Ga naar inhoud
  • 0

Altenator workshop=> Dynamo pouli is vervangen.


Daniel_tdi

Vraag

Mensen,

 

Al een paar keer (2x) gehad dat spontaan tijdens het rijden de symbolen van de ABS en ESP geel oplichten en blijven branden. Alleen zodra je de auto van contact afzet en dan weer op contact zet is de storing weer weg.

 

Nu had ik afgelopen week dat ik de melding ' altenator workshop' in de display kreeg en vervolgens het acculampie rood begon te knipperen en vervolgens begon te piepen. Alleen waren wij onderweg naar een begrafenis dus kon en wilde ik niet stoppen. Alleen na een km of 5 was de melding en lampie weg en is de melding ook niet meer terug gekomen.

 

Bovenstaande meldingen staan wel los van elkaar.

 

Uitlezen moet nog gebeuren aangezien ik over 1 1/2 week naar Italie ga met de passie :mrgreen:

 

Maar iemand op voorhand al een ideetje wat het zou kunnen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

kort geleden heb ik dat ook gehaad, maar paar dagen daarna kreeg ik af en toe een raar kreunend geluid en bij het inparkeren ineens schokkend sturen en weer kreunen, de vrijloop poelie van de dynamo vervangen en hij is opgelost.

 

de ABS en ESP oplichten omdat de dynamo niet stabiel voltage regelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb net ff JB gebeld en hij gaf ook al aan dat het met de dynamo te maken heeft en waarschijnlijk de vrijloop pouli is. Alleen zijn er nog tips dan voor de dynamo los te halen of waar op te letten? Ga het morgen ochtend maar ff doen. Alleen heb ik niet het speciale gereedschap waar over gesproken word.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb net ff JB gebeld en hij gaf ook al aan dat het met de dynamo te maken heeft en waarschijnlijk de vrijloop pouli is. Alleen zijn er nog tips dan voor de dynamo los te halen of waar op te letten? Ga het morgen ochtend maar ff doen. Alleen heb ik niet het speciale gereedschap waar over gesproken word.

15 min... heb ik je dynamo eraf..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier volgende slachtoffer :angry::angry: . Met inparkeren ook kreunen en schokken.

 

Gelukkig weet Daniël nu hoe het moet en wil hij mij hierbij helpen met vervangen.

Maatje ik hoor wel wanneer je een bakkie komt doen :mrgreen:

 

Nu weet ik dat doorrijden nooit goed is als je een storinkje heb, maar hoe erg zijn de gevolgen als de boel eraf loopt. kan dat überhaubt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank je Matthijs, merk keer op keer dat de mensen hier kundiger zijn als bij de dealer.

 

Chef werkplaats was man mening dat als de riem eraf zou lopen dat de schade vele honderden euro's zou kunnen gaan kosten.

Maarja, ik had net daarvoor kenbaar gemaakt dat ik het zelf zou doen met een maat ( Daniël ), was ie niet zo blij mee. Zij moesten ook brood eten. ( 150 a 200 euro)

Ik ook zei ik.

Vond het al vreemd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden