met een medewerker toespreken.

A) kan niet iedereen meegenieten wat je moet gaan betalen en zovoort.

Daarnaast vind ik als je veel geld moet betalen je toch mag weten waaraan waarom, steeds meer klanten willen meer weten

Hoewel OT, zou ik dit ook als een goede ontwikkeling zien.

Als ik mijn (lease) auto kom afhalen van onderhoud krijg ik altijd het gevoel dat ik god op mijn knieen mag danken dat er enkele woorden tot mij gericht worden, en als die dan daadwerkelijk (inhoudelijk) over het gepleegde onderhoud gaan is het helemaal een wonder. Ze hebben nauwelijks tijd, leggen niets uit, ("weet ik niet, er staat niks op de bon" of "de monteur is al naar huis") en zoek je auto maar ergens op het parkeerterrein. Als ik dan soms bedragen van 700 euro of meer zie staan, dan zou ik als particulier toch niet vrolijk worden van de gang van zaken.

 

Ik ben dan wel 'leaserijder' maar keur deze gang van zaken toch niet goed!

Het is nog steeds de auto waarom ik Passat rij, en niet de garage.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Misschien een rare vraag maar wat is een changelog.

Vindt dat als er een update is dit in iedergeval moeten aangeven.

Een update wordt niet voor niets ontwikkeld

Dit kost vw immers ook weer geld.

Die van mij rijdt goed maar krijgt binnenkort wel een update.

Nog andere tips ?

Het is een 3c 1.9 tdi uit 2007 bijna 120000 km

 

 

IN heel veel gevallen moet je een nieuwe stuurdoos kopen als je bijvoorbeeld je iphone op je zeer dure bluetooth modules van VW wilt aansluiten, een ander stuur wilt, een RNS5xx met de laatste versie wilt inbouwen.

EN zo zijn er vast meer modules die je moet vervangen voor veel geld dus die updates die fouten oplossen mogen dan best gratis zijn bij de VW beurt die op zich al duurder is dan een alternatieve garage is waar zijn de verschillen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Moet binnenkort voor een beurtje en ik vroeg ook de vraag of de auto wordt voorzien van de laatste firmware

Antwoord Alleen als u een klacht heeft (dus ik verzin er dan maar een) auto start iets slechter als hij warm is

Oh dan updaten we het wel kost rond de 30 - 40 euro

 

Verbaas me wel een beetje hoe men hier mee om gaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat ga ik toch eens testen met VAS... Ik ben in bezit van VAS5040A, en de update DVD van VW. Dan , wanneer je inlogt op de motor het systeem gaan zien dat er een nieuwe softwareversie is voor de ECU, zo ja dan krijg je een knop meer om update uit te voeren (in theorie althans). Zoals gezegd nog niet mee geexperimenteerd. Maar aangezien ik ook een 3C van 2006 heb, die af en toe inhoud bij 2000 tpm wil ik het wel eens wagen.

Ik houd jullie op de hoogte.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zit even dit item door te lezen over de ecu update. Als je deze ecu laat updaten door de vw dealer dan gaan ze toch niets veranderen aan de software welke door Jos erin is gezet vwb het chippen van 105 naar 140 pk. Of staat de ecu update los van deze chip-tuning.

 

Gr Eef

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo,

 

Ik heb die van mij ook eens uitgelezen.

Nu zie ik dat ik revisie H03 heb met de datum van 04-04-06 en dat daarna nog nooit

een updat gedaan is.

Zou ik die van mij moeten updaten?

 

Log:

 

 

Address 01: Engine

Control Module Part Number: 03G 906 021 LR

Component and/or Version: R4 1,9L EDC G000SG 8959

Software Coding: 0000071

Work Shop Code: WSC 05311

 

Advanced Identification

Serial number: VWZCZ000000000

Identification: BPG-810

Revision: --H03---

Date: 04.04.06

Manufacturer number: 0061

Test stand number: 1468

Flash Status

Programming Attempts: 0

Successful Attempts: 0

Programming Status: 00000000

Required Conditions: 00000000

Flash Tool Code: 00000 000 00000

Flash Date: 00.00.00

Software

P0101

HAS9

Misc.

Hardware number: 03G 906 021 LR

Immo IV Challenge: 93 4F 46 DE

Car Info

Chassis Number: -

 

 

groet Pascal

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden