Ga naar inhoud

Passat v5 aanschaf


V5PassatBJ

Aanbevolen berichten

Goeieavond ben nieuw hier op het forum.

Ik ben bart uit emmen.

 

heb een volkswagen passat op het oog in princiepe ben ik al koper.

Het gaat om een passat v5 2001 (170 pk) met 165.000 op de teller antresiet grijs met chromen sierlijsten.

hij heeft op het moment 19 inch a8 schoentjes aan en krijg een extra set (mooie velgen met band) erbij.

hiervoor betaal ik 4800 euris mijn vraag is betaal ik teveel? ( wat is normaal)

 

 

Zijn er ook dingen waar ik extra op moet letten behalve de distrubuttie ketting?

 

Alvast bedankt voor je reactie

 

M.V.G

 

Bart :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet aan beginnen. Nieuwe bobines is dacht ik momenteel moeilijk aan te komen (back order). Ik zou lekker voor een V6 gaan, die is even duur in gebruik.

 

Staat er bij dat ie een probleem heeft met de bobines? 4800 euro lijkt me een goede prijs voor die auto, zeker gezien de km-stand als die klopt.

 

De 170pk is gewoon een erg lekkere motor en daar zul je geen spijt van krijgen.. wel veel zegeltjes bij de pomp maar dat hoort nu eenmaal bij een dergelijke motor..

 

Ik zou zeggen als die goed aanvoelt, rijd er ook mee door een woonwijk met drempels etc, klappert ie niet dan heb je denk ik een goede koop voor dat geld.

 

Normale Passat aandachtspunten zijn:

 

Waterlekkage door verstopte afvoer accubak

Deursloten

Draagarmen slijten(doen ze bij andere auto's ook, maar een passat heeft er 4 per kant)

 

Verder heeft de 3BG geen gekke storingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ik een nuance aanbrengen in m'n laatste reactie; IK zou er niet aan beginnen. Stel dat je de bobines (bobineblok volgens mij) moet vervangen, dan rijd je nog lang rond met een schokkende auto. Verder vind ik 4800 euri weinig geld. En een V6 heeft niet zo'n vervelend dure ketting maar een normale distributieriem en dan heb je ook gelijk de beschikking over 4Motion. Komt nog bij dat het verbruik niet zo veel scheelt. Maar ieder z'n ding natuurlijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar schiet je kennis hier toch iets te kort, de 170 pk heeft inmiddels staafbobines, 5 stuks dus, prijs volgens mijn leverancier ca 38,20 excl btw.. zo te zien zijn ze zelfs hetzelfde als die van een 1.8T(2001>) Makkelijk te verkrijgen dus..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Iedereen nog bedankt voor de reacties!!

 

Ben inmiddels superblij met mijn V5

Dat geluid!! vooral boven de 4000 toeren egt om van te genieten.

Heb hem voor dat ik hem gekocht heb nog uitlaat lezen om evuntele storingen te zien.

Heb op alle puntjes gelet wat jullie mij hebben geadviseerd.(op de brug gehad) lekkage deursloten draagarmen etc etc.

er zat een nationale auto pas bij en was dealer onderhouden alleen laatste beurtje hebben ze zelf gedaan.

 

Hier nog even een foto

post-15132-1423826210,9877_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jup men eerste passat! Ben er egt super blij mee!

 

En dat geluiud kan er geen genoeg van krijgen.

Zit mischien nog te overwegen om het te laten chippen om het verbuik wat omlaag te halen.

Dit komende weekend het beestje maar is even mooi in de was zetten!

Hiervoor een slopel tigra gehad maar wat een verschil!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden